Skocz do zawartości

Smith MiniPlane by Snelek-Relacja z budowy


snelek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegow,

 

Dzis rozpoczolem budowe mojego Smita z planow od kolegi Szczepana.

 

Szczepan wielkie dzieki. :D

 

A oto kilka fotek z dzisiejszych prac:

Przeniesienie kasztaltu elementu na balse 6 mm.

3bbf982cfbca5b54med.jpg

Wyciety element plia wlasnicowa:

dc0f7e6f60f112e2med.jpg

Zlozone elementy wkrecone w imadelko i szlifowane do rownosci papierem sciernym:

f7ebe3a0a02b0a64med.jpg

Gotowe elementy po wycieciu i szlifowaniu:

3364d711c18870c7med.jpg

I teraz tak samo jak wyzej tylko ze, ze sklejki 3 mm:

2f7256af83b2f8e7med.jpg

81fc3e738abc6a45med.jpg

A oto efekt koncowy 2 godzinnej pracy.

2976a64f6a73fbd8med.jpg

Mysle ze jutro tez cos zrobie to sie podziele efektami.

Wszystkie uwagi i sugestie mile widziane.

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Ladnie sie zaczyna robota .Tylko zmien jak mozesz te orginalne materialyy na lzejsze bo model wychodzi dosc topornie i co za tym idzie to spora waga .Jak bym robil kiedys drugiego to zmienil bym te boki kadluba na max balsa 3mm podklejone sklejka max 0,8 .Skrzydla to zebra z balsy 1,5mm i kesony z 1mm .przy takiej konstrukcji jak moja i kesony dalem 1,5mm a zebra z 2mm sa sztywne i trwale ale niestety ciezkawe.

PS.dzieki za przeniesienie postu ,bedzie latwiej sledzic postepy i relacjowac Twoja budowe.

Opublikowano

Znalazlem chwilke i troszke powycinalem i poszlifowalem a efekty sa takie:

 

26954f1dd82129a1med.jpg

 

741a3151ae910c9amed.jpg

 

Udalo mi sie tez pociac Balse na listwy:

 

a837d840ebe81b6emed.jpg

 

Grzesiek mam pytanie jakiego pretu uzyles na zawieszenie i podpory, ja kupilem zgodnie z planami drut stalowy fi3,ale wydaje mi sie dos toporny .

Na osadzenie zawieszenia mam docieta listwe sosnowa 10x16 mm z przefrezowaniem na pret i tez wydaje mi sie ze troszke ciezka.

Opublikowano

ja uzylem fi3 mm na baldachim na podwozie 2,5mm a stujki (zastrzały )zrobilem z 1,8mm.proponuje ci zrobic ten baldachim z fi3 lub 2,5 to jest glówne zamocowanie plata wiec lepiej niech bedzie pozadne.A stujki mozesz zrobic wtedy jako atrape .Co do osadzenia zrobilem jak na planie czyli przylaminowalem rurki z anteny teleskopowej o odpowiednies srednicy wew.

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=12770&postdays=0&postorder=asc&start=15

Opublikowano

Witam,

Efekt mojej dzisiejszej pracy jest taki:

 

a4fde74bf044b493med.jpg

 

f2543ee4081c2808med.jpg

 

9fc0ec32bd67882cmed.jpg

 

I chyba do poniedzialku przerwa w pracach.

Opublikowano

Witam,

to co udalo mi sie dzis zrobic:

 

Dokonczylem boczki:

 

d9ebc4d6f68d41c8med.jpg

 

6c4648223afba713med.jpg

 

Dociolem kilka sklejek i dorobilem elementy do zamocowania zawieszenia:

 

287a9871fc4c9f84med.jpg

 

Teraz moglem przystapic do sklejania kadluba:

 

4927aa48fe79c381med.jpg

 

6e215bee89cf6040med.jpg

 

Tak wyglada dzisiejszy efekt prac nad moim Smith-em:

 

e8fb87ad0508d1a5med.jpg

 

6a7511e069ea2928med.jpg

 

6b6aae92216b9bc8med.jpg

 

Jutro mam w planie skonczyc kadlub.

Czy sie uda zobaczymy jutro.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

Plany byly by zrobic caly kadlub, ale okazalo sie ze wrega silnika jest o 2 mm za szeroka i nie pasuje do reszty i niestety musialem ja wycinac i szlifowac.

Na szczescie juz wszystko jest OK i mozna isc dalej.

 

Tyle udalo mi sie dzis zrobic:

 

- zostaly dociete listwy na polke pod baldachim i wklejone w kadlub.

 

2498f1cbfe99bc74med.jpg

 

f451154ca30b0fbdmed.jpg

 

- natrasowalem i skleilem wregi za kabina pilota (wrega F5A i F5B).

 

62c07ff145e7369fmed.jpg

 

27a736397ca7f430med.jpg

 

Waga kadluba na dzien dzisiejszy to 177 g.

Opublikowano

Artur "bój się Boga" za chwile mnie przegonisz z robotą.

Z rysunków którymi mnie "zaraziłeś " już powstaje jeden model (nie mój) ja w tym czasie chce zrobic najpierw RWD

Opublikowano

Witaj Szczepan,

Jakos sie udaje kazdego wieczoru cos zrobic i po woli do przodu.

Probuje sie do ciebie wybrac, ale to bede jeszcze dzwonil i sie dogadamy.

Ja dzis dostalem nowy tartak z Artrex-u na kadlub tak wiec mysle ze w przyszlym tygodniu i ja rusze z budowa od nowa, bo tamten mi sie nie podobal co mialem u ciebie.

 

Dzisiaj nie duzo ale zawsze cos sie udalo zrobic:

 

8eba4193551a00e1med.jpg

 

22a16655e15235e2med.jpg

 

2fce3c3ba9ea1b10med.jpg

Opublikowano

Czesc

Czy mozesz napisac jaki planujesz wsadzic tam silnik?

Chcialbym Ci cos poradzic, jesli moge oczywiscie...proponuje bys mocno usztywnil usterzenie poziome ze wzgedu na wystepowanie flattera przy wiekszych predkosciach lotu. Rozwiazanie z planow jest lekka pomylka

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

Dzisiaj udalo mi sie przykleic listwy na garb za kabina pilota, zrobic polke na zbiornik paliwa i podkleic druga wrege pod loze silnika.

 

b2ba5866b59386camed.jpg

 

1018492cbea2967dmed.jpg

 

27003bb2191e83c2med.jpg

 

e1e6036cefc30282med.jpg

 

Malymi kroczkami kadlub nabiera ksztaltow :D

Opublikowano

Witam,

Chwila wolna i cos tam sie znowu udalo wyskrobac.

Dokleilem brakujace listwy w dolnej czesci kadluba, dociolem rorki i polke pod baldachim i wregi.

Moze jutro uda sie w koncu dokonczyc kadlub.

Do tej pory prace przy kadlubie zajely mi 8 dni po 2-3 godziny kazdego wieczoru.

 

a76bf693267a542amed.jpg

 

b22a57b2adcd91c0med.jpg

 

Zostaly mi jeszcze do dorobienia kotwy do rurek i bedzie juz ok.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

Dziewiaty wieczor przy moim Smith-ce i efekt jest taki:

 

Wkleilem wregi w polke pod baldachim.

Material uzyty to:

- polka: sklejka 3 mm.

- wregi: balsa 4mm. wrega Nr 2 balsa 6mm.

 

Udalo sie tez zrobic statecznik.

Material to balsa 6mm.

 

ecd01e6184fb8070med.jpg

 

5212094f18c45718med.jpg

 

49e72127641d9b9emed.jpg

 

49e72127641d9b9emed.jpg

 

1e44ceceaced0204med.jpg

 

49269aa4458a28b3med.jpg

 

3f98dbfd4d42df9amed.jpg

 

A to jest klej jakiego uzywam do klejenia, czas schniecia do chwili ze mozna berac klejony element juz do reki to ok. 20 min.

To zdjecie jest odpowiedzia na zadawane pytania na PW i od dzis bede tez pisal jakich uzywam materialow do budowy, uzupelnie opis co do materialu od poczatku mojego watku.

 

524bb678be7de157med.jpg

 

A tak wyglada efekt moich 9 wieczorow pracy nad modelem (dziennie 2-3 godzin pracy).

 

f9fbfc010b262e65med.jpg

 

fc2f7c98ecc06589med.jpg

 

bc895be7d739c3b6med.jpg

 

Jestem poczatkujacym w modelarstwie i moja budowe opieram tylko i wylacznie na planach, dla tego uzywan takich a nie innych materialow poniewaz takie zakupilem do budowy tego modelu.Budujac teraz jeszcze raz ten model napewno uzyl bym innych materialow tak jak pisal Grzesiek by zmniejszyc wage modelu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Bardzo ladna robota,nie wyglada mi to na prace poczatkujacego .Ale nalezy Ci sie duza pochwala bo model nie nalezy do łatwych w budowie.Co do konstrukcji to jest topornie ciezka jak juz pisalem.

Opublikowano

Witam,

Kolejny wieczor przyniosl kolejny element mojego modelu.

Material to balsa 6mm.

 

9b0e82eff7233198med.jpg

 

d25b35f402acd8bcmed.jpg

 

04198cafef660ce4med.jpg

 

bb622799c8f770aamed.jpg

 

05cf04bdbe27d796med.jpg

 

f80c13230335652amed.jpg

 

fc921ccab3abb8famed.jpg

 

Teraz bedzie trzeba znalesc dobrego duszka co zrobi mi lub nauczy mnie jak wykonac owiewke silnika, kol i garb za kabina.

:wink:

Jutro moze zamkne kadlub, a pozniej zabiore sie za wycinanie zeberek na skrzydla.

Opublikowano

"Teraz bedzie trzeba znalesc dobrego duszka co zrobi mi lub nauczy mnie jak wykonac owiewke silnika, kol i garb za kabina"

 

Artur zrób z twardego styropianu owiewkę ,oklej taśmą (szeroką) do pakowaniaa następnie zalaminuj a potem tylkoszlifowanie i malowanie.Przymajmniej ja tak robię potrzebne owiewki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.