Dron14 Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja Siema. Mam pytanko. Posiadam autko RC typu crawler i chciałem przesmarować zębatki w napędzie. Czym najlepiej to zrobić? Czy taki smar się nada? https://3duv.pl/pl/p/Smar-TF-Silikon-PTFE-60-g/780 Ktoś kiedyś polecił mi żeby posmarować litowym ŁT43. Ktoś inny znowu ,że litowy zawiera substancje ropopochodne i może reagować z zębatkami. Jak to w końcu jest? Co najlepiej zastosować?
Granacik Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja Smar silikonowy lub silikon z dodatkiem PTFE jeśli przekładnia jest szczelna (żeby kurz czy piasek nie dostawał się do wnętrza). Ewentualnie suchy teflon w sprayu, np od Wurth'a. Bardzo dobry do wszelkich otwartych przekładni, przegubów... Smarów ropopochodnych nie zaleca się do przekładni z tworzyw chyba, że producent dopuszcza. Silikon, teflon są bezpieczne. Ten z linku jak najbardziej ok. Sam go używam.
Dron14 Opublikowano 27 Maja Autor Opublikowano 27 Maja Ogólnie to tak. U mnie przekładnia jest praktycznie zamknięta. Jedynie gdzie dos może się dostać to na łączeniach. Ale zobacz sam.
RomanJ4 Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja Przekładnię składasz(obudowę) na płynną uszczelkę? Np https://allegro.pl/oferta/victor-reinz-reinzosil-silikon-masa-uszczelniajaca-uszczelka-w-plynie-70ml-14578278743
Dron14 Opublikowano 27 Maja Autor Opublikowano 27 Maja 44 minuty temu, RomanJ4 napisał: Przekładnię składasz(obudowę) na płynną uszczelkę? Np https://allegro.pl/oferta/victor-reinz-reinzosil-silikon-masa-uszczelniajaca-uszczelka-w-plynie-70ml-14578278743 Właśnie nic tam nie było. Jest w miarę pasownie także nie wiem czy trzeba uszczelniać.
Granacik Opublikowano 27 Maja Opublikowano 27 Maja 1 godzinę temu, Dron14 napisał: Właśnie nic tam nie było. Jest w miarę pasownie także nie wiem czy trzeba uszczelniać. Taka szczelność wystarczy. Chodzi o to by nie dostawał się pył i piach bo razem ze smarem tworzą niezłą pastę ścierną. To już lepiej jakby na sucho chodziło. Zobacz tylko czy przez silnik nie da się wdmuchać. Zazwyczaj silnik szczotkowy od strony odbioru ma okna wentylacyjne. Jak są to zaślep bo jeśli obudowa szczelna to i tak żadnej wymiany powietrza nie będzie.
Dron14 Opublikowano 27 Maja Autor Opublikowano 27 Maja 2 godziny temu, Granacik napisał: Taka szczelność wystarczy. Chodzi o to by nie dostawał się pył i piach bo razem ze smarem tworzą niezłą pastę ścierną. To już lepiej jakby na sucho chodziło. Zobacz tylko czy przez silnik nie da się wdmuchać. Zazwyczaj silnik szczotkowy od strony odbioru ma okna wentylacyjne. Jak są to zaślep bo jeśli obudowa szczelna to i tak żadnej wymiany powietrza nie będzie. Ogólnie to wychodzi ,że będzie dużo zaślepiania tylko pytanie czym. Tylko zaślepiając znowu tracę możliwość regulacji.Może zostawić tak jak jest tylko psiknąć suchym smarem takim jak ten na zdjęciu?
Dron14 Opublikowano 29 Maja Autor Opublikowano 29 Maja W dniu 27.05.2024 o 22:34, Dron14 napisał: Ogólnie to wychodzi ,że będzie dużo zaślepiania tylko pytanie czym. Tylko zaślepiając znowu tracę możliwość regulacji.Może zostawić tak jak jest tylko psiknąć suchym smarem takim jak ten na zdjęciu? Jak sądzisz?
Granacik Opublikowano 30 Maja Opublikowano 30 Maja Odkręcasz silnik, zaklejasz taśmą otwory i przykręcasz silnik ustawiając odpowiedni luz międzyzębny. Dajesz pasek papieru z kartki z zeszytu miedzy zębatki i dociskasz je do siebie. Dokręcasz silnik i pasek powinien dać się wyciągnąć bez użycia siły ale musi mieć wyraźnie odbite zęby. Cała filozofia.
Rekomendowane odpowiedzi