Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema. Mam pytanko. Posiadam autko RC typu crawler i chciałem przesmarować zębatki w napędzie. Czym najlepiej to zrobić? Czy taki smar się nada?

https://3duv.pl/pl/p/Smar-TF-Silikon-PTFE-60-g/780

Ktoś kiedyś polecił mi żeby posmarować litowym ŁT43. Ktoś inny znowu ,że litowy zawiera substancje ropopochodne i może reagować z zębatkami. Jak to w końcu jest? Co najlepiej zastosować?

IMG20240402131409.jpg

Opublikowano

Smar silikonowy lub silikon z dodatkiem PTFE jeśli przekładnia jest szczelna (żeby kurz czy piasek nie dostawał  się do wnętrza). Ewentualnie suchy teflon w sprayu, np od Wurth'a. Bardzo dobry do wszelkich otwartych przekładni, przegubów... Smarów ropopochodnych nie zaleca się do przekładni z tworzyw chyba, że producent dopuszcza. Silikon, teflon są bezpieczne.

Ten z linku jak najbardziej ok. Sam go używam.

Opublikowano

Ogólnie to tak. U mnie przekładnia jest praktycznie zamknięta. Jedynie gdzie dos może się dostać to na łączeniach. Ale zobacz sam.

 

IMG20240402114939.jpg

IMG20240402125921.jpg

IMG20240402114940.jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, Dron14 napisał:

Właśnie nic tam nie było. Jest w miarę pasownie także nie wiem czy trzeba uszczelniać.

 

Taka szczelność wystarczy. Chodzi o to by nie dostawał się pył i piach bo razem ze smarem tworzą niezłą pastę ścierną. To już lepiej jakby na sucho chodziło. 

Zobacz tylko czy przez silnik nie da się wdmuchać. Zazwyczaj silnik szczotkowy od strony odbioru ma okna wentylacyjne. Jak są to zaślep bo jeśli obudowa szczelna to i tak żadnej wymiany powietrza nie będzie. 

Opublikowano
2 godziny temu, Granacik napisał:

 

Taka szczelność wystarczy. Chodzi o to by nie dostawał się pył i piach bo razem ze smarem tworzą niezłą pastę ścierną. To już lepiej jakby na sucho chodziło. 

Zobacz tylko czy przez silnik nie da się wdmuchać. Zazwyczaj silnik szczotkowy od strony odbioru ma okna wentylacyjne. Jak są to zaślep bo jeśli obudowa szczelna to i tak żadnej wymiany powietrza nie będzie. 

Ogólnie to wychodzi ,że będzie dużo zaślepiania tylko pytanie czym. Tylko zaślepiając znowu tracę możliwość regulacji.Może zostawić tak jak jest tylko psiknąć suchym smarem takim jak ten na zdjęciu?

IMG20240527223151.jpg

17168420549671328528720411685079.jpg

Opublikowano
W dniu 27.05.2024 o 22:34, Dron14 napisał:

Ogólnie to wychodzi ,że będzie dużo zaślepiania tylko pytanie czym. Tylko zaślepiając znowu tracę możliwość regulacji.Może zostawić tak jak jest tylko psiknąć suchym smarem takim jak ten na zdjęciu?

IMG20240527223151.jpg

17168420549671328528720411685079.jpg

Jak sądzisz?

Opublikowano

Odkręcasz silnik, zaklejasz taśmą otwory i przykręcasz silnik ustawiając odpowiedni luz międzyzębny. Dajesz pasek papieru z kartki z zeszytu miedzy zębatki i dociskasz je do siebie. Dokręcasz silnik i pasek powinien dać się wyciągnąć bez użycia siły ale musi mieć wyraźnie odbite zęby. Cała filozofia. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.