Skocz do zawartości

Smarowanie przekładni w crawlerze - co najlepiej zastosować?


Rekomendowane odpowiedzi

Siema. Mam pytanko. Posiadam autko RC typu crawler i chciałem przesmarować zębatki w napędzie. Czym najlepiej to zrobić? Czy taki smar się nada?

https://3duv.pl/pl/p/Smar-TF-Silikon-PTFE-60-g/780

Ktoś kiedyś polecił mi żeby posmarować litowym ŁT43. Ktoś inny znowu ,że litowy zawiera substancje ropopochodne i może reagować z zębatkami. Jak to w końcu jest? Co najlepiej zastosować?

IMG20240402131409.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar silikonowy lub silikon z dodatkiem PTFE jeśli przekładnia jest szczelna (żeby kurz czy piasek nie dostawał  się do wnętrza). Ewentualnie suchy teflon w sprayu, np od Wurth'a. Bardzo dobry do wszelkich otwartych przekładni, przegubów... Smarów ropopochodnych nie zaleca się do przekładni z tworzyw chyba, że producent dopuszcza. Silikon, teflon są bezpieczne.

Ten z linku jak najbardziej ok. Sam go używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, RomanJ4 napisał:

Właśnie nic tam nie było. Jest w miarę pasownie także nie wiem czy trzeba uszczelniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dron14 napisał:

Właśnie nic tam nie było. Jest w miarę pasownie także nie wiem czy trzeba uszczelniać.

 

Taka szczelność wystarczy. Chodzi o to by nie dostawał się pył i piach bo razem ze smarem tworzą niezłą pastę ścierną. To już lepiej jakby na sucho chodziło. 

Zobacz tylko czy przez silnik nie da się wdmuchać. Zazwyczaj silnik szczotkowy od strony odbioru ma okna wentylacyjne. Jak są to zaślep bo jeśli obudowa szczelna to i tak żadnej wymiany powietrza nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Granacik napisał:

 

Taka szczelność wystarczy. Chodzi o to by nie dostawał się pył i piach bo razem ze smarem tworzą niezłą pastę ścierną. To już lepiej jakby na sucho chodziło. 

Zobacz tylko czy przez silnik nie da się wdmuchać. Zazwyczaj silnik szczotkowy od strony odbioru ma okna wentylacyjne. Jak są to zaślep bo jeśli obudowa szczelna to i tak żadnej wymiany powietrza nie będzie. 

Ogólnie to wychodzi ,że będzie dużo zaślepiania tylko pytanie czym. Tylko zaślepiając znowu tracę możliwość regulacji.Może zostawić tak jak jest tylko psiknąć suchym smarem takim jak ten na zdjęciu?

IMG20240527223151.jpg

17168420549671328528720411685079.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2024 o 22:34, Dron14 napisał:

Ogólnie to wychodzi ,że będzie dużo zaślepiania tylko pytanie czym. Tylko zaślepiając znowu tracę możliwość regulacji.Może zostawić tak jak jest tylko psiknąć suchym smarem takim jak ten na zdjęciu?

IMG20240527223151.jpg

17168420549671328528720411685079.jpg

Jak sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz silnik, zaklejasz taśmą otwory i przykręcasz silnik ustawiając odpowiedni luz międzyzębny. Dajesz pasek papieru z kartki z zeszytu miedzy zębatki i dociskasz je do siebie. Dokręcasz silnik i pasek powinien dać się wyciągnąć bez użycia siły ale musi mieć wyraźnie odbite zęby. Cała filozofia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.