Skocz do zawartości

Szybowiec ASW 28 okiem niedoświadczonego pilota


dlmtb

Rekomendowane odpowiedzi

Zerknijcie na jeszcze jeden filmik.

 

Odkryłem, że również niewłaściwie działa serwo lewej lotki. Nawet minimalne wychylenie drążka powoduje, że lotka wychyla się na maksa a po ustawieniu w pozycji zero samoczynnie wychyla się. Nie zawsze się tak dzieje ale to uniemożliwia właściwe sterowanie samolotem.

 

Co o tym sądzicie, jaka może być przyczyna? Oba serwa lotek są podłączone do jednego gniazda. Przepinałem kable pod inne wejścia i wszędzie dzieje się identycznie więc chyba nie jest to wina nadajnika. Zresztą oba serwa są zasilane z jednego kanału więc gdyby to było radio czy regulator albo odbiornik obydwa serwa powinny tak samo reagować. Tak mi się wydaje.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ml3yGZCjOn4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 294
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dzisiaj walczyłem z takim samym zachowaniem serwa HS-81 rozebrałem, kombinowałem cuda wianki panie ... dopiero jak poluzowałem śrubkę dokręcającą orczyk wszystko zaczęło pięknie działać ... :crazy: :crazy: :crazy: testowane do bólu dalej działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety taki urok tego modelu że podzespoły nie są wysokich lotów. Kilka postów wcześniej pisałem o moich problemach. Podejrzany był wtedy kwarc albo za bliskie położenie regulatora i odbiornika. Kwarc wymieniłem ale niestety nic nie pomogło. Po wyjęciu wszystkich bebechów z kadłuba przyczyny ustąpiły. Po włożeniu znowu się pojawiły...

W końcu udało mi się tak ułożyć elektronikę że jest jest dobrze. Rozwiązanie tymczasowe bo usterka jest tylko nie daje o sobie znać. Wydaje mi się że odbiornik jest walnięty a może to antena?

 

mg18292.jpg

Tak jest bee.

 

mg18291.jpg

Tak jest dobrze.

 

P.S. Zrobiłem sobie ostatnio zawiasy "dyskietkowe" na sterze wysokości (wcześniej były taśmowe), zupełnie inna bajka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jakaś fotka tych zawiasów. To od razu też przerobię ;)

 

Co do moich problemów to będę chyba reklamował ten szybowiec, zwłaszcza, że jutro dojedzie drugi ;) Najpierw posprawdzam poszególne podzespoły może w końcu dojdę co się dzieje z moim modelem. W sumie to dobrze, że na początku wszystko się sypie, potem może być już tylko lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się ustawić regulator w taki sposób jak napisałem w poprzednim poście...

Czyli podłączając silnik z regulatorem inaczej niż to było fabrycznie.

Podłączyłem czerwony z czerwonym, a czarny z silnika z żółtym z regulatora.

Myślę, że jest inny sposób na prawidłowe zaprogramowanie, ale mi się udało przy takim właśnie połączeniu silnika z regulatorem obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Zrobiłem sobie ostatnio zawiasy "dyskietkowe" na sterze wysokości (wcześniej były taśmowe), zupełnie inna bajka :)

 

Świetny pomysł!. Zaraz sobie takie zrobię. Orginalnie ster wysokości nie wygina sie równomiernie w całej płaszczyznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich ,

mam takie małe pytanie odnosnie pakietu i balansera w tym zestawie

przy probie ładowania pakiety dioda(zielona) na balanserze zaczela migac caly czas brak jakiegokolwiek naladowania po kilku gdzinach pracy,

po kilku dniach zauwazylem ze przewod ktory byl w komplecie z balanserem mial zle polaczenie z pakietem po naprawie przewodu balanser(zielona dioda swieci ) zaczal ladowac pakiet, ale po godzinie pracy zauwazylem ze pakiet napuchl z jednej strony,

czy moze mi ktos wytłumaczyc dlaczego?

Zapewne pakiet do wywalenia bo uratowac sie chyba nie da?:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po kolejnym krecie kadłub nadaje się raczej do wymiany :(

Mam pytanie do wszystkich którzy lataja ASW 28, wie ktoś gdzie na dzień dzisiejszy mozna zamówić kadłub? :D Dzwoniłem do kilku sklepów internetowych i nigdzie nie mają, czekają na dostawę bo sezon w pełni i są braki......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po kolejnym krecie kadłub nadaje się raczej do wymiany :(

Mam pytanie do wszystkich którzy lataja ASW 28, wie ktoś gdzie na dzień dzisiejszy mozna zamówić kadłub? :D Dzwoniłem do kilku sklepów internetowych i nigdzie nie mają, czekają na dostawę bo sezon w pełni i są braki......

 

Oczywiście sprawdziłeś tutaj ?

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=9268

Taaa. Sezon na kreta się rozpoczał. Bez urazy :) Za chwię pewnie i mnie to czeka :)

Ale póki co jakoś tak "dramatycznie" zrobiło się w tym wątku :)

ASW -28 "gotów do lotu" u mnie był dwukrotnie klejony, wymienione śmigło i regulator.

Częściowo to napewno wina pilota ale i wykonania.

Idę dalej kleić zawiasy dyskietkowe... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden namiar kadłuba i nie tylko

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2726,asw-28-kadlub-pelikan

 

A teraz mam pytanie Jak można zaprogramować hamulec w ASW28?

Zastaw orginalny od Pelikana na orginalnym regulatorze i pakiecie 2S.

Pośpieszcie się bo jutro wyjeżdżam i nie będę miał neta a kręcące się śmigło w trakcie lądowania jest strasznie podatne na złamania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jeden namiar kadłuba i nie tylko

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2726,asw-28-kadlub-pelikan

 

A teraz mam pytanie Jak można zaprogramować hamulec w ASW28?

Zastaw orginalny od Pelikana na orginalnym regulatorze i pakiecie 2S.

Pośpieszcie się bo jutro wyjeżdżam i nie będę miał neta a kręcące się śmigło w trakcie lądowania jest strasznie podatne na złamania

 

Hmmm. To nie było zachęcające... Ale proszę - kolega Soviet kilka postów wczesniej uprzejmie podał link do instrukcji:

http://rapidshare.com/files/241979547/ASW-28_PL.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można zaprogramować hamulec w ASW28?

 

1 - Włączasz aparaturę i ustawiasz drążek gazu maksymalnie w górę

2 - podpinasz pakiet do regulatora i słuchasz

3 - po kilku sekundach będzie jedno albo dwa "pipnięcia"

 

1x pip = hamulec wyłączony

2x pip = hamulec włączony

 

pipnięcia zmieniasz odłączając pakiet od regulatora. Czekasz kilka sekund i znowu podpinasz pakiet. To działa po prostu na przemian coś al'a ON/OFF. 1 pip-2 pip i tak na przemian.

 

Dodam jedną uwagę odnośnie ASW28 o której chyba nigdzie wcześniej nie wyczytałem?

Mianowicie mój model po włączeniu aparatury i podpięciu pakietu do regulatora nie kręcił silnikiem ani nie wydawał żadnego "pipnięcia". Serwa działały dobrze.

Okazało się że trymer gazu musiałem dać maksymalnie w dolnym położeniu bo w połowie skali silnik był już na pewnych "obrotach" i wtedy regulator w ogóle się nie logował podczas podpinania pakietu! To tak, jakby dźwignia gazu była w innym położeniu niż maksymalnie na dole. Takie zabezpieczenie przed nagłym uruchomieniem śmigła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten link do instrukcji to chyba jakiś płatny ja nie bardzo w obcych językach.

Ale mirek75 dzięki za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam wszystkich

Miłych i udanych wakacji i wspaniałej pogody.

 

No niby tak... Ale wystarczyło wpisać free user :)

Obyś miał ta pogodę. Udanych lotów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.