bigkris Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 asp wedlug tabelki wazy 453g z tlumnikiem silnik e-max 178g regiel 63g pakiet 160g loze silnika 69 wyszlo mi 470g, przedtem liczylem z ciezszym lozem no ale teraz itak mi wyszlo 17g wiecej f-150, jaki ciag masz na tym zestawie?
f-150 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Nie mierzyłem na pewno dużo większy niż masa modelu.Model startuje z trawy po ok 10m ,wnoszenie pod kątem 40 stopni bez najmniejszego problemu.Do normalnego lotu wystarcza ok 1/3 do 1/2 gazu ,maksymalnie odkręciłem do 3/4 bo dalej już był strach tak zasuwał.Dodam że umnie rozpiętość jest tylko 1,4m (Cessna c-37)u ciebie jeżeli to standartowy trener pod 40 to raczej 1,6m.Przy tych gabarytach i wadze nie ma sensu bić się o każde 100g,jest to wielkość nieodczuwalna.
bigkris Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 wedlug producenta model wazy do lotu 2400g dodamy 200g dla bezpieczenstwa. pociagnie tyle ten silnik? f-150, jestes z krakowa, latasz pewnie na smietniku? zwaze dokladnie ile sam model wazy jak bede w domu
ertman_176 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 asp wedlug tabelki wazy 453g z tlumnikiem silnik e-max 178g regiel 63g pakiet 160g loze silnika 69 W takim razie gdzie w takiej kalkulacji: paliwo 250 zbiornik i węże 30 serwo 45 Łoże silnika spalinowego ?? To mnie tak i tak wyszło 308g więcej Ja sie nie bede upierał ze musisz wybrać 42-50, wybierz to co da ci ~ 2500g ciagu z 4s. Jedno jest pewne - nie ma sensu katować ani silnika ani regla ani akku na 3s. Wybierając e maxa bedziesz używał 90% jego możliwości dla ciągu 1:1, używając 42-60 bedzie to około 70% przy porównywalnych mah pobranych z akku i znacznie mniejszych amperach pobieranych przez silnik . Z resztą i tak nie lata sie na maksymalnym gazie ani tez ciąg przy trenerze nie musi być 1:1. Jest jeszcze kwestia dostawcy http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4909 To jest silnik podobny do tego emaxa ale zobacz jakie on prądy pobiera. Do tego Power equivalent : .30 to .35 glow engine A model masz klasy 40-46 Nie ma też sensu spierać sie o końcową wage modelu bo 100g na obciażeniu mu nie zaszkodzi, bedzie szybciej latał, ważniejsze jest to aby model nie woził zbędnego dodatkowego balastu na dziobe bo bez wyważenia na pewno nie poleci poprawnie :wink:
bigkris Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 tego nie uwzglednilem, przepraszam ale nie przyszlo mi to na mysl. czyli jednak lepsza elektryka. jaki bedzie mial ciag silnik z pierwszego postu na dwoch pakietach 2s polaczonych tak aby zrobiolo sie z nich 4s? nie wiem czy dobrze rozumuje, czy da sie cos takiego zrobic.
ertman_176 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Tak dobrze rozumujesz Przy obecnym kursie $ i twoim braku doświadczenia zgłoś się tutaj po te rzeczy: http://www.rc-modele.pl/product_info.php?products_id=2700&osCsid=a4eeff989138bfc013df3e699dfcb134 Myśle że powinien sobie dać rade ale zawsze mozesz wybrać, kwestia ceny http://www.rc-modele.pl/product_info.php?products_id=2701&osCsid=a4eeff989138bfc013df3e699dfcb134 Co do jakości tych silników - nie ustępują Turnigy http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=96&products_id=2652&osCsid=a4eeff989138bfc013df3e699dfcb134 Popros bez BEC to pewnie pare złotych sie urwie http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=49_161&products_id=2671&osCsid=a4eeff989138bfc013df3e699dfcb134 sztuk 2, oczywiscie trzeba dorobić kabelek Jak sie bardzo uprzesz to mozesz to załatwić w tydzień tyle ze musisz w polsce doliczyć ze 150zł no ale masz to szybko i na pewno nie dodadza ci vatu ani cła. Jeżeli się nie śpieszysz to spokojnie zamów z UH i ubezpiecz sie w ewentualne dodatkowe 30% PLN. Niestety jak doliczysz ładowarke za 36$ [na upartego zwykłym e-skyem sobie dasz rade majac 2x2s chociaż podpada to pod masochizm] to juz pokaźna sumka się dozbierała. Jednak sklep ten masz na miejscu i obsługa na pewno ci pomoże :wink: A jaki bedzie miał silnik 42-50 z 4s ciag ? Ponad 2,5kg :wink:
f-150 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Dokładnie oblot odbył się na śmietniku.U mnie pusty ważył ok 1800g,producent z tego co pamiętam zalecał wagę 2300 do lotu.
bigkris Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 fajnie by bylo gdybym mogl podpiac sie do czyjegos zamowienia z HC. chodziloby mi w sumie o regla i pakiety
f-150 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 ertman_176, wydaje mi się że jeszcze zapomniałeś o jednej rzeczy,rozmiar śmigła.Wątpię abyś wpakował tam 13 cali,standardowo silniki 40-46 kręcą 10-11.Co do silników HD są ok. Co do łoża silnika to wykonaj sam z czterech gwintowanych prętów 3mm (1,50 zł za 1m w OBI),Dodatkowo włóż w rurkę alu (6zł),kilka nakrętek 3mm (po 9gr szt) i masz regulowane łoże za grosze.Czas wykonania ok 15min.
ertman_176 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Os 46 kręci 12x6 czyli z 13x4 bez wiekszych problemów by poszło. Zreszta 11x4 to kreci 4,6mvvs ale wielkość jaka wejdzie to są szczegóły których ja na odległość nie jestem w stanie sprawdzić. Co do łoża można i tak - ja nie mam u siebie żadnego sklepu typu obi a więc :ass: z takimi zakupami ... Ja kupiłem gotowe Bigkris - jak kupować w UH to raczej wszystko bo bezsensu sie rozdrabniać że coś tu a coś tam. A znowu ceny w PL nie są już takie złe ...
bigkris Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 zobaczymy ile wyjdzie za wszsystko. jesli bedzie rozbieznosc cenowa to zdecyduje sie na chiny
ertman_176 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Policz - Ja stawiam +150zł w PL [ nie wliczając w zestawienie ładowarki]
Depesz Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Witam. Mój znajomy lata Telemasterem o rozpiętości około 190 cm i wadze ponad 2.5 kg. Ma zamontowany w nim silnik TEN i na pakiecie 3S 4000 Kokama lata sobie spokojnie 20 min. Start z ziemi po 2 metrach. Oczywiście można spokojnie kupić odpowiednik w HC, sam z resztą nonstop tam robię zakupy, ale jeśli się komuś bardzo śpieszy to może go mieć na następny dzień od Grzegorza. Jeśli jest ktoś zainteresowany to mam na sprzedaż TAKI silnik. Prawie nówka, jego miejsce zajął odpowiednik w wersji SK.
zimny Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Witam, odświeżam temat - otóż posiadam model Phoenix Canary 40 (trener rozp. 155cm i masa do lotu powinna wynieść ok 2,5kg) i zamierzam go elektryfikować. Mam silnik Ray 3542/06 i pakiety 3s 2200mah (połączę po 2 równolegle). Zastanawiam się czy taki napęd będzie wystarczający - chodzi mi o spokojne latanie i robienie zdjęć z powietrza (zakładam że z aparatem waga nie przekroczy 2800g). Dotychczas silnik latał w szybowcu 2,8m 1500g i nadmiar mocy był bardzo duży. Czy Waszym zdaniem warto instalować ten napęd czy od razu szukać większego silnika?
slawko_k Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 540W to niewiele jak na model 2,8kg. Zresztą ta moc to na pakiecie 4S. na 3S to ze 400W Pewnie ma. W perfecthobby zalecają go do trenerka do 2kg. Szukaj czegoś większego
f-150 Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Ten powinien wystarczyć link ale lepszym rozwiązaniem będzie ten .link jest mniej prądożerny. Silniki sprawdzone ,dosyć oszczędne.Ten drugi na pakiecie 4S i śmigle 13x6,5 daje ciąg grubo ponad 2,8 kg(Yak 54 o wadze 2,7 odchodzi w pionie na 3/4 gazu) Problem będziesz miał z akumulatorem ,może nie wyrobić prądowo
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.