Skocz do zawartości

Hamulec silnika w motoszybowcu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, mam problem takiej natury że w tym roku oblatem dwa motoszybowce. I w obu przypadkach mam problem z ustawieniem hamulca silnika.

Dwa różne zestawy napędowe a efekt ten sam. 

 

1. Silnik Surpass i ESC 80A YEP programowalny z karty. Robię wszystko wg instrukcji i filmów na YT, ustawiam hamulec i wszystkie inne parametry ale w locie po wyłączeniu silnika - śmigło nadal kręci.

 

2. Silnik Xpower i ESC Beatles G2 80A, 

Programowalny z nadajnika. Po wejściu w tryb programowania ustawiam hamulec na hard lub na soft, bez znaczenia. Efekt ten sam. Przepustnica w dół, wyłącza się silnik ale śmigło się nie składa. 

 

Łopatki na piaście w obu przypadkach chodzą swobodnie jak w masełku, to napewno nie tu jest problem. 

 

Przychodzi mi do głowy że coś w aparaturze z zakresem gazu jednak na monitorze kanału przepustnica pracuje w zakresie -100/100 

Radio to Frsky Taranis X9D+

 

Czy ktoś z Was używa te ESC i również ma problem z hamulcem ? Dziwne żeby w dwóch zestawach był ten sam problem - programowanie na pewno przeprowadzam dobrze. Jak ustawie hamulec na off to już wogole kręci się jeszcze bardziej swobodnie, a na hamulcu gdy zakrece śmigłem ręką to zrobi z 1-1.5 obrotu więc tak jakby trochę trzymał jednak moim zdaniem to za mało - zresztą w locie okazuje się że za słabo trzyma ten hamulec. 

Macie jakieś pomysły co sprawdzić ?

 

 

 

Opublikowano

Używam kilku yepów i hamulec działa b. dobrze. Trzeba sprawdzić:

- zakresie gazu,

- pozycję trymera na tym kanale

- ustawić 0 nieco wcześniej niż zjeżdża drążek/przełącznik gazu.

Opublikowano

W  YEP podczas programowania hamulca należy ustawić zakres -80 + 100% a następnie wycofać do -100 %. Zazwyczaj mi się nie chce, to podczas programowania podjeżdżam trochę trymerem gazu w górę i programuję zakres drążka w regulatorze. Następnie ustawiam hamulec. Po zakończeniu wycofuję trymer i działa. O.K. - korzystam z karty do programowania. Z nadajnika - można się pogubić w tych pipaniach. Tam są 2 funkcje do ustawienia - szybkość działania i "twardość". Beatlesa - nie znam, tzn: nie programowałem go jeszcze.

- Jurek

Opublikowano

Dziś bez testów w powietrzu mogę napisać tak jeśli chodzi o regulator Beatles. 
Gdy ustawie bez hamulca i zakręcę śmigłem to kreci się co najmniej z 3-4 obroty swobodnie. 
Jak włączę hamulec to silnik staje w miejscu dość gwałtownie i czuć opór przy próbie obrotu śmigłem ale dość słaby , na tyle słaby że jak zakręcę palcem to zrobi z 1-1/2 obrotu (ustawione na hard) - wydaje mi się ze tak miałem również ustawione podczas oblotu a śmigło i tak kręciło się podczas lotu. 
Już próbowałem wg Waszych sugestii ustawiać i trymer gazu wyżej i zakres gazu na -80 i pozniej dać -100 - wydaje mi się , że to nic nie zmienia. 
Dziwne, że w obu modelach mam taki sam problem. 
Spróbuję jutro nagrać filmik jak to robię i może ktoś wyłapie błąd. 
 

Opublikowano
W dniu 22.12.2024 o 09:42, Jerzy Markiton napisał:

Z nadajnika - można się pogubić w tych pipaniach.

Dziś testy na lotnisku, jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzony ESC. 

 

Gdy mam ustawiony hamulec, podczas lotu nie jest wstanie zatrzymać śmigła i jest dźwięk jakby uderzała łopata o kadłub jednak tak się nie dzieje bo śmigło jest ciągle w ruchu obrotowym. A dźwięk jest jakby ESC próbował zatrzymać silnik ale nie wystarczało mu mocy i następuje jakby "zerwanie" hamulca i jest to w cyklicznym odstępie czasu , powiedzmy co 2 sec. 

Nie da się tego sprawdzić na ziemi bo brakuje pędu powietrza :)

 

Gdy zaprogramowalem ESC bez hamulca, było poprostu tak jak ma być bez hamulca więc wszystko OK, jeśli chodzi o samo programowanie to też jest ok, mogę przestawić każdy parametr więc tu nie upatrywał bym bledu. 

 

Porównując z kolegi modelem, gdzie trzeba sporo siły by przekręcić śmigłem na włączonym hamulcu w moim gdy zakrece śmigłem to robi swobodnie z półtora obrotu a gdy hamulec wyłączę to kreci się swobodnie z 3-4 obroty więc tak jakby coś trzymał ale jednak duuuuzo za słabo. 

 

 

Opublikowano

Dotyczy Beatles-a czy YEP ? 

W 20A Beattles-ie miałem podobnie słaby hamulec. Nic wprawdzie nie klikało ale śmigło pomału bo pomału ale się obracało. Gdy wyłączyłem hamulec - śmigło kręciło się swobodnie, ładnie hamując model. Regulator do reklamacji...

- Jurek

Opublikowano
55 minut temu, Jerzy Markiton napisał:

Dotyczy Beatles-a czy YEP

Dotyczy Beatles 80A. Podmienie i zobaczę jaki będzie skutek. Najwyżej będę reklamował. Kupiony w PL na szczęście :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.