ToMarkov Opublikowano 19 godzin temu Opublikowano 19 godzin temu Koledzy, mam problem takiej natury że w tym roku oblatem dwa motoszybowce. I w obu przypadkach mam problem z ustawieniem hamulca silnika. Dwa różne zestawy napędowe a efekt ten sam. 1. Silnik Surpass i ESC 80A YEP programowalny z karty. Robię wszystko wg instrukcji i filmów na YT, ustawiam hamulec i wszystkie inne parametry ale w locie po wyłączeniu silnika - śmigło nadal kręci. 2. Silnik Xpower i ESC Beatles G2 80A, Programowalny z nadajnika. Po wejściu w tryb programowania ustawiam hamulec na hard lub na soft, bez znaczenia. Efekt ten sam. Przepustnica w dół, wyłącza się silnik ale śmigło się nie składa. Łopatki na piaście w obu przypadkach chodzą swobodnie jak w masełku, to napewno nie tu jest problem. Przychodzi mi do głowy że coś w aparaturze z zakresem gazu jednak na monitorze kanału przepustnica pracuje w zakresie -100/100 Radio to Frsky Taranis X9D+ Czy ktoś z Was używa te ESC i również ma problem z hamulcem ? Dziwne żeby w dwóch zestawach był ten sam problem - programowanie na pewno przeprowadzam dobrze. Jak ustawie hamulec na off to już wogole kręci się jeszcze bardziej swobodnie, a na hamulcu gdy zakrece śmigłem ręką to zrobi z 1-1.5 obrotu więc tak jakby trochę trzymał jednak moim zdaniem to za mało - zresztą w locie okazuje się że za słabo trzyma ten hamulec. Macie jakieś pomysły co sprawdzić ?
Elvis Opublikowano 11 godzin temu Opublikowano 11 godzin temu Używam kilku yepów i hamulec działa b. dobrze. Trzeba sprawdzić: - zakresie gazu, - pozycję trymera na tym kanale - ustawić 0 nieco wcześniej niż zjeżdża drążek/przełącznik gazu.
Jerzy Markiton Opublikowano 8 godzin temu Opublikowano 8 godzin temu W YEP podczas programowania hamulca należy ustawić zakres -80 + 100% a następnie wycofać do -100 %. Zazwyczaj mi się nie chce, to podczas programowania podjeżdżam trochę trymerem gazu w górę i programuję zakres drążka w regulatorze. Następnie ustawiam hamulec. Po zakończeniu wycofuję trymer i działa. O.K. - korzystam z karty do programowania. Z nadajnika - można się pogubić w tych pipaniach. Tam są 2 funkcje do ustawienia - szybkość działania i "twardość". Beatlesa - nie znam, tzn: nie programowałem go jeszcze. - Jurek
ToMarkov Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu Dziś bez testów w powietrzu mogę napisać tak jeśli chodzi o regulator Beatles. Gdy ustawie bez hamulca i zakręcę śmigłem to kreci się co najmniej z 3-4 obroty swobodnie. Jak włączę hamulec to silnik staje w miejscu dość gwałtownie i czuć opór przy próbie obrotu śmigłem ale dość słaby , na tyle słaby że jak zakręcę palcem to zrobi z 1-1/2 obrotu (ustawione na hard) - wydaje mi się ze tak miałem również ustawione podczas oblotu a śmigło i tak kręciło się podczas lotu. Już próbowałem wg Waszych sugestii ustawiać i trymer gazu wyżej i zakres gazu na -80 i pozniej dać -100 - wydaje mi się , że to nic nie zmienia. Dziwne, że w obu modelach mam taki sam problem. Spróbuję jutro nagrać filmik jak to robię i może ktoś wyłapie błąd.
Rekomendowane odpowiedzi