markuz Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia Witam szanowne grono Po latach powrót do latających RC , dla oswojenia i poznania radia skleiłem na początek tak zwanego deprona . No ale zamówiłem jak w tytule samolocik , który będzie napędzany SAITO FG 21 , Zawsze chciałem mieć coś z SAITO i na benzynie . Pytanie podstawowe znających się na rzeczy w jakiej konfiguracji najlepiej go zamontować , głowica do góry w dół , czy sposób montażu ma na coś wpływ np. zalewanie świec co pamiętam z żarowych . wszelkie sugestie mile widziane .
FockeWulf Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia U siebie mam zamontowany w dół, ale niestety jeszcze nie latałem na tym silniku. Istotne jest jednak odpowietrzenie skrzyni korbowej poprzez odpalenie modelu i pomachanie nim w różnych kierunkach. Podczas tych manewrów silnik może zgasnąć. Wtedy odpalasz i dalej już działa bez problemu. Nie pamiętam ale wydaje mi się, że powinno coś o tym być w instrukcji. Tu masz link jak to zrobić:
markuz Opublikowano 3 Stycznia Autor Opublikowano 3 Stycznia hmm ale to tylko w przypadku zamocowania w dół , czy w każdej pozycji taka procedura ? no i temat chyba wałkowany od wieków olej jaki lejesz ?
Ares Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia 10 godzin temu, markuz napisał: głowica do góry w dół , czy sposób montażu ma na coś wpływ np. zalewanie świec co pamiętam z żarowych . wszelkie sugestie mile widziane . Zawsze jest korzystniej jak masz cylinder do góry. Ale wielu kolegów montuje motory cylindrem w bok lub w dół i też działa. Jednak na wszystko działa grawitacja i paliwo zawsze spływa w dół i lekko zalewa silnik czy to będzie żarowy czy benzynowy. Mój kolega ma Wicherka 50 napędzanego dwusuwową benzyną 15cm , ma cylinder na dół i silnik dobrze odpala i pracuje w locie.
markuz Opublikowano 10 Stycznia Autor Opublikowano 10 Stycznia no i sam samolocik i reszta szpargałów , serwa i tp . a propo ktoś zna ten olej ? podobnież bardzo dobry , bardzo popularny w USA .
markuz Opublikowano wczoraj o 07:01 Autor Opublikowano wczoraj o 07:01 mam już wszystko skompletowane , pytanie na co kleić ten cały model , CA , UHU, czy żywicę ZAP ? Drugie pytanko - zbiornik oryginalny wywaliłem dokupiłem kavana ( taki ładny przezroczysty ) no i z doświadczeń śmigłowcowych tam świetnie nadawał się zaworek jednokierunkowy . czy w miejsce odpowietrzenia zbiornika wpiąć taki zaworek to pomysł dobry ? czy lepiej robić nadmiar przewodu i wyprowadzić na zewnątrz ?
Rekomendowane odpowiedzi