Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono

Po latach powrót do latających RC , dla oswojenia i poznania radia skleiłem na początek tak zwanego deprona . No ale zamówiłem jak w tytule samolocik , który będzie napędzany SAITO FG 21 , Zawsze chciałem mieć coś z SAITO i na benzynie . Pytanie podstawowe znających się na rzeczy w jakiej konfiguracji najlepiej go zamontować , głowica do góry w dół , czy sposób montażu ma na coś wpływ np. zalewanie świec co pamiętam z żarowych . wszelkie sugestie mile widziane .  

Opublikowano

U siebie mam zamontowany w dół, ale niestety jeszcze nie latałem na tym silniku. Istotne jest jednak odpowietrzenie skrzyni korbowej poprzez odpalenie modelu i pomachanie nim w różnych kierunkach. Podczas tych manewrów silnik może zgasnąć. Wtedy odpalasz i dalej już działa bez problemu. Nie pamiętam ale wydaje mi się, że powinno coś o tym być w instrukcji.

Tu masz link jak to zrobić:



Opublikowano

hmm ale to tylko w przypadku zamocowania w dół , czy w każdej pozycji taka procedura ? no i temat chyba wałkowany od wieków olej jaki lejesz ?

Opublikowano
10 godzin temu, markuz napisał:

głowica do góry w dół , czy sposób montażu ma na coś wpływ np. zalewanie świec co pamiętam z żarowych . wszelkie sugestie mile widziane .  

Zawsze jest korzystniej jak masz cylinder do góry. Ale wielu kolegów montuje motory cylindrem w bok lub w dół i też działa. Jednak na wszystko działa grawitacja i paliwo zawsze spływa w dół i lekko zalewa silnik czy to będzie żarowy czy benzynowy. Mój kolega ma Wicherka 50 napędzanego dwusuwową benzyną 15cm , ma cylinder na dół i silnik dobrze odpala i pracuje w locie.

 

Opublikowano

IMG_2845.thumb.JPG.3bcd96113b688311e94b0dff4322c32e.JPG

no i sam samolocik i reszta szpargałów , serwa i tp . 

IMG_2842.thumb.JPG.36fbd8a560418bb71d8ff5999e4610c5.JPG

a propo ktoś zna ten olej ? podobnież bardzo dobry , bardzo popularny w USA .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mam już wszystko skompletowane , pytanie na co kleić ten cały model , CA , UHU, czy żywicę ZAP ? Drugie pytanko - zbiornik oryginalny wywaliłem  dokupiłem kavana ( taki ładny przezroczysty ) no i z doświadczeń śmigłowcowych tam świetnie nadawał się zaworek jednokierunkowy . czy w miejsce odpowietrzenia zbiornika wpiąć taki zaworek to pomysł dobry ? czy lepiej robić nadmiar przewodu i wyprowadzić na zewnątrz ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.