Shock Opublikowano 7 Stycznia Opublikowano 7 Stycznia Hej. Sporo rzeczy robiłem... ale tego akurat chyba nie, przynajmniej nie w takim modelu Nie żebym sobie nie poradził ale nie chcę wyważać otwartych drzwi i proszę o podpowiedzi jak zrobić to sprawnie, czysto, jaki optymalnie klej, jak docisnąć, na kadłubie czy poza ? Jak najlepiej wykonać lakierowaną, białą ramkę po przyklejeniu oszklenia ? Oczywiście starą szybkę muszę zerwać z ramki, dopasować nową, skleić i gotowe ... Jutro mam mieć szybkę i wolałbym aby wyszło to idealnie .
robas69 Opublikowano 7 Stycznia Opublikowano 7 Stycznia Probowałbym skleić tym https://nastik.pl/produkt/klej-do-kabin-canopy-glue-formula-560-59ml/ Nie wiem do końca jak złapie twarde tworzywo ramki, ale najwyżej go usuniesz. Najlepiej klei owiewki do lutego drewna. Moim zdaniem ramkę na owiewce zamaskować taśmą i malować aerografem. Tutaj efekt użycia tego kleju w modelu jachtu. Trzyma jak diabli. Klejone wczoraj wieczorem do sklejki. 1
mac Opublikowano 7 Stycznia Opublikowano 7 Stycznia Jakiś czas temu miałem podobny dylemat. Ostatecznie przykleiłem "szybkę" białym klejem /masą poliuretanową taką jak wkleja się np. szyby w samochodach. Nie musi to być jakoś idealnie przyklejone na całej powierzchni bo i tak farba przykryje z zewnątrz klejone elementy. Ważne też aby nie pobrudzić szybki przy klejeniu. Sama ramka pomimo, że jest z laminatu to jednak na tej długości się wygina, więc dopasowanie szybki i klejenie odbywało się na modelu. Docisk zapewniła taśma klejąca. Obwódkę oddzieliłem samoprzylepną lakierniczą taśmą firmy 3M. Następnie uważnie odtłuściłem lekko wilgotną szmatką z acetonem powierzchnię i pomalowałem samochodową farbą akrylową z utwardzaczem.( warto najpierw sprawdzić czy aceton nie żre tego tworzywa- jeżeli delikatnie je matowi to tym lepiej). 1
RobertK Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia Wymian tej szyby to wbrew pozorom to dość pracochłonny proces i wymaga cierpliwości 😉 Do dociśnięcia ramki do szyby polecam Ci magnesy neodymowe np takie możesz je piętrować do poprawy ścisku. Jeśli chcesz to zrobić czysto a nie "ulepić" to oklej całą szybę - lakierniczą taśmą papierową. Klej poliwinylowy polecony przez Roberta najbardziej się nadaje do połączeń z udziałem drewna. Przy klejeniu plastik - laminat może mieć problem z odparowaniem, pominę że nawet po zaschnięciu nie jest odporny na wilgoć /wodę... Natomiast zdecydowanie polecam masę poliuretanową, którą zaproponował Maciek. Sprawdzona technologia z udziałem tego typu materiałów. Proces utwardzania kleju oczywiście już z kabiną na modelu. Samo odcięcie jak wyżej napisano specjalna do tego celu taśma 3M , ale to już pikuś.🙂 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Shock Opublikowano 12 Stycznia Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 12 Stycznia Serdeczne dzięki Panowie za powyższe sugestie przy wymianie szybki . Właśnie ją wymieniłem i nie jest to mocno skomplikowana czynność, jednak wymaga pracochłonności i dbania o czystość prac. Największym problemem było wyłamanie i doczyszczenie ramki pod nową szybę-nie wiem czym kleił producent modelu ale stara trzymała mega mocno i spoina była bardzo twarda. Ja szybkę docisnąłem kawałkami taśmy, przykleiłem klejem 3M DP 490 potem szpachla samochodowa i lakierowanie . Lakier z domowych zapasów nie do końca siadł z odcieniem dlatego zastosowałem dekoracyjnie cienki pasek niebieskiej taśmy -wg mnie całość komponuje się dobrze i mnie się podoba . 8
Rekomendowane odpowiedzi