paweln7 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 witam Parę chwil temu na Alegro zakupiłem takie coś profil z tego co po przymierzałem to coś podobnego do E378. Potem trafiłem na TEN temat, podziękowania dla tomeeks. Potem trochę czasu przy komputerze ,jeszcze więcej w "garażu" i powstało "coś " takiego Tutaj w całości: tutaj przymiarka pierwszej próbnej kabinki ( za mała butelka ) Trochę liczb: rozpiętość 284cm długość 95cm cięciwy 200/110mm powierzchnia płata 42,42dm waga :?: :?: :?: Teraz moja prośba do was, płaty maja lotki napędzane wspólnym serwem standartd przez bodweny (widać na jednym foto)i tak planowałem przy budowie , ale w miarę czasu zaświtał mi pomysł aby wyciągnąć bodweny ( stalowe linki ) i w miejscu wyjścia bodwenów zamocować serwa . I tutaj pytania do was : serwo 9g będzie za słabe HS 81 ciężko zmieścić ( grubość płata to 10mm) choć jest to możliwe jak się dorobi owiewki co zmieni spodnią cześć profilu lub zastosować jakieś inne serwa ( znowu wydatki ), w płatach są rurki na dźwigary fi 5 i fi 4 ( do przymiarki mam stal fi 5 i pręt z włókna szklanego fi 4 ) a co do lotów . na wysokość i kierunek planuję , HS 325 lub ha 81 :?: znając siebie to płaty czeka zmiana "skóry" i w tym wypadku czy nie wypadało by dorobić hamulców na płatach i prośba jakie wymiary hamulców , chodzi o odchylaną o 90 stopni płytkę na górnej powierzchni płata i jakie serwa. dziękuje za wszelkie sugestie i uprzedzam pytanie niektórych, Latam szybowcami i motoszybowcami 1,3m1,5m 1,7m 2,0m 2,5m , na warsztacie mam też JK thermic 2,5m ale o nim w innym watku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 jeśli nie będziesz szalał to te 9g powinny wystarczyć, takie wożenie się po niebie w termice i spokojne latanie, jak chcesz szaleć to daj hs-125 - są cieńsze niż hs-81 i spokojne wytrzymają akrobację, nawet ostrzejszą - ja mam je w modelu F3F i spokojnie dają radę, a lata się szybko :faja: http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=299 na wysokość też wydaje mi się że wystarczą hs-81, tylko kupuj MG, dużo pewniejsze - nie łamią się tryby tak chętnie jak w zwykłych. a na obronę tych 9g w lotkach, że niby już duży model powiem, że producent modelu SZD Kobuz o wadze ok. 10kg na początku miał w skrzydłach HS-81 na lotkach, podobno dawały radę tylko beki powoli kręcił o taki właśnie 4,45m http://www.orlik.sacz.pl/zdjecie.php?photo=photos/photo_3001.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Mucha ma służyć do spokojnego wożenia się po niebie, do o wygłupów mam inne ,czyli mnie pocieszyłeś. A zapomniałem dodać że kadłub jest przystosowany do założenia pylonu z silnikiem żeby się uniezależnić od holownika bo na wciągarce elektrycznej czy gumie to trochę jest chyba jest za delikatny (po podparciu końcówek skrzydeł i dołożeniu 500g kadłub obniża się ok10-12 cm w stosunku do nie podpartych końcówek ) . Interesuje mnie jeszcze opinia o bagnetach i hamulcach ( zrobiłem motyla 2,5m szybowcem poszły dwa stalowe bagnety fi6, uciekałem nurkowaniem z termiki ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 jak latasz na płaskim i masz trochę miejsca to hamulce nie są niezbędne, wystarczą lotko-hamulce, czyli lotki wychylane do góry, nie jest to rewelacyjne rozwiązanie, ale nie trzeba niczego przerabiać i dokładać słyszałem kiedyś, że jeśli położysz na model tyle ile waży i wytrzyma, to wytrzyma też holowanie. a bagnety to Ci nie powiem dokładnie bo nie wiem, ale wiem że jeśli o to chodzi to warto mieć jakiś zapas ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Chyba nie powiesz ze zrobisz z niego kastrata z silnikiem ? Serwa 9g jak najbardziej ale moze np. HXT91 ? Do kadłuba spokojnie dawaj standardy chyba ze w ogonie chcesz dac serwo [chociaz chyba nie ma sensu] to daj HS-85. Na hamulce dałbym HXT 91 i IMO samo ich wykonanie jest obligatoryjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Nic nie będzie obcinane :rotfl: grozi to zakazem wstępu na wspólne latanie . Mieszkam w "Górach Świętokrzyskich " a u mnie wszędzie płasko. Największy model kolegów ma OS 25 a mój Magnum FS52 ,więc trzeba będzie go jakoś wysłać po chmurki. Silnik (o ile wo gule będzie :?: ) to planuję na pylonie nad kadłubem w miejsce luku za kabiną. Serwa HXT91 mam to pasują , SK, SW planuję HS 311 bo mam. Hamulce takie około 30x200mm na skrzydło :?: To co na fotkach waży 940g +280g wstępnego wyważenia , więc powinienem zmieścić się w 1500 g , czy nie za lekko :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 To bedziesz najwyżej wklejał balast ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Witam Prace nad MUCHĄ idą żółwim tempem, czasu bardzo mało . :cry: Oskórowałem skrzydełka i :cry: :cry: :cry: :cry: brak wstawek między dźwigarowych, żeberka nie doklejone do kesonu . Na Aledrogo zakupiłem hamulce , pomału upycham wszystko w płaty . Zastanawiam się czy płatów nie pokryć tym mam tego tyle że starczy, a po ostatnich oblotach Nieuporta 17 w skali 1/7mam bardzo pozytywne opinie na jego temat, choć wszędzie czytam że raczej stosuje się go do dużych modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.