Skocz do zawartości

SZD-12 Mucha według Pawła


paweln7

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Parę chwil temu na Alegro zakupiłem takie coś

4f47f407c33861a4m.jpg 263c18e5e0f13223m.jpg

profil z tego co po przymierzałem to coś podobnego do E378.

Potem trafiłem na TEN temat, podziękowania dla tomeeks.

Potem trochę czasu przy komputerze ,jeszcze więcej w "garażu" i powstało "coś " takiego

d843f4b27243697dm.jpg 1aa8b1d45cce4436m.jpg 096f05accdd21e45m.jpg

Tutaj w całości:

99b285105999fe86m.jpg bbf5315c418b9e1dm.jpg

tutaj przymiarka pierwszej próbnej kabinki ( za mała butelka :lol: )

2dbe38958d5a3ba4m.jpg

Trochę liczb:

rozpiętość 284cm

długość 95cm

cięciwy 200/110mm

powierzchnia płata 42,42dm

waga :?: :?: :?:

Teraz moja prośba do was, płaty maja lotki napędzane wspólnym serwem standartd przez bodweny (widać na jednym foto)i tak planowałem przy budowie , ale w miarę czasu zaświtał mi pomysł aby wyciągnąć bodweny ( stalowe linki ) i w miejscu wyjścia bodwenów zamocować serwa .

I tutaj pytania do was : serwo 9g będzie za słabe HS 81 ciężko zmieścić ( grubość płata to 10mm) choć jest to możliwe jak się dorobi owiewki co zmieni spodnią cześć profilu lub zastosować jakieś inne serwa ( znowu wydatki :lol: ),

w płatach są rurki na dźwigary fi 5 i fi 4 ( do przymiarki mam stal fi 5 i pręt z włókna szklanego fi 4 ) a co do lotów .

na wysokość i kierunek planuję , HS 325 lub ha 81 :?:

znając siebie to płaty czeka zmiana "skóry" i w tym wypadku czy nie wypadało by dorobić hamulców na płatach i prośba jakie wymiary hamulców , chodzi o odchylaną o 90 stopni płytkę na górnej powierzchni płata i jakie serwa.

dziękuje za wszelkie sugestie i uprzedzam pytanie niektórych,

Latam szybowcami i motoszybowcami 1,3m1,5m 1,7m 2,0m 2,5m , na warsztacie mam też JK thermic 2,5m ale o nim w innym watku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie będziesz szalał to te 9g powinny wystarczyć, takie wożenie się po niebie w termice i spokojne latanie, jak chcesz szaleć to daj hs-125 - są cieńsze niż hs-81 i spokojne wytrzymają akrobację, nawet ostrzejszą - ja mam je w modelu F3F i spokojnie dają radę, a lata się szybko :faja:

http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=299

 

na wysokość też wydaje mi się że wystarczą hs-81, tylko kupuj MG, dużo pewniejsze - nie łamią się tryby tak chętnie jak w zwykłych.

 

a na obronę tych 9g w lotkach, że niby już duży model powiem, że producent modelu SZD Kobuz o wadze ok. 10kg na początku miał w skrzydłach HS-81 na lotkach, podobno dawały radę tylko beki powoli kręcił :P

o taki właśnie 4,45m

http://www.orlik.sacz.pl/zdjecie.php?photo=photos/photo_3001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mucha ma służyć do spokojnego wożenia się po niebie, do o wygłupów mam inne ,czyli mnie pocieszyłeś.

A zapomniałem dodać że kadłub jest przystosowany do założenia pylonu z silnikiem żeby się uniezależnić od holownika bo na wciągarce elektrycznej czy gumie to trochę jest chyba jest za delikatny (po podparciu końcówek skrzydeł i dołożeniu 500g kadłub obniża się ok10-12 cm w stosunku do nie podpartych końcówek ) .

Interesuje mnie jeszcze opinia o bagnetach i hamulcach ( zrobiłem motyla 2,5m szybowcem poszły dwa stalowe bagnety fi6, uciekałem nurkowaniem z termiki :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak latasz na płaskim i masz trochę miejsca to hamulce nie są niezbędne, wystarczą lotko-hamulce, czyli lotki wychylane do góry, nie jest to rewelacyjne rozwiązanie, ale nie trzeba niczego przerabiać i dokładać :)

słyszałem kiedyś, że jeśli położysz na model tyle ile waży i wytrzyma, to wytrzyma też holowanie.

a bagnety to Ci nie powiem dokładnie bo nie wiem, ale wiem że jeśli o to chodzi to warto mieć jakiś zapas ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie będzie obcinane :rotfl: grozi to zakazem wstępu na wspólne latanie :lol: .

Mieszkam w "Górach Świętokrzyskich " a u mnie wszędzie płasko. Największy model kolegów ma OS 25 a mój Magnum FS52 ,więc trzeba będzie go jakoś wysłać po chmurki. Silnik (o ile wo gule będzie :?: ) to planuję na pylonie nad kadłubem w miejsce luku za kabiną.

Serwa HXT91 mam to pasują , SK, SW planuję HS 311 bo mam.

Hamulce takie około 30x200mm na skrzydło :?:

To co na fotkach waży 940g +280g wstępnego wyważenia , więc powinienem zmieścić się w 1500 g , czy nie za lekko :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Prace nad MUCHĄ idą żółwim tempem, czasu bardzo mało . :cry:

Oskórowałem skrzydełka i :cry: :cry: :cry: :cry: brak wstawek między dźwigarowych, żeberka nie doklejone do kesonu .

Na Aledrogo zakupiłem hamulce , pomału upycham wszystko w płaty .

Zastanawiam się czy płatów nie pokryć tym mam tego tyle że starczy, a po ostatnich oblotach Nieuporta 17 w skali 1/7mam bardzo pozytywne opinie na jego temat, choć wszędzie czytam że raczej stosuje się go do dużych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.