Skocz do zawartości

Gama 2100 Pelikan


piromarek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu oblatałem moją Gamę. I oto moje wrażenia. Model kochany w spokojnym locie. Dobrze reaguje na lotki, małe opadanie, pełen relaks. Czar pryska gdy chcemy wycisnąć coś więcej. Model nie lubi dużych prędkości. Skrzydło ma małą sztywność na skręcanie. Przy wyższych pręddkościach lotki praktycznie przestają działać (odkształcenie skrętne skrzydła). Model jest trudny do wyprowadzenia po rozpędzeniu w lot nurkowy. Tutaj ster wysokości też zachowuje się czasami nielogicznie, poprostu niereaguje. Podsumowując. Do latania rekreacyjnego malina natomiast akrobacja i inne fiflaki - nie nie, tego Gama nie lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

 

Mimo, iż z modelarstwem miałem już kontakt wcześniej (jakieś 20 lat temu) to uważam się za bardzo początkującego zwłaszcza, że jak widzę w jaki sposób zmieniły się technologie oraz materiały to naprawdę chylę czoło. Co prawda mechanika lotu raczej się od tamtej pory nie zmieniła :-). Ale do rzeczy.

 

Długo zastanawialiśmy się z synem jaki model kupić tak aby rozpocząć latanie w miarę gładko, oczywiście trenerek byłby najlepszym rozwiązaniem. Jednak woleliśmy coś o większej rozpiętości z uwagi na mniejsze prędkości przelotowe. Wybór padł właśnie na Game 2100. Wielu modelarzy ja zachwala z uwagi na dużą stabilność.

 

Model złożyliśmy dość szybko, dysponujemy dwoma pakietami 1500 oraz 2200 mAh i tu pojawił się problem z wyważeniem samolotu. Instrukcja mówi że ŚĆ powinien być 7,5 cm od krawędzi natarcia skrzydła. Gdy umieściliśmy pakiet 1500 mhA zgodnie z przylepcem firmowym w kadłubie (zaraz zaregulatorem, pod miejscem montażu skrzydła) to niestety ale model po podparciu opadał znacznie na ogon. Dopiero po załadowaniu pakietu na przód model wyrównał po podparciu w środku ciężkości - 7.5 cm od krawędzi natarcia.

 

Po dokładnym sprawdzeniu ustawień poszliśmy oblatać nasze nowe cacko i tu porażka na maksa. Przy praktycznie bezwietrznej pogodzie i maksymalnym ciągu model poleciał jakieś 200m i kret. Widać było jak jednak nos mu ciąży a przy okazji sam zakręcił na lewe skrzydło. Straty pozornie niewielkie, statecznik przyklejony na taśmę się oderwał urywając jednego snapa. Silnik cały ale obudowa śmigła została chyba uszkodzona bo śmigło przylega teraz tak mocno do pianki na dziobie że się z trudem obraca. Po zdjęciu, kołpaka, nakrętki i śmigła nie widać oznak uszkodzenia silnika – po podłączeniu pakietu kręci osią z pozoru jak poprzednio. I tu moje pytanie czy możliwe, że zerwałem podczas uszkodzenia gwint na plastikowej obudowie śmigła?

Pytanie drugie, czy może mi ktoś z bardziej doświadczonych kolegów latających Gamą doradzić jak wyważyć ten model, żebyśmy nie ryzykowali drugiego kreta?

Jakieś dodatkowe porady?

Z góry dziękuję i pozdrawiam

R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam

 

Mam prośbę do posiadaczy Gamy. Wykonałby ktoś zdjęcie rozmieszczenia podzespołów w kabince (regiel, odbiornik, pakiet), żebym nie musiał wywarzać otwartych drzwi.

Dostałem Game w proszku po krecie... kadłub składał się z 3 części + silnik :)

SK, lotki, klapy oberwane zrobiłem zawiasy z PET

Jedynym ocalałym elementem był statecznik pionowy, który przyklejony był taśma dwustronna :)

Skrzydła strasznie luźno leżały więc zostały zaklinowane podobnie jak w becie1400

Czekam na serwa i będę próbował oblatywać.

 

Po remoncie wygląda prawie jak nowa :P

1911867_664805870248077_1684423892_n_zps512d2db9.jpg

 

Pozdrawiam

Tommy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się oblatać model. Jednak na miejscu okazało się, że uszkodzone jest serwo lotki (trybik plastikowy), ale postanowiłem spróbować czy lata bez lotek ;)

Musiałem założyć dwa pakiety 1800 i 1600 bo nie dało rady wyważyć go, żeby ŚC był 7,5 cm od natarcia. Nie za ciężko?

Dużo kleju na gorąco jest w dziobie jest bo tam był klejony po krecie... A tutaj jeden pakiet nie wystarczył.

Spróbuje założyć 2200 mAh. Czy może coś większego np 2700 mAh?

 

Jakie serwa zastosować do lotek? Te Pelikana oryginalne to chyba 18g... Jakie można byłoby zastosować zamiennie?

 

Poniżej filmik z oblotu - zaczęło strasznie wiać i nie za bardzo polatałem ;/

 

http://youtu.be/lnfIe2-kjIM

PS. Kamerzysta się troszkę stresował :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wyważyć pakietem, żeby nie wozić zbędnego balastu. Zważ pakiety które go wyważają i dobierz pakiet o podobnej wadze.

Jeżeli są tam serwa 17g to polecam te http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p5683,serwo-go-17mg-one-team zrobiłem na nich około stu lotów i jest O.K. są ciche i wracają do neutrum idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam :)

 

Nadszedł czas na kolejną naprawę. Znów kadłub był w 4 cześciach ;) Ale obiecałem sobie, że już więcej go nie naprawię kuzynowi bo szkoda mojej roboty...

ICM dzis pokazywał siłę wiatru max 3/4 m/s, ale chyba było o wiele więcej bo wskaźnik wiatru był prawie równoległy do podłoża. Postanowiłem jednak zrobić oblot.

Samolocik fajnie lata. Pomino. że przez długi weekend nie udało mi się zdobyć serwa na ogon i latałem bez steru kierunku, ale i tak było bardzo przyjemnie. Jedyny minus to aparatura Pelikana, przywiązany jestem jedenak do swojej Turnigy ;)

 

Poniżej filmik z oblotu po naprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

To są pierwsze próby akrobacji na ty modelu - https://www.youtube.com/watch?v=mi9eP6ugN40. Myślę że po dojściu do wprawy można by to dużo lepiej robić. Trzeba też zaznaczyć że jest ona  :) Gama obciążona kamerą 75g i niepotrzebnymi zupełnie klapami. Polecam kupować bez klap.


Najlepiej wyważyć pakietem, żeby nie wozić zbędnego balastu. Zważ pakiety które go wyważają i dobierz pakiet o podobnej wadze.
Jeżeli są tam serwa 17g to polecam te http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p5683,serwo-go-17mg-one-team zrobiłem na nich około stu lotów i jest O.K. są ciche i wracają do neutrum idealnie.

Popieram najlepiej jeśli to możliwe zrobić to pakietem. Do Gamy wchodzi idealnie 1800 REDOX 11.1 krótki gruby zaraz za silnikiem. Trzeba go trochę podnieść nad serwami. Wyważenie jest wtedy idealne. Mówię o modelu z klapami niestety, który zakupiłem myśląc że pomoże przy krótszych lądowaniach. Klapy mało pomagają - hamulce to by było to ! Klapy są niepotrzebnym obciążeniem ( serwa ) i dają tylko zadarcie dziobu, jakoś tam trochę skrócone podejście na prostej ale nie warto. Lepiej bez klap. Lżejszy ( a to nie jest bez znaczenia na termice i w ogóle ) i fajniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są pierwsze próby akrobacji na ty modelu - https://www.youtube.com/watch?v=mi9eP6ugN40. Myślę że po dojściu do wprawy można by to dużo lepiej robić. Trzeba też zaznaczyć że jest ona  :) Gama obciążona kamerą 75g i niepotrzebnymi zupełnie klapami. Polecam kupować bez klap.

Popieram najlepiej jeśli to możliwe zrobić to pakietem. Do Gamy wchodzi idealnie 1800 REDOX 11.1 krótki gruby zaraz za silnikiem. Trzeba go trochę podnieść nad serwami. Wyważenie jest wtedy idealne. Mówię o modelu z klapami niestety, który zakupiłem myśląc że pomoże przy krótszych lądowaniach. Klapy mało pomagają - hamulce to by było to ! Klapy są niepotrzebnym obciążeniem ( serwa ) i dają tylko zadarcie dziobu, jakoś tam trochę skrócone podejście na prostej ale nie warto. Lepiej bez klap. Lżejszy ( a to nie jest bez znaczenia na termice i w ogóle ) i fajniejszy.

Wysuwając klapy z reguły model zadziera nosa więc trzeba robić korektę SW, albo zmiksować na aparaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. O jak ja się cieszę, że temat Gamy 2100 został odgrzany. Nie dalej jak tydzień temu właśnie uruchomione moją gamę. Posiadam wersję taka jak kolega Grzegorz z klapami ale stwierdziłem że na początek klap w ogóle nie podpinam bo muszę poznać model. Zakleilem szczeliny na klapach taśmą bezbarwną.

Wpakowalem do mojego modelu pakiet 2700mah Zippo Compact jakies 205gr. Pakiet zaraz za silnikiem i udało się wyważyć na 7,5 cm. Dodatkowo wrzuciłem czujniki teremetrii - napięcia i temperatury. Przy tym wyważeniu jak dam gaz na Maxa to gama idzie pięknie do góry a jak zdejmie gaz to jednak wygląda jak dziób by ciążył. Pytanko do kolegów: jak ustawiliscie "end pointy" i "expo" dla poszczególnych kanałów?

Grzegorzu czy możesz wrzucić fotki gdzie i jak wkleiłem magnesy poprawiające mocowanie skrzydeł?

P.S. U mnie jako zabezpieczenie przed rozsunięciem się skrzydeł są fabrycznie 2 śrubki na krańcach bagnetu węglowego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia zamieszczę jak będę miał ją w domu bo aktualnie jest poza. U mnie śrubek żadnych nie było - pewnie masz wersję eksportową ;) . Magnesy są ( okrągłe średnica 8 mm ) tuż przy krawędzi natarcia ( w skrzydłach i kadłubie ), przy spływie ( też skrzydła i kadłub oczywiście ) oraz dodatkowo ( prostokątne 4 na 12 ) tylko w skrzydłach przed tym sklejkowym dźwigarem ( patrząc od krawędzi natarcia ) i zaraz za drugim otworem na krótszą rurkę węglową ( kwadratowe 10 na 10 ). Stosowałem różne kształty bo takie akurat miałem ale się dobrze wpasowały  :). Moim zdaniem masz za duży pakiet i będzie ciężki na łeb bardzo ten szybowiec - a nie lubi przeciążania. Przesuwaj do tyłu może to coś da. U mnie jest SC mniej więcej w jednej trzeciej cięciwy kurka nie pamiętam teraz ile to cm od krawędzi i lata dość stabilnie a przy tym ma dużą doskonałość. Chyba ze swoim pakietem to latasz długo bo ja z moim 1800 to pół godziny bez termiki jak nie przeszkadzam i macham drążkiem tylko przy zakrętach.

Są tam jakieś dobre pola do latania koło Jasła bo szukam dobrych terenów w górach. Słyszałem że latają na działach koło Krosna a tak poz a tym to nie wiem.


Zważyłem pakiet i waży 120 g to znaczy że Twój umieszczony zaraz za silnikiem to jest zdecydowanie za ciężki. Tutaj w tym przypadku sensowne jest twierdzenie zawarte w instrukcji aby pakiet był bardziej z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Pomimo tego że pakiet jest dość ciężko to model wyważyłem bez problemów ze środkiem ciężkości jak w instrukcji 75mm od krawędzi natarcia. Moja gama jest w ogóle jakąś dziwna jak ją porównuje do tych z filmików na YT. Moja ma kółko i te śrubki pod skrzydłami a inne nie mają tego ale mniejsza z tym może moja jest po lifcie.

Dzisiaj troszkę wiało ale nie mogłem się oprzeć żeby pokazać. Niestety przekombinowalem i zaliczyłem "małego" kreta. Za mała wysokość, za niska prędkość i za ciasny zwrot. Zwalilem to na bok z wysokość i około 3-4m. Na pierwszy rzut oka większych uszkodzeń brak. Jedyne co zauważyłem to piasta wysunęła się głębiej na oś silnika i śmiało ociera o bo za głęboko siedzi. Łoże silnika wygląda ok, sama ośka silnika też. Mi że piasta będzie do wymiany. Jutro postaram się oblatać. Jaką proponujesz maksymalna wagę pakietu do tego zestawu ? Myślałem od drugim pakiecie 2200mah około 160g. Na jakim nadajniki kolega lata, bo jestem ciekaw ustawienia klap?

 

Odnośnie miejsca do latania jeśli na termice to Diały koło Krosna albo w okolicach Nowego Żmigrodu. Ja zapraszam do nas do Jasła mamy lądowisko 480m długości i 27m szerokości a czasami jakaś termika może się trafi. ????

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężar pakietu to w zależności jak kto lubi tylko im większy to trzeba bardziej do tyłu przesuwać. Preferuję lekkie pakiety ( mam 1800 trzy celowe - 120 g ) bo też wolę jak ten szybowiec jest jak najlżejszy. Kąt szybowania jest mniej więcej taki że jak ląduję bez klap to leci na tyle płasko że przed przyziemieniem muszę tylko minimalnie zaciągnąć drążek na siebie aby ładnie siadł.

Kiedyś kretowałem OMEGĄ ( takie coś podobne do ALFY tylko 1200 mm ) i też wpadł trochę kołpak do środka ale wyciągnąłem ręcznie do przodu i potem latał normalnie także jest nadzieja. Moja aparatura to Spektrum DX6i. Klapy mam na podwoziu ustawione.

A tam w okolicach Nowego Żmigrodu jest jakiś stok, górka fajna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w okolicach Nowego Żmigrodu można polegać na termice nie pamiętam chyba w Łysej Górze. W weekend będę u nas na lądowisku to dopytam chłopaków. Doszedł mi dzisiaj pakiecie LiPol FOXY G2 1800mAh 11,1V 40/80C waga 135g, to zdecydowanie lżej niż Zippy Compact 2700mah 206g ktorego teraz uzywam w Gamie. Pomimo wyważenia modelu z tym cieższym pakietem, jak wyłącze silnik to ewidentnie ciąży mu na dziobie. Muszę tylko do foxy dolutować wtyczkę zasilająca i wymienić wtyczkę balancera bo nie pasuje do ładowarki Turnigy Accucell 6. Nie wiecie jak ustawić klapy w Gamie jak są spięte na kablu Y na nadajniku FS-i10 i przełączniku 3 pozycyjnym ? Niby w nadajniku sa ustawienia klap wybor przelacznika ale qrcze nie mage tego ogarnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w okolicach Nowego Żmigrodu można polegać na termice nie pamiętam chyba w Łysej Górze. W weekend będę u nas na lądowisku to dopytam chłopaków. Doszedł mi dzisiaj pakiecie LiPol FOXY G2 1800mAh 11,1V 40/80C waga 135g, to zdecydowanie lżej niż Zippy Compact 2700mah 206g ktorego teraz uzywam w Gamie. Pomimo wyważenia modelu z tym cieższym pakietem, jak wyłącze silnik to ewidentnie ciąży mu na dziobie. Muszę tylko do foxy dolutować wtyczkę zasilająca i wymienić wtyczkę balancera bo nie pasuje do ładowarki Turnigy Accucell 6. Nie wiecie jak ustawić klapy w Gamie jak są spięte na kablu Y na nadajniku FS-i10 i przełączniku 3 pozycyjnym ? Niby w nadajniku sa ustawienia klap wybor przelacznika ale qrcze nie mage tego ogarnac.

Bardziej mi chodzi o dobry stok i żagiel bo termikę to wszędzie można znaleźć.

Jeśli jest ciężki na łeb pomimo prawidłowego SC to spróbuj jeszcze trymerem go podnieść. Ciekawe jak będzie się zachowywał z tym nowym mniejszym pakietem.

Jakby się dało podłączyć klapy do 3 pozycyjnego przełącznika to miałbyś super ( dwa położenia wychylonych klap ). Też mam klapy na kablu Y i mam je podłączone do dwu pozycyjnego przełącznika podwozia masz takowy?

Ja właśnie biorę się za zrobienie trochę większego wzniosu skrzydeł. Jak się uda to opiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co pisze u Ciebie na silniku ? Bo u mnie jest coś takiego C 28 - 35, kv 1000. O ile wiem co to kv tak zastanawiam się nad tym C co oznacza - czy to samo co w akumulatorach czy coś innego.


Znalazłem co prawda na internetach że C to Cogging czyli jakieś skoki szarpnięcia na silniku podczas pracy. Tylko nie wiem czy o to Pelikanom chodziło jak to pisali na kartce na silniku.


Czy może C to typ silnika silnika - Outrunner a jeśli tak to co oznaczają liczby 28-35.


Być może są to wymiary silnika ale pewności nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.