Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regulacja modelu szybowca termicznego


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
97 odpowiedzi w tym temacie

#81 piotralski

piotralski
  • Modelarz
  • 1107 postów

Napisano 26 September 2012 - 09:00

Tak jak napisałem wcześniej, sprawdze to na bezpiecznej wysokości. Jeszcze raz dziękuje za cenne rady, a na przyszłość wartości mixowań bede podawał w mm (wychylenia lotek). Oby pogoda dopisała ;)

#82 Czaro

Czaro
  • Modelarz
  • 981 postów

Napisano 26 September 2012 - 09:26

Modele z różnym ustawieniem S.C. będą miały różne prędkości lotu ślizgowego


Niekoniecznie. W zależności od wytrymowania, mogą latać z tą samą prędkością.

Warto jeszcze na początku zaznaczyć, że mix motyl - wysokość będzie najprawdopodobniej nieliniowy, jeśli chce się zachować równowagę podłużną, w całym zakresie wychylenia motyla.

#83 Jerzy Markiton

Jerzy Markiton
  • Nowy użytkownik
  • 2190 postów

Napisano 27 September 2012 - 08:47

Czarku - masz rację, niekoniecznie. Mógłbyś rozwinąć kwestię nieliniowości mixu ? Piotrze - jak ustalisz maksymalne wielkości wychyleń steru wysokości to do miksu Butterfly,a daj wstępnie kontrę na 1/2 tych wychyleń. Z zachowaniem ostrożności w eksperymentach - wysokość ! Nie używaj tego miksu po raz pierwszy na 30 - 50m ! Możesz nie zdążyć z reakcją ! Nie używaj tego miksu do przyziemienia aż go doregulujesz na wysokości. - Jurek

#84 piotralski

piotralski
  • Modelarz
  • 1107 postów

Napisano 27 September 2012 - 09:06

Jurku tak zrobię. Dam znać w sobotę wieczorem jak wyszło.

#85 piotralski

piotralski
  • Modelarz
  • 1107 postów

Napisano 29 September 2012 - 20:21

Jurku, miałeś rację - motylek to kwestia baaardzo indywidualna. Moje ustawienia (w kwestii akurat tego modelu) były strzałem w dziesiątkę :) Super lądowanko - troszkę za duzo było domiksowanej wysokości, ale (w mojej ocenie) lepiej podeprzeć się (zaciągnąć) wysokość niż ją przy lądowaniu oddawać. Jeszcze parę lotów i bedzie ustawione perfecto :) Jeszcze raz dzięki za pomoc!!!

#86 Pietuh

Pietuh
  • Modelarz
  • 1282 postów

Napisano 30 September 2012 - 11:54

Mam pytania początkującego cyt: "DIVE-TEST: skierować model pod kątem ok. 45 st. do ziemi i obserwować jak szybko model z tego pikowania wychodzi. Wyrównanie powinno nastąpić po ok. 4 – 6 sek." Czy tylko skierować po kątem 45 czy należy nabrać prędkości? rozumiem że robimy Dive Test pod wiatr.

#87 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 2205 postów

Napisano 30 September 2012 - 20:42

Trzeba nadać modelowi prędkość by test wyszedł pomyślnie.

#88 Pietuh

Pietuh
  • Modelarz
  • 1282 postów

Napisano 01 October 2012 - 08:23

Dzięki.

#89 Jerzy Markiton

Jerzy Markiton
  • Nowy użytkownik
  • 2190 postów

Napisano 01 October 2012 - 20:10

Tak, należy to zrobić pod wiatr ! Kąt 45 st. nie jest krytyczny, może być 60 st, może być 90 st. Im mniejszy kąt - tym dłużej trzeba model w tej pozycji utrzymywać. Jeżeli przypikujesz z 50 - 100m to tych 4-6 sek może Ci braknąć, zależy jaki model poddajesz temu testowi. Z reguły reakcja następuje szybciej. Chyba, że model ma zbyt tylni S.C. - wtedy trzeba mu pomóc wysokością. Do Dive - testu można przystąpić dopiero po wyregulowaniu lotu ślizgowego. W przeciwnym wypadku - nie ma sensu ! Pozdrawiam - Jurek

#90 Pietuh

Pietuh
  • Modelarz
  • 1282 postów

Napisano 02 October 2012 - 08:51

Modele to ASW 17 i DG 1000 z zestawów, latam praktycznie codziennie, czytam o modelach, regulacjach, technikach i cały czas czuję niedosyt. Czas szybowania na jednym wyciągnięciu mam od 3 do 6 min, zdarzały się dłuższe ale rzadko i nie wiem czy to wszystko co te modele oferują, czy pilot jeszcze musi nabrać więcej doświadczeń? Czy uważacie, że czas na zmianę modelu, czy jeszcze szlifować umiejętności na tych, bo naczytałem się też tego, że 40 min lotu tego typu modelami to pikuś, nie mówiąc już o lotach termicznych.

#91 Jerzy Markiton

Jerzy Markiton
  • Nowy użytkownik
  • 2190 postów

Napisano 02 October 2012 - 22:06

Z tym pikusiem - to jest tak, że trafia się pogoda, gdy wrota z hangaru trochę mocniej wyrzucone latają po 40 min.... I o takich momentach się pisze. Ale często jest tak, że z 200m jesteś na ziemi po 1 min. I takie momenty się przemilcza. Moim Toxic- iem zwyczajowo wznosiłem się 20 sek na 300-350m. Jedne zawody trafiłem tak, że kolejne 4 starty na 250m wciągałem się po 50sek.....i loty były na rzęsach. Ale nie jest to powód do zmiany modelu. Modelarze to krewni wędkarzy więc dziel te wyniki przez 4 i będziesz oscylował w górnych granicach optymizmu. Czy czas na zmianę ? Do tego musisz dojrzeć sam. Nie spróbujesz - nigdy się nie dowiesz na co Cię faktycznie stać. Nie ukrywam, że nie jestem fanem pianki. To jest na pewno kapitalny materiał - ale na 1-szy model. Do "kombatu" - jedyny ! Jeśli chcesz się rozwijać należy możliwie jak najszybciej się z tego przesiąść. Dla jednego jest to 10 lat, dla innego - 2 tygodnie. Jeśli przestałeś pleść kierunki, walić modelem o ziemię, więcej czasu spędzasz na lataniu niż na naprawach - to dla mnie sygnał do zamiany styropianu na coś mądrzejszego. To nie musi być full kompozyt - ale jak Cię stać, to nic nie stoi na przeszkodzie ! Powyższe dotyczy szybowców i motoszybowców ! Pozdrawiam - Jurek

#92 Pietuh

Pietuh
  • Modelarz
  • 1282 postów

Napisano 03 October 2012 - 07:29

Dzięki za odpowiedż i sorry, że pytam w tym temacie lecz tylko tutaj mogę dostać konkretne wskazówki. Żeby nie zaśmiecać tematu to na koniec zapytam jaki motoszybowiec byś polecił o rozpiętości około 2m na następny etap rozwoju? Nie chcę się przesiąść z malucha na Ferrari.

#93 Jerzy Markiton

Jerzy Markiton
  • Nowy użytkownik
  • 2190 postów

Napisano 03 October 2012 - 08:02

Odezwij się na P.W. lub załóż nowy wątek bo faktycznie narobimy bigosu. Optuję za usunięciem zbędnych w temacie wpisów. - Jurek

#94 gregory

gregory
  • Modelarz
  • 94 postów

Napisano 27 January 2015 - 20:31

Koledzy szybownicy chciałbym dołączyć do Was jestem nowicjuszem w dziedzinie szybowców i mam parę pytań co do ustawień wychylęń sterów,ustawienia lotek różnicowych jak też klapolotek w motoszybowcu FLY FLY Hobby DG-1000 2630mm . Jak to nie tutaj pytam to prosze o naprowadzenie mnie na właściwy wątek. wcześniej latałem takim sky surferem 1400mm (motoszybowcem) bo innymi tak ale motoszybowce todla mnie nowa bajka.



#95 gregory

gregory
  • Modelarz
  • 94 postów

Napisano 29 January 2015 - 17:37

Koledzy szybownicy chciałbym dołączyć do Was jestem nowicjuszem w dziedzinie szybowców i mam parę pytań co do ustawień wychylęń sterów,ustawienia lotek różnicowych jak też klapolotek w motoszybowcu FLY FLY Hobby DG-1000 2630mm . Jak to nie tutaj pytam to prosze o naprowadzenie mnie na właściwy wątek. wcześniej latałem takim sky surferem 1400mm (motoszybowcem) bo innymi tak ale motoszybowce todla mnie nowa bajka.

Może naprowadzilibyście mnie chociaż na jakiś wątek pod którym znalazłbym odpowiedzi na moje pytania :(



#96 Adam_S

Adam_S
  • Modelarz
  • 435 postów

Napisano 30 January 2015 - 09:24

Grzesiek naprawdę?

 

http://lmgtfy.com/?q... DG-1000 manual

http://lmgtfy.com/?q...1000 manual pdf

 

Podpowiedź - to czego potrzebujesz znajdziesz prawie na samym początku wyników wyszukiwania... ;)



#97 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3502 postów

Napisano 31 January 2015 - 16:41

Może naprowadzilibyście mnie chociaż na jakiś wątek pod którym znalazłbym odpowiedzi na moje pytania :(

 

 

DG1000.jpg

 

oraz

 

https://www.youtube....h?v=S1eFw1qoz8A



#98 gregory

gregory
  • Modelarz
  • 94 postów

Napisano 31 January 2015 - 18:42

attachicon.gifDG1000.jpg

oraz

Piotr Dziękuję !!!! O to mi chodziło super nie ma to jak kolega z klubu a film z rc przeglądu ogladalem ok
a nie tak jeden z kolegów podał mi linki do stron angielskich tyle i wiecej u doktor google to sam znalazłem .:-)