Skocz do zawartości

Przewóz Lipoli w samolocie ?


Ptasiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

LiPo-le w podręcznym przy przejściu przez skaner bramki będą wyglądać jak metalowe pudełka, w dodatku z kabelkami (skojarzenie z... :!: :) ). A jako, że ostatnimi czasy ze względu na terroryzm potrafią gmerać w torebce z powodu metalowej szminki żony, to pewno będą chcieli tą "bombę" obejrzeć. Zwłaszcza Niemcy, nasi są trochę mniej nerwowi.

Dlatego dobrze by było aby miały oryginalne oznakowanie na folii, czy pudełko jeśli było, łatwiej im będzie wytłumaczyć cóż to takiego, bo gołe aluminium może wydać się podejrzane. Zresztą do prześwietlenia i tak trzeba będzie wyjąć je z podręcznego do pojemnika jak telefon, aparat, czy klucze.

W bagażu do luku teoretycznie jest mniejsze prawdopodobieństwo, że się będą czepiać, czy rozpakowywać. Ale jeśli już, to nie będzie jak wytłumaczyć do czego to, i mogą potraktować to różnie (no chyba że trafi na celnika modelarza ;) ), dlatego ja wziąłbym je ze sobą do podręcznego.

Ale generalnie nie powinno być większego kłopotu z przewozem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca ...

W bagażu do luku teoretycznie jest mniejsze prawdopodobieństwo, że się będą czepiać, czy rozpakowywać

całą ekipę cofneli z lotu bo w bagażu mieli 3 akumulatory i echosondę - lecieli na trening przed zawodami wedkarskimi . O dziwo wcześniej przewoźnik zapewniał że wystarczy deklaracja tego co wiozą ze sobą i nawet druki wysłali im do domu jednak na lotnisku już obsługa była bardziej nerwowa .. I nie pomogły tłumaczenia że jadą na trening że w kufrach są wędki , kołowrotki ,haczyki , sztuczne przynęty , plecionki itd... musieli czekać na potwierdzenie od przewoźnika że ten wie o fakcie i bierze na siebie ew odpowiedzialność . polecieli kolejnym samolotem dopiero następnego dnia

 

ale nie znaczy to że zawsze trzeba trafić na tak nerwową obsługę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już chyba mam wyjście ...

 

Włożyć do podręcznego, wyjąć i grzecznie wytłumaczyć, co to jest i że nie służy do odpalenia bomby; a jak nie pozwolą tego wziąć na pokład - cóż ... te odłożyć do kosza obok celników, a nowe sprowadzić z HK ... :)

 

 

Edyta 1 mówi cos takiego:

- wg. IATA dot. przewozu rzeczy niebezpiecznych - a akumulatory litowe za takie są uznawane; trzeba się zastosować do limitów watogodzin Wh, gdzie 1 Wh = 1000mAh * 1V (z ich strony).

Do 100 Wh można przewozić bez przeszkód w obu rodzajach bagażu; od 100 do 160 Wh można przewozić w obu bagażach po uzyskaniu zgody operatora.

 

Czyli dla przykładu ja będę chciał przewieźć pakiety:

Turnigy 800mAh

Configuration: 2S1P / 7.4v / 2Cell

 

I wychodzi mi niecałe 6 Wh...

Tylko, czy pakiet LiPo zostanie zakwalifikowany jako Litowy?

 

Szukam dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podręcznym spokojnie mogą wskazać kosz, ja wszystkie "dziwne" rzeczy pakuje do głównego i latają sobie. Podręczny to najgorszy pomysł z moich doświadczeń.

Tak naprawdę jest chyba nawet zakaz przewozu lotniczego Lipol i trzeba odpowiedniej spedycji jak na ładunek niebezpieczny. Warto mieć MSDM producenta na dane rzecz - czasem pomaga.

Pakiety akumulatorów zawsze leciały cargo nie próbowałem nigdy w bagażu, inne dziwne rzeczy tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podręcznym spokojnie mogą wskazać kosz, ja wszystkie "dziwne" rzeczy pakuje do głównego i latają sobie. Podręczny to najgorszy pomysł z moich doświadczeń.

Tak naprawdę jest chyba nawet zakaz przewozu lotniczego Lipol i trzeba odpowiedniej spedycji jak na ładunek niebezpieczny. Warto mieć MSDM producenta na dane rzecz - czasem pomaga.

Pakiety akumulatorów zawsze leciały cargo nie próbowałem nigdy w bagażu, inne dziwne rzeczy tak.

dokładnie, baterie LiPol włóż do bagażu głównego wtedy nie będzie z tym problemów. Armand ma racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam, ha!

 

Tutaj jest pdf z instrukcją odnośnie bateri Litowych, w tym pakietów LiPo :-)

 

generalnie więc można przewozić i w takim, i w takim bagażu; dla pewności włożyć w folię bąbelkową (ile radochy będzie po wylądowaniu, nie dość że pakiety dotarły szczęsliwie, to jeszcze mozna z fiolii postrzelać! :) )

Dla większości pakietów, mieszczą się one w zasadzie co napisałem powyżej (100Wh), więc nie powinno być problemu z wniesieniem na pokład.

 

Uff ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zeszłoroczne mistrzostwa świata slizgów, Chińska reprezentacja akumulatory ( jakieś 100kg) miała dostarczone frachtem w skrzyniach. Po zawodach nagminne było rozdawanie ich bo nie mieli możliwości zabrania samolotem do Chin.

a może koszt wracania "złomu " do domu był zbyt wysoki ?

 

wszak to już najwyższa półka .. tam pakiet wytrzyma 1-2-3 biegi i mozna go do kosza.. i taka jest możliwość

 

Oni mają z czego selekcjonować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.