Skocz do zawartości

DLG z HC. Co o tym sądzić?


Grzegorz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W modelach tej klasy działają bardzo duże przeciążenia i momenty. Budować trzeba więc solidnie (zachowując umiar wagowy). Jeśli producent sprzedaje taki model z niczym ne wzmocnionym statecznikiem, w dodatku krzywym, to może znaczyć, że nie przykłada odpowiedniej wagi do jakości jego wykonania i inne elementy też mogą być wątpliwej jakości. Być może to jednorazowy przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam - zwięzłość mojego wpisu wywołała nieporozumienie. Stateczniki są z balsy laminowanej cienką tkaniną. O ile poziomy jest OK, to pionowy zwichrowany. Napisałem reklamację do HK i czekam na odpowiedź.

Czy podgrzanie i skręcenie w przeciwną stronę mogłoby pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem kiedyś prostować podgrzewając, ale efekt jest mizerny i w dodatku matowieje powierzchnia. Jeśli nie masz sprzętu do laminowanie w próżni możesz zalaminować balsę między gąbkami, styropianem itp albo poprostu okleić papierem japońskim. Co prawda nie usztywni jak lainowanie ale lepsze to niż goła balsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam żywy przykład prostowanych SKRZYDEŁ z formy, które latają teraz prościutko. Mimo wszystko warto spróbować. Nie przesadzać z punktowym podgrzewaniem, tylko powoli równomiernie doprowadzić statecznik do takiej temperatury, żeby zaczęło się robić plastycznie i wtedy doginać w drugą stronę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skrzydłami wszystko w porządku? Na RCG widziałem relację, w której skrzydła uległy zniszczeniu przez owe słabe pakowanie..

Skrzydła w transporcie zyskały po zmarszczce na górnej powierzchni, ale tym nie będę się przejmował.

Procedura reklamacyjna zakończona rabatem, tak więc można działać.

W weekend spróbuję wyprostować statecznik przy pomocy mokrej szmaty i żelazka, w ostateczności użyję opalarki.

Zrobię też przymiarkę serw w skrzydłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym wkleic jakiś 10 cm kawałek węgla koło tego miejsca. Z swojego doświadczenia wiem, że dźwigar jest już naruszony i raczej nic z niego nie będzie. Na resztę zmarszczki naklej tkanine szklaną (25 lub 50g/m2, szerokości około 2 cm maks).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Laminowana balse da sie prostowac bez problemowo, podgrzej porzadnie (tylko nie przypal) skoro i tak jest do bani to nie ma ryzyka :) zywica zmieknie wtedy na plaski blat, przyloz np szyba i poczekaj az ostygnie. Jak nie da rady do na goraco przegnij w druga strone.

Mokra szmatka nie pozwoli ci nigdy przekroczyc temp 100*C (fizyka), a tu pasuje conajmniej 150*C, sugeruje mocna suszarke lub bardzo delikatna prace opalarka.

Jest to duuuuzo szybsze i prostrze niz robienie nowego statecznika

 

Skrzydlo koniecznie do wzmocnienia, w przeciwnym wypadku strzeli przy pierwszym porzadnym rzucie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.