Skocz do zawartości

F4U Corsair z hangaru NPM/Rokowski M.


rkajor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Pora nadrobic zaleglosci w "chwaleniu sie" :) hmm moze to moja wrodzona skromnosc nie pozwolila na to aby zapreentowac najnowszy wytwor ....... :) - nie jednak .... to lenistwo !

Ale juz nadrabiam jakis CZAS temu zanabylem (chyba droga kupna?) u Marka R. paczuszke zawierajaca kawalki EPP jakies prety i pare innych ciekwaych elementow ( co jak sie pozniej okazalo po poskladaniu tego w calosc okazalo sie jednym z moich najlepiej latajaych modeli czyli tytulowym Corsair'en w wersji F4U. Na temat technologii wykonania rozpisywal sie nie bede poniewaz to w zadzadzie dobrze znany standard ktory wlasciwie wszysscy to zagladajacy znaja i stisuja. Jedynie co chcialbym potwierdzic to skutecznosc szlifowania pianki "na mokro" ktorys z kolegow lub kolezanek wczesniej ta technike opisywal. Daje fajana fakturke i wydaje mi sie ale to subiektywne odczucie nie powoduje tak wyrwan w piance. Troche zabawy jest z wklejaniem wzmocnien w skrzydla, byla to zabawa "na cztery rece" i wyszlo ok.

To chyba jedyna "niezwyklosc"- no moze jeszcze z rzeczy zadkich to ster kierunku (zreszta juz nie dzialajacy - uszkodenie mechaniczne serwa po jednym krecie), a i nawet jak serwo dzialao to SK nie robil - blad konstrukcyjny :( dla spostrzegawczych widac to na zdjeciach.

Model lata zaje-bozzzko, jest niesamowicie stabily w locie przy jednoczesnej duzej sterownosci. Beczki, petle czysciutko, lata wystarczajaco szybko ( jak dla mnie) a i szybowac potrafi.

Napedza go klasyk czyli czarny Tower Pro z smiglem 9x6 /w testach 6x4/, jesli chodzi o wage to ......... jest na limicie, ale w limicie :)

Ponizej kilka fotek - film jeszcze nie powstal, powstanie mam nadzieje jeszcze w zimowej scenerii bo pieknie sie prezentuje w bialych okolicznosciach przyrody.

 

post-5510-0-13352700-1359308728.jpg

 

post-5510-0-25909300-1359308748.jpg

 

post-5510-0-40483900-1359308809.jpg

 

post-5510-0-77653100-1359308708.jpg

 

post-5510-0-61747400-1359308907.jpg

 

Malowanie w zalozeniach mialo byc takie :)

 

post-5510-0-37811200-1359308989_thumb.jpg

 

A wyszlo takie :

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Maszyna lada dzien otrzyma piekne znaki, i bedzie gotowa do filmowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model piękny - widać zaangażowanie i włożoną pracę.

Podziały, brudzenia to wymaga sporo czasu ale efekt jest rewelacyjny.

 

klasyk czyli czarny Tower Pro z smiglem 9x6

Radziłbym uważać z taką konfiguracją - to bardzo niezdrowe zestawienie i szybko usmażysz silnik.

Dla black-a polecam nie więcej 8x4 GWS .... już ten sam typoszereg smigieł ale Tower-Pro (zielone) powodują powolne "wędzenie" uzwojeń.

Można też stosować 7x5 APC lub 7x6 Tower Pro - wtedy jest szybko ale z pakietu ciągnie 18 - 19 A

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, długo stosowałem blacki i nie było najgorzej, ale gdy pierwszy raz przeleciałem się na silverze czy na emaxie to już przy nich zostałem ;) Black ma mocną solidną konstrukcję, ale jest również sporo cięższy od srebrnego odpowiednika i ma gorsze osiągi, które wynikają nie wiem z czego ;) Wszystkie blacki wyrzuciłem z kombatów i latam na nich trenerkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Aż wstyd- widziałem wcześniej dzieło Radka i nie zwróciłem uwagi na odwrotnie przyklejone znaki na spodzie skrzydła i na kadłubie -bardziej byłem pod wrażeniem całości co odwróciło moją uwagę .

Śmigło znowu zamontowałęś za duże (w Mustangu uczyniłeś podobnie) ale skoro loty udane to albo nie napisałeś że latasz na 2S -wtedy takie śmigłą może zdadzą egzamin , albo podajesz coś żle-na zdjęciach smigła nie wyglądają na 9" lub masz jakieś "inne blacki :)

Szlifowanie na mokro-chyba to wyszło odemnie http://pfmrc.eu/index.php?/topic/30088-moj-pierwszy-combat-fw-190/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż wstyd- widziałem wcześniej dzieło Radka i nie zwróciłem uwagi na odwrotnie przyklejone znaki na spodzie skrzydła i na kadłubie -bardziej byłem pod wrażeniem całości co odwróciło moją uwagę .

Śmigło znowu zamontowałęś za duże (w Mustangu uczyniłeś podobnie) ale skoro loty udane to albo nie napisałeś że latasz na 2S -wtedy takie śmigłą może zdadzą egzamin , albo podajesz coś żle-na zdjęciach smigła nie wyglądają na 9" lub masz jakieś "inne blacki :)

 

 

Potwierdzam smiglo zarowno w Corsair'ze jak i w Mustangu to 8x4 i na takim oba modele obecnie lataja. Zasilane sa 3S'owymi pakietami oba

Szlifowanie na mokro-chyba to wyszło odemnie http://pfmrc.eu/inde...-combat-fw-190/

Nie Slawku nie od Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.