Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hibou relacja z budowy .


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
138 odpowiedzi w tym temacie

#21 skrzydlaty smok

skrzydlaty smok
  • Modelarz
  • 188 postów
  • Age: 40
  • GG:
  • SkądGroot-Bijgarden Belgium
  • Imię:Marcin

Napisano 17 March 2016 - 18:11

Lubie budowac,uspokaja mnie to,codziennie po pare godz,siedze przy modelach.


  • 0

#22 pyton

pyton
  • Modelarz
  • 702 postów
  • Age: 28
  • Skądmarcinków, skarżysko, kielce
  • Imię:Bartek

Napisano 17 March 2016 - 20:06

Pewnie, a do tego jak skończony model lata tak jak chciałeś, to już nie ma większej satysfakcji :)


  • 0

#23 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 927 postów
  • Age: 40
  • SkądJuszczyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 18 March 2016 - 22:34

Coś mi zdusiło budowę ... czekałem na silnik , serwa i parę drobiazgów , w ABC RC dobrali kołpak i łopaty . Serwa w półce musiałem zamontować od spodu , strasznie nie wygodnie bo  skręcałem śrubą m2 i nakrętka od spodu . Okleiłem kabinkę papierem na wikol żeby sztywniejsza była , myślę że żywotność jej też się przedłuży . W planie mam jeszcze okleić w ten sam sposób dolną część kadłuba ale nie wiem czy papier i wikol nie pokrzywi go jak okleję tylko od spodu ??? Zazwyczaj kleje prawie jednocześnie po obu stronach wtedy ciągnie jednakowo . Udało się jeszcze dorobić ośkę koła i wpasować wszystko w kadłub . Parę fotek co by nie było że poległem :)

 

CAM00943.jpg

 

CAM00942.jpg

 

CAM00938.jpg

 

CAM00945.jpg

 

CAM00947.jpg

 

CAM00948.jpg

 

CAM00951.jpg

          


  • 1

#24 Łukasz.S

Łukasz.S
  • Modelarz
  • 400 postów
  • Age: 33
  • GG:
  • SkądBudzów
  • Imię:Łukasz

Napisano 19 March 2016 - 06:54

Ładnie Ci wychodź. Będziesz robił chłodzenie dla silnika? Widzę że masz wszystko ładnie spasowane.
  • 0

#25 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 927 postów
  • Age: 40
  • SkądJuszczyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 19 March 2016 - 08:18

Nie wiem właśnie na ile będzie się grzać ,plan jest taki żeby powolutku wyciągnąć się do góry i mam nadzieję że to coś będzie szybować co by silnik trochę odpoczął. Tylko prawdę mówiąc to nawet ciężko mi będzie sprawdzić czy się będzie grzać ,bo niema jak go pomacać .
  • 0

#26 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1626 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 19 March 2016 - 11:36

Nie wiem właśnie na ile będzie się grzać ,plan jest taki żeby powolutku wyciągnąć się do góry i mam nadzieję że to coś będzie szybować co by silnik trochę odpoczął. Tylko prawdę mówiąc to nawet ciężko mi będzie sprawdzić czy się będzie grzać ,bo niema jak go pomacać .

Cześć, jest jak pomacać. Parafina topi się w ok. 60*C. Akurat mniej więcej taka temperatura jest początkiem granicy ryzyka. Można umieścić zdziebko tej parafiny na nieruchomej części silnika,

po locie zdradzi czy było przekroczenie, czy nie. Kalafonia potrzebuje 90...130*C, aby zmięknąć / popłynąć, z różnymi się spotykałem. Rurki termokurczliwe miękną i kurczą się w 110...125*C,

te twardsze 130...140*C. Zostawiam Ci satysfakcję wymyślenia właściwego "testera" , są dookoła Nas.

Odnośnie chłodzenia silnika to okazało się, że jest to duuużo bardziej istotna sprawa niż mogłoby się wydawać. Przyczyny podałem właśnie w temacie o badaniu napędów i ciągnę/drążę dalej.

Tak czy siak, zadbaj o dobre chłodzenie, wydłużysz lot i żywoty silnika i pakietu.


  • 0

#27 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 927 postów
  • Age: 40
  • SkądJuszczyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 19 March 2016 - 16:12

Skoro ma być to będzie , coś się wyrzeźbi żeby nie raziło . 


  • 0

#28 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1626 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 20 March 2016 - 05:09

Skoro ma być to będzie , coś się wyrzeźbi żeby nie raziło . 

Może "japki" (czerpnie) na bokach, wlot chłodnego na tył silnika - tam, gdzie sam zasysa, wylot góra i dół z przodu silnika i przepływ ku tyłowi , tam albo wypuścić, albo dalej wykorzystać.

Wlot na przód silnika jest przeciwny strumieniowi przezeń wytwarzanemu.

Nie będzie to zbyt szkaradne ?... Nie muszą być szerokie, 7...8mm wystarczy.


  • 0

#29 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 927 postów
  • Age: 40
  • SkądJuszczyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 March 2016 - 11:12

Mam mało miejsca od różowego czegoś do wręgi gdzie jest przykręcony silnik ,a dodatkowo przykręcony jest przed wręgą .

Najwygodniej  otwór z przodu pod kołpakiem  .

 

CAM00955.jpg

 

Lub po bokach , jeden długi wygląda lepiej ale mieści się na styk kończąc się przed wręga a trzy male .... jakoś dziwnie mi to wygląda .

 

CAM00957.jpg

 

CAM00956.jpg


  • 1

#30 Łukasz.S

Łukasz.S
  • Modelarz
  • 400 postów
  • Age: 33
  • GG:
  • SkądBudzów
  • Imię:Łukasz

Napisano 20 March 2016 - 11:47

Ten jeden wlot z boku kadłuba stanowczo lepiej wygląda jak te trzy ;)


  • 0

#31 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 927 postów
  • Age: 40
  • SkądJuszczyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 March 2016 - 14:38

A takie pytanie jeszcze jak ta ślicznotka ma rozwiązane chłodzenie silnika ?? Łukasz ty przypadkiem takim nie latasz ??

bx5.JPG


  • 0

#32 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4974 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 20 March 2016 - 15:45

Ja w moim DIMie w ogóle chłodzenia nie mam. On w 10 sekund wychodzi na 200m i potem się 5 minut chłodzi :-)


  • 0

#33 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3515 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 20 March 2016 - 16:28

Są kołpaki typu "turbo" z wylotem powietrza od przodu.
  • 0

#34 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 927 postów
  • Age: 40
  • SkądJuszczyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 March 2016 - 17:06

Kurde to taki mogłem sobie sprawić i był by problem z głowy . Albo spróbuje tak jak to u Tomka na razie bez chłodzenia .  


  • 0

#35 Łukasz.S

Łukasz.S
  • Modelarz
  • 400 postów
  • Age: 33
  • GG:
  • SkądBudzów
  • Imię:Łukasz

Napisano 20 March 2016 - 19:08

Taki kołpak mialem w EG z multiplexa ale był za mały tylko tam chłodzenie było z boku kadłuba. W moim jantarze nie mam silnika to czysty szybowiec. Ale my się rozczulamy nad Twoim projektem a ja w Cobrze przecież nie mam chłodzenia... Grzegorz czy to Twój Jantar?
  • 1

#36 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 927 postów
  • Age: 40
  • SkądJuszczyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 March 2016 - 19:17

 

 

 Grzegorz czy to Twój Jantar? 

Niestety nie :(  .Ja na tą chwile też się wstrzymam w chłodzeniem , nie żebym nie chciał ale wiele rozwiązań w moim Hibou strasznie utrudnia budowę czy też montaż (np silnika że o serwach nie wspomnę)  


  • 0

#37 Łukasz.S

Łukasz.S
  • Modelarz
  • 400 postów
  • Age: 33
  • GG:
  • SkądBudzów
  • Imię:Łukasz

Napisano 20 March 2016 - 19:32

Z tymi modelami tak jest jak chcesz żeby ładnie wyglądało to trzeba się urobić a najprostsze rozwiązanie nie zawsze wygląda ładnie.
  • 0

#38 AMC

AMC
  • Modelarz
  • 1626 postów
  • Age: 59
  • SkądWarszawa/Pułtusk
  • Imię:Andrzej

Napisano 20 March 2016 - 20:42

Jeżeli on ma pracować 10...20 sekund nawet na pełnym gwizdku, a potem 3...5 minut odpoczywać, to można nie przywiązywać do chłodzenia wielkiej wagi i uwagi.

Oby tylko miał się jak wystudzić przez te 3 czy 5 minut.

Są gusta i guściki, mnie podobają się bardziej 3 wloty, niż 1. Skuteczność też miałyby lepszą. I z pewnością wystarczającą, zważywszy powyższe.


  • 0

#39 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 927 postów
  • Age: 40
  • SkądJuszczyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 March 2016 - 20:58

Najlepiej było by żeby mój wielki aluminiowy kołpak zaciśnięty na wale działał jak radiator i odbierał całe ciepło i tym sposobem schładzał silnik :) Tak jak pisałem , wybobruje coś jak zajdzie taka potrzeba nawet na lotnisku, na kolanie . Zważyłem jeszcze całość 790g z pakietem 3s 1000mAh i 885g z pakietem 3s 2200mAh  , to waga przed malowaniem.


  • 0

#40 Łukasz.S

Łukasz.S
  • Modelarz
  • 400 postów
  • Age: 33
  • GG:
  • SkądBudzów
  • Imię:Łukasz

Napisano 20 March 2016 - 21:06

Tak czułem że zagadujesz z tym chłodzeniem i model już prawie gotowy  :D   

   A gdzie zdjęcie w całości?  ;) 


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych