Skocz do zawartości

Programowanie silnika na wyłącznika i klap na manetce od gazu


KrzysiekZ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ja właśnie męczę ten sam temat ale w spektrum, mam do wykorzystania tylko 6 kanałowy odbiornik i niebardzo mi to idzie. Tak jak mialem zrobione w turnigy, to trzeba przypisać krzywe gazu ( plasko na 0 )albo throtle cut do tego samego przełącznika który uruchamia program klap. Potem trzeba ogarnąć reversy i offsety żeby działało tak jak należy. Przy 2 serwach na skrzydło i z każdym wpietym w osobny kanał można zaprogramować buterflya, ale też miksów w apce musi starczyć, mi w dx8 chyba zabraknie. Pod względem programowania najbardziej przyjazny chyba jest frsky i pochodne.

 

Edit:

Krzywa gazu nie działa u mnie, mogłem tylko zaprogramować throtle cut, przy krzywej gazu na 0 i odpowiednim mixie kanał w ogóle nie był wysterowany. Nadajnik nie bierze pod uwagę fizycznego wychylenia tylko "przefiltrowane" przez krzywą gazu. Musiałem też odcięcie zrobić na jednym przełączniku, mixy klap uruchamiane drugim przełącznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w innych nadajnikach, ale w Futabie jest to dość proste do zrobienia.

Ja mam inny model niż autor wątku, ale soft jest taki sam, więc nie będę mówił wejdź tu i tu tylko jak to logicznie zrobić.

 

Powinno się zrobić fazy lotu. Powinno ale nie koniecznie trzeba choć ja uważam, że bez tego się nie da latać. :)

 

Faza lotu w Futabie "Condition select" dodajemy 3 fazy lotu. Jedna jest zawsze domyślna i ją przerabiamy (rename) na NORMAL

Dodajemy SPEED, TERMIKA, BUTTERFLY.

 

UWAGA BARDZO WAŻNE

Faza lotu BUTTERFLY powinna być zawsze na samym końcu. W Futabie jest tak, że faza lotu na końcu ma zawsze największy priorytet i nawet jeśli jest włączoną jakakolwiek inna faza lotu to faza nadrzędna czyli w naszym wypadku BF ma priorytet. Po jej włączeniu automatycznie wszystkie fazy zostają wyłączone na czas używania fazy nadrzędnej czyli w naszym wypadku BF.

UWAGA NR 2

Jeśli jest włączona faza lotu np SPEED i włączymy fazę BUTTERFLY a następnie tuż przy ziemi wyłączymy fazę BUTTERFLY to natychmiast włączy się z powrotem faza SPEED jeśli nie została uprzednio wyłaczona. Trzeba nad tym panować bo można się obudzić nagle z ręką w nocniku. :) 

 

Każdej z faz lotu ustawiamy swój ulubiony klawisz (pstryczek). Ja mam to na pstryczku trzy pozycyjnym SB. 

Pstryczka SB programujemy tak, że jak jest wychylony od siebie to ma stany ON,OFF,OFF - Faza lotu SPEED. 

Fazę NORMAL mam na OFF,ON,OFF czyli w pozycji środkowej a TERMIKA na OFF,OFF,ON czyli jak pstryczek jest wychylony do pilota. Faza lotu BUTTERFLY ma przypisany drążek J3

Do konkretnej faz lotu dopinamy takie funkcje jakie nam są potrzebne.

 

Aby zrobić BF na drążku robimy tak:

Wchodzimy w funkcję ButterFly i tam włączamy tą funkcję. Pozycja ACT INH robimy na ON a w pozycji Switch dajemy J3 czyli drążek gazu w nadajniku z MODE2. 

W opcji Function na kolejnej stronie odnajdujemy opcję Butterfly i tam w pozycji "Control" dajemy J3 lub J1 dla MODE 1

Działa to tak: każde pociągnięcie drążka gazu w dowolnym momencie przy włączonej dowolnej fazie lotu powoduje wychylenie klap i lotek oraz steru wysokości (jak se oczywiście to sami zrobimy)

 

Aby zrobić silnik na pstryczku to robimy tak:

W Futabie wchodzimy w opcję która nazywa się "Fnction" tam w trzeciej pozycji "Motor" w pozycji "Control" dajemy pstryczek. Ja zawsze latałem na pstryczku dwu pozycyjnym czyli albo 0% albo 100%. 

W Szybowcach którymi latałem nie ma najmniejszego sensu dawać pstryczka 3 pozycyjnego i robić 0%-50%-100%. Najbardziej krytycznym momentem jest zawsze start, więc model musi mieć tyle ciągu żeby wyrwał ostro w powietrze bez znaczenia jaki wieje wiatr. Przy 50% jak nagle powieje mocniej to model może nie mieć (moim zdaniem oczywiście) takiego ciągu żeby spokojnie bezstresowo polecieć.

Dawać 75% mocy silnika do pierwszego wychylenia pstryczka a potem 25% do kolejnego też się moim zdaniem mija z celem bo wówczas i tak i tak, pewnie, będziemy latać na pierwszym położeniu.

Ja nie znajduję kompletnie żadnego uzasadnienia żeby silnik robić na 3 pozycyjnym pstryczku. Że niby wolniej-spokojniej się silnik rozkręca, to można zrobić w regulatorze opcją bodaj slow.

No ale to sprawa indywidualna.

 

Teraz latam z ustawieniami trochę innymi jeśli chodzi o silnik. Gaz i ButterFly mam na tym samym drążku gazu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Ostatnie zdanie...Camber System moze byc przypisany...niezależnie dla każdej fazy lotu.

 

Czyli jak wielokrotnie to było pisane robisz oddzielna faze do lądowania, gdzie drążek obsługuje tylko hamulce (a nie silnik) i inne fazy lotu gdzie drążek obsługuje silnik a nie Burerflaya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.