Skocz do zawartości

Budowa modelu F2B - na podstawie modelu J. Ostrowskiego


Robert Tomzik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów  :)

Coś trochę mało się tu dzieje, a więc żeby trochę "rozruszać kości" modelarstwa uwięziowego chciałbym zamieścić relacje z budowy modelu akrobacyjnego na uwięzi kategorii F2B. Wybór padł na model Jerzego Ostrowskiego. Nie będzie to model zawodniczy, którym będę startował w zawodach (choć być może), mam do tego inny model, ale postanowiłem zbudować taki model "retro".

Niestety plany model J.O. nie były nigdy publikowane. Dzięki uprzejmości rodziny został mi wypożyczony na dwa dni poniższy model. Na szybko wspomagam się SolidWorks-em, żeby jak najwięcej części wyciąć na laserze, dlatego model 3D jest mocno niekompletny i "kanciasty" - rysuje tylko te części które chce zlecić.

 

Do napędu planuje użyć silnik SuperTigre G51 Ring + tłumik własnego projektu - na którym kiedyś bardzo intensywnie latałem, aktualnie jest w remoncie.

 

Póki co relacja może być mało dynamiczna, z czasem u mnie bardzo różnie a i też nie mam parcia, że muszę jak najszybciej zrobić, ale będę starał się w miarę możliwości aktualizować relację.

 

Pozdrawiam :)

Robert

post-1345-0-82275500-1552313555_thumb.png

post-1345-0-09739600-1552313567_thumb.png

post-1345-0-63404000-1552313585_thumb.png

post-1345-0-73508300-1552313900_thumb.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów  :)

Coś trochę mało się tu dzieje, a więc żeby trochę "rozruszać kości" modelarstwa uwięziowego chciałbym zamieścić relacje z budowy modelu akrobacyjnego na uwięzi kategorii F2B. Wybór padł na model Jerzego Ostrowskiego. Nie będzie to model zawodniczy, którym będę startował w zawodach (choć być może), mam do tego inny model, ale postanowiłem zbudować taki model "retro".

Niestety plany model J.O. nie były nigdy publikowane. Dzięki uprzejmości rodziny został mi wypożyczony na dwa dni poniższy model. Na szybko wspomagam się SolidWorks-em, żeby jak najwięcej części wyciąć na laserze, dlatego model 3D jest mocno niekompletny i "kanciasty" - rysuje tylko te części które chce zlecić.

 

Do napędu planuje użyć silnik SuperTigre G51 Ring + tłumik własnego projektu - na którym kiedyś bardzo intensywnie latałem, aktualnie jest w remoncie.

 

Póki co relacja może być mało dynamiczna, z czasem u mnie bardzo różnie a i też nie mam parcia, że muszę jak najszybciej zrobić, ale będę starał się w miarę możliwości aktualizować relację.

 

Pozdrawiam :)

Robert

Cześć,

To wspaniały projekt!

Myślę też, że byłoby świetnie, gdybyś mając ten model u siebie zamieścił bogatą dokumentację foto z pokazaniem detali.

Załączam też link do starego wątku na temat Jerzego Ostrowskiego z innego forum i mam nadzieję, że to nie jest sprzeczne z regulaminem.

http://www.saumodelarnia.fora.pl/retro,17/p38-lighting-jerzego-ostrowskiego,174.html

 

Pozdrawiam i trzymam kciuki,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

wielokrotnie bywając u Jurka (jr.) zawsze podobał mi się własnie ten model i w tym roku mnie tak "tchnęło" do tego, żeby ten model zrobić.

Oczywiście, wszystkie zdjęcia zamieszczę tutaj, w relacji, jednak nie chce robić też coś w rodzaju makiety, kopii w każdym szczególe.

Chce skupić się na wymiarach zewnętrznych, kształtach, malowaniu i sposobie rozkładania modelu - tym chciałbym zbliżyć się do oryginału.

Konstrukcja wewnętrzna będzie mojego projektu, gdyż tego z zewnątrz tego nie widać :)

 

Póki co szukam i próbuje się dowiedzieć jaki orginalnie był silnik w tym modelu. Jeżeli nie uda mi się - zastosuje silnik taki jak zamierzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.