Skocz do zawartości

Katana VA Models


LQ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wreszcie udało mi się ukończyć model jak w temacie.

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Wyposażenie modelu:

Model ma zamontowany taki silnik wiec jest z niego niezły wariat :)

EMAX GT2815/07

Dane techniczne:

ilość zasilających celi - 2-3

obroty/Volt - 1100

maksymalny ciąg - 1800g

maksymalna moc - 432W

zalecana średnica śmigła - APC 10*5 11*5.5 13*6.5

zalecana masa modelu - 800-1700g

masa silnika - 120g

średnica silnika - 35mm

średnica wału - 5mm

maksymalny pobór prądu - 36A

http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/64/76/66/1564766683

 

Regulator 50 A nie znam producenta.

Śmigło APC style propeller 10x5-E

Serwa (kierunek-wysokość) HK15148 Analog Servo 17g / 2.5kg / 0.14s

Serwa (lotki) HK15178 Analog Servo 10g / 1.4kg / 0.09s

Pakiet ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C

Odbiornik Turnigy 9X

 

Modelem z takim wyposażeniem lata się bardzo przyjemnie - aczkolwiek duże powierzchnie sterowe i duży nadmiar mocy sprawiają ze trzeba trochę wyczucia w sterowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz odwrotnie zamontowany orczyk kierunku.

 

 

Wiem :) ale nie robi to różnicy w jego sprawnym działaniu.

Mylisz się. Działa ale nie całkiem tak jak powinien. Punkt zaczepienia popychacza do orczyka powinien być nad osią obrotu steru. W przeciwnym razie ster nie wychyla się symetrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz odwrotnie zamontowany orczyk kierunku.

 

 

Wiem :) ale nie robi to różnicy w jego sprawnym działaniu.

Mylisz się. Działa ale nie całkiem tak jak powinien. Punkt zaczepienia popychacza do orczyka powinien być nad osią obrotu steru. W przeciwnym razie ster nie wychyla się symetrycznie.

Może ma to znaczenie w bardzo dużych modelach - u mnie odległość jaka pozostaje miedzy sterem kierunku a wysokości przy maksymalnym wychyleniu tego pierwszego jest taka sama.

 

Poza tym nie da się tego poprawić bez uszkodzenia modelu - orczyk jest wklejony w EPP klejem CA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz odwrotnie zamontowany orczyk kierunku.

Dźwignie :P

 

 

Jest różnica, skąd możesz wiedzieć, że nie ma skoro nie miałeś jak sprawdzić?

Wyrwij to i wklej tak jak być powinien, ustaw dziurkę od dźwigni maxymalnie jak sie da blisko osi obrotu najlepiej nad nią i przełóż popychacz na dźwigni gdzieś na środkową dziurkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie w tym małym modeliku jakoś różnicy się nie odczuje, ale ona jest. W ramach zabawy z kinematyką mechanizmów narysowałem charakterystyki przesunięciowe dla dwóch konfiguracji: połączenie popychacza i dźwigni nad osią obrotu i przesunięte poza nią.

 

Linia fioletowa obrazuje pierwszy przypadek, czerwona drugi. Na osi poziomej mamy obrót orczyka na serwie, na pionowej obrót steru.

 

Widać, że charakterystyka dla poprawnie zamocowanej dźwigni jest liniowa, a dla niepoprawnie jest nieliniowa. Dodatkowo przy wychyleniu o kąt dodatni, ster w przypadku złego zamocowania dźwigni wychyla się bardziej niż w przypadku jej poprawnego zamocowania, a przy ruchu w kierunku ujemnych kątów, wychyla się mniej niż powinien. O ile maksymalne wychylenia możemy skorygować ustawieniami aparatury, to zlikwidować nieliniowości charakterystyki nam się raczej nie uda.

 

W przypadku steru kierunku i wysokości są to raczej niepożądane zjawiska, natomiast w przypadku wychylenia lotek czy klap można je wykorzystać do różnicowania wychyleń.

 

Charakterystyki:

 

Dołączona grafika

 

 

Ale to tylko takie moje dywagacje, którymi nie koniecznie trzeba się przejmować ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek ! A kto używa kierunku :devil: :crazy: ??

W 3D się używa :D

 

Czy samolot nie jest przypadkiem przekrzywiony? Widać to na 4 zdjęciu.

Nie jest :) błąd taki popełniłem w moim pierwszym modelu tego typu w Extrze 330 VA Models.

Tutaj najpierw pomierzyłem wszystkie odległości porobiłem znaczniki dopiero kleiłem model.

Jedyne co to wycięcie w płacie skrzydła na kadłub z jednej strony troszkę mi nożyk uciekł - to właśnie to na zdjęciu robi wrażenie źle wklejonego płata skrzydła

 

Dziś model odbył pierwszy - lata jak po sznurku - nie latałem dwa lata ale nie miałem żadnych problemów - widać to jak jazda na rowerze - raz nauczona zostaje na zawsze :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wychylają Ci się lotki na długości? Ja w modelu Pitts tej samej firmy mam problem tego rodzaju, że końcówki lotek wychylają się mniej niż w miejscu mocowania dźwigni - wynika to ze sztywności pianki.

Ja po podobnych doświadczeniach z modelem Extra 330 VA Models gdzie ster wysokości i kierunku strasznie się poddawał przy akrobacjach cały model i wszystkie powierzchnie sterowe wzmocniłem węglem masa wzrosła bardzo nieznacznie a po takiej operacji zaszywania węgla pod skore EPP uzyskałem sztywność taką ze teraz prędzej pęknie EPP niż ster się podda :)

 

Na zdjęciach widać wzmocnienia steru kierunku i wysokości lotki zostały wzmocnione później aczkolwiek bardziej asekuracyjnie bo ja nie zaważyłem ich poddawania się przy wychyleniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wychylają Ci się lotki na długości? Ja w modelu Pitts tej samej firmy mam problem tego rodzaju, że końcówki lotek wychylają się mniej niż w miejscu mocowania dźwigni - wynika to ze sztywności pianki.

witam!!!gdybyś przed wklejeniem płata przeszlifował delikatnie papierem ściernym "zawiasy" lotek naprężenia znacznie by się zmniejszyły.jest to dokładnie pokazane w opisie budowy na płycie CD.

 

niebawem również stanę się posiadaczem zielonej KATANY z VA MODELS.mam już CHRISTEN EAGLE również z VA,świetny model i bardzo zwrotny.

 

pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

 

Kilka dni temu latając modelem przeżyłem niemiłą niespodziankę :(

 

podczas kręcenia ostrej, ciasnej pętli na szczęście bardzo nisko nad ziemią siła przeciążeń złożyła mi jedną połówkę skrzydła - jedyne co udało mi się zrobić celem ratowania modelu to wyłączenie silnika i wyprowadzenie sterem wysokości aby zminimalizować straty po upadku - niestety i tak spotkanie z ziemia nie była za przyjemne mimo wysokiej trawy - rozbity cały przód modelu - silnik wisiał na kablach od regulatora i wspomniane już skrzydło złamało się wzdłuż kadłuba - dodam ze model (skrzydła) był wzmocniony prętami węglowymi 1,5 mm które złamały się jak zapałki.

 

Wnioski: do kręcenia ostrej akrobacji przy masie modelu 700 gram (całkowita masa modelu z pakietem) takie wzmocnienia to za mało.

Model jako ze jest z EPP pienie się odbudował - teraz został wzmocniony 4 płaskownikami węglowymi - lata jak po sznurku - wczoraj odbył się oblot po odbudowie.

 

Prezentuje się teraz następująco.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płaskowniki przykleiłeś do skrzydła ,,na płasko,, czy wkleiłeś ,,na sztorc,, ? :D

Na płasko wiem ze na sztorc byłby lepszy efekt ale nie chciałem nacinać skrzydeł - poza tym po wklejeniu na płasko 4 sztuk na przeciw siebie efekt jest zdumiewająco dobry skrzydło jest tak sztywne ze nie sposób go wygiąć.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam!!!

 

moja KATANA wreszcie doczekała się złożenia i oblotu...

model jest ŚWIETNY!!!

lata rewelacyjnie,jest czuły na stery i lata bardzo dobrze w całym dostępnym zakresie prędkości.

 

wprowadziłem kilka małych usprawnień widocznych na zdjęciach.

 

-wymieniłem dźwignie sterów na solidniejsze i zamontowałem je tak aby wychylenia były jednakowe w obie strony.

-zamiast prętów aluminiowych z zestawu na dźwigary użyłem trzech płaskowników węglowych 4x1 i jeden pręt węglowy fi. 2mm.zaowocowało to niesamowitą wręcz sztywnością skrzydła.

-podwozie wykonałem z prętów węglowych fi.3mm zeszlifowanych stopniowo do 2mm.podwozie teraz jest bardziej elastyczne i dużo lżejsze niż oryginalne.

-wkleiłem w płetwę steru płaskownik węglowy 4x0,5mm oraz dorobiłem dodatkowe pręty usterzenia z węgla fi.2mm.

 

cały model sklejałem głównie na CA średni oraz UHU POR,podwozie wkleiłem na żywicę 30 min.

 

wyposażenie jakie zastosowałem:

 

silnik:EXTREME FLIGHT-TORQUE 2830T/1095

śmigło:APC SF 10x4.7

lotki i kierunek cyfrowe micro serwa HENGE:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10977

ster wysokości:TOWERPRO SG 91 1/2 metal

regulator silnika:DYNAM 25A BEC

pakiet zasilający:TURNIGY 1300mAh 25C,RHINO 1250mAh 30C.

 

model do lotu waży ok 600g,czas latania na pakiecie to 10 min.

 

pozdrawiam!!!

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.