tadek041 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Witam szanowne grono kolegów modelarzy mam do was bardzo ważne pytanie. Chciałbym przejść na silniki 4T dotychczas miałem tylko 2T. I moje pytanie jest następujące czy silniki czterosuwowe docieramy i odpalamy tak samo jak dwusuwowe ? Czy też podłączamy przewody dwa do gaźnika i do tłumika przepustnica na 1/4 załączamy klips i tu pytanie czy może być zwykły klips do takich świec jak w dwusuwowych używałem i odpalamy. Czy trzeba naciągać paliwo czy sam sobie pociągnie i jeszcze pytanie jakie paliwo użyć czy do np silnika czterosuwowego ASP 30 o pojemności 5cm3 mogę zastosować do docierania i późniejszej pracy paliwo SPORT 5 ?? Bardzo proszę o odpowiedz i o pomoc i pozdrawiam. Aha i jeszcze takie jedno pytanko czy prawdą jest to co usłyszałem kiedyś że 4T nie lubią wolnych obrotów i gasną po prostu i trzeba stosować podgrzewacz do świecy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 4suwa eksploatujemy niemal identycznie jak 2suwa; ze zbiornikiem łączymy tak samo ( 4suw ma dodatkowy krociec, który nie podłączamy do niczego lub jesli tak mówi instrukcja do gaznika w odpowiednie gniazdo), te same akcesoria do rozruchu - grzałka, napięcie. Jest tylko inna świeca typu F. Dopalasz identycznie jak 2suwa. Paliwo - troszkę inny skład(poczytaj o tym na stronie Nastika - paliwa Artic glow). Co do wolnych obrotów - kazdy silnik żle wyregulowany ma kłopoty z pracą na niskich obrotach. W 4suwie dochodza jeszcze zawory - ich regulacja - ale to przeprowadza sie tak rzadko, że nie jeden ich posiadacz jeszcze tego nie robił. Jak chodzi silnik 4suwowy na wolnych obrotach możesz zobaczyć na filmie w moim temacie Fokker d.VIII w półmakietach. Co prawda jest to silnik 15cm ale zasada jest ta sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadek041 Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Witam bardzo dziękuje za odpowiedz wiele mi pomogła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 ...no i pamietaj ze swieca jest zalecana inna do 4T...... jak nowy to nie zagłębiał bym sie w kwesti regulacji zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 ...no i pamietaj ze swieca jest zalecana inna do 4T. A jaką ja podałem :?: :!: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 ...to tak dla zwrocenia szczegolnej uwgi na to , bo kiedys sam miałem problem z tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.