Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlaczego ??  Samolocik jest piękny ! Ciekawi mnie jak ukształtujesz maskę. Chwilowo - to tak "wicherkowato" wygląda ? Ale zakładam, że to nie ostateczny kształt ?

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

Jurek- dzięki za moralne wsparcie! Co do maski, to tu musi być odejście stosowania tylko koroplastu- jakaś rzeźba ze styroduru zalaminowanego klejem i jakąś tkaniną. Ale nie epoksydem, tylko jakimś klejem. Inaczej tych nawet niewielkich wypukłości się nie uzyska...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy możesz pokazać skrzydło od spodu i przed pokryciem folią?

Z tym obciążeniem poniżej 40g/dm2 to nie przesadzaj .... potem "bezwiatr" jest konieczny 😅

 

ms

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Sympatyczny kanciak 😁

Wygląda trochę na pierwszy rzut oka ....jak autobus ze skrzydłami ale ciesze się, że lata a to modelarzom sprawia chyba największą przyjemność 👍 W takiej pojemności kadłuba aż prosi sie wykonać komorę i zrzucać cukierki na pokazach 😎

 

Czy jesteś w stanie określić koszt budowy takiego modelu?

Pytam pod kątem wprowadzenia go na szkolne warsztaty czy modelarnie. Zawsze jest problem z budżetem a tak duży model tradycyjnie budowany z balsy i sklejki kosztuje sporo. Coroplast czy Leksan do tego kawałek sklejki, depron i kilka patyczków w tym przypadku to koszt znikomy. Wielkość w przełożeniu na cenę robi wrażenie, lata świetnie zatem można tym zainteresować kilka młodych osób którym marzy się duży model 👍

Wiem , że to był projekt indywidualny ale czy dałbyś rade przygotować rysunek formatki kadłuba albo chociaż ten rysunek kadłuba z którego budowałeś, "doposażyć" w wymiary poszczególnych przekrojów (wymiar od osi) ... chętnie skorzystam z twoich doświadczeń, zrobię rysunki w CAD i powielę na zajęciach w modelarni.

 

ms

Opublikowano

Mirku- OK, podejmuję wyzwanie. Rysunki to łatwiejsza strona- mam wyjściowy plan całego modelu, da się to na pewno jakoś adaptować do wersji cyfrowej. Trudniej z tymi kosztami. W moim przypadku właściwie wszystko miałem na półce, pod stołem, na strychu itd.🙂. Ale też musi się dać to zrobić, zacznę od spisania poszczególnych materiałów, to ukierunkuje temat- tak, to chyba jest właściwa droga. Czyli jak trza, to trza!

IMG20250426173042.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

Z góry dziękuję, ale nie rób planów cyfrowo, ogarnę temat.

Jeśli możesz zrobić skan 1/1 tego co masz to mi w zupełności wystarczy, podłożę do kompa i zrobię rysunki w CAD

 

ms

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mirku - tak sobie pomyślałem, czy Hiperbipe nie byłby lepszą alternatywą w kontekście Twojego zastosowania i technologii coroplast ? Jeszcze bardziej "pudełkowaty" i wręcz wymarzony pod coroplast. A do tego dwupłat. Teoretycznie mniejsze obciążenie powierzchni - więcej cukierków do zrzutu ?

Pozdrawiam - Jurek

  • Lubię to 1
Opublikowano

Z dwupłatem znacznie więcej pracy, zwłaszcza z ustawieniem i połączeniem płatów.

Wittman W-10 Tailwind wygląda całkiem sympatycznie a pokazany na wstępie "wykrój" kadłuba oraz depronowe skrzydło to dobre połączenie tanich materiałów -szybkości budowy-końcowego efektu.... całkiem sporego modelu, prostego i taniego w budowie oraz dającego szybki efekt poderwania do lotu.

Na modelarni, gdzie nad cierpliwością i dokładnością chłopaki muszą jeszcze sporo popracować i chętnie nie wykonywaliby wszystkich elementów z projektu aby tylko skończyć model, takie właśnie rozwiązanie jak pokazane  przez Ciebie "latające pudełko wzorowane na Tailwind" 😉 może być dobra alternatywą. Pomyślałem o budowie takiego modelu w dwuosobowych zespołach aby przyspieszyć efekt końcowy i ulotnić na jednym wyposażeniu co dodatkowo ograniczy koszty projektu. Elementy sa na tyle duże, że można pracować grupowo a przy okazji nauczyć podziału zadań, planowania pracy i współpracy na każdym etapie budowy.

 

ms

 

 

  • Lubię to 2
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.