ahaweto Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Witam. Pokażę tutaj zdjęcia z budowy mojego pierwszego depronowego dolnopłata. Szczegóły dotyczące wyposażenia i oblotu opisałem w dziale ,, Moje modele,, temat ,,Hangar Adama,, . Wybaczcie jakość niektórych zdjęć, nie miałem jeszcze swojego aparatu foto, zamiast niego miałem już Optica6. Panienka która te zdjęcia robiła bardzo się spieszyła (do swojego chłopaka). Budowa kadłuba. Depron z wewnętrznymi elementami konstrukcyjnymi z balsy. Skrzydło posiada wznios tylko od dołu, górna powierzchnia jest równa. Stateczniki, krawędzie natarcia mają oklejone balsa 3mm i oszlifowane na okrągło, krawędź spływu - balsa 6mm zeszlifowana na klin. Widok ogólny modelu. Szczegóły ustrzenia. Widok na wyposażenie. Łoże akumulatora, rzep+podwójna guma zaczepiana o te wystające elementy Wręga silnikowa-sklejka ,,owocówka,, 3mm -mój największy błąd. Pokrywa akumulatora i kabina od wewnątrz. Wyloty powietrza chłodzącego pakiet, obustronnie pod kabiną. Chyba dzięki nim model latając wydawał głośny świst. Widok od dołu kadłuba na łoże skrzydła. Skrzydło, miejsce mocowania do kadłuba. Skrzydło, napęd lotki. Widoczne odchylenie popychacza poprawiłem przekładając popychacz na drugą stronę dźwigni serwa. Pokrywa serwomechanizmu. Do niej od wewnątrz jest przykręcone serwo. Prezentacja gotowego modelu. Z modelu byłem bardzo zadowolony. Latając do tej pory modelami szkolnymi, trenerkiem i motoszybowcem była to nowa jakość latania. Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shin Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Super! Plany są z modelarza RC? Zamierzam robić ten model w przyszłości bo mi się bardzo podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam. Tak. Plany są z Przeglądu Modelarskiego RC. Jak go zbudujesz to na pewno będziesz zadowolony z jego lotów, a poza tym bardzo ładnie prezentuje się w powietrzu Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shin Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 A jakie wyposażenie? Czy znasz wagę modelu gotowego do lotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Witam. Zajrzyj do działu ,,Moje modele,, temat ,,Hangar Adama,, tam opisałem szczegóły wyposażenia i oblotu. Dowiesz się wszystkiego a w razie wątpliwości-pytaj. Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeventhSon Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 To jest prawdziwe modelarstwo, hobby i radość z niego. Gratuluję! Plany znalazłem, ale muszę się nauczyć latać trenerkami, zanim się zabiorę.... :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Dziękuję. :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Witam. Półrocznej przerwie powróciła do mnie Błyskawica II. Kolega który ją odbudował po mojej kraksie w tym tygodniu wykonał jeden lot i stwierdził że to nie jest model dla niego. Za szybki i za nerwowy. Dałem za nią CedekaIII (krzyżaka). Kolega okleił ją kilkoma naklejkami dzięki czemu nabrała rasowego wyglądu 8) . Silnik miałem wolny taki http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2106&Product_Name=KD_A22-20L_Brushless_Outrunner_Motor Do niego śmigło APC 10x7, regulator TP 25A, pakiet jakiś chińczyk Transmetik 2450mAh - podobno 30C z allegro. Silnik tym razem umyśliłem umieścić na zewnątrz kadłuba. I wyszło coś takiego. Do tego konieczna jest maska silnika. wybór padł na opakowanie po ,,Monte,, (przysmak mojego sześcioletniego syna) pasowała akurat. Cięższy silnik zamocowany bardziej z przodu, odbudowa zmasakrowanego przodu spowodował całkowitą zmianę w rozmieszczeniu wyposażenia. Komora w której był pakiet jest pusta. Swobodnie leży w niej regulator. Pakiet leży aż za środkiem ciężkości na dolnej powierzchni skrzydła. A i tak model jest chyba trochę ciężki na nos, ale dokładnie zobaczymy po pierwszym locie. Problem jest taki że nie ma możliwości przesuwania pakietu, gdybym musiał przesunąć środek ciężkości to tylko dodatkowymi ciężarkami. Po tych przeróbkach model waży 800g i prezentuje się tak. Jutro oblot jeżeli pogoda pozwoli. Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shin Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Super owiewka Na początku myślałem, że to z laminatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Ładna sylwetka. Prawia jak PZL-62... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Witam. No i oblot się odbył, pogoda była wyśmienita. W zasadzie wszystko odbyło się prawidłowo. Po starcie poszedł pionowo do góry (mocy jest b. dużo ), kilkanaście kliknięć trymerem wysokości w miarę poziomy lot ale tylko czeka żeby wyrwać do góry ( zero skłonu koniecznie opuścić oś w dół, ale bez silnika szybuje prawidłowo! ). Trochę przechyla się w prawo, parę kliknięć i skrzydła w miarę poziomo ale dalej ma tendencję (jeszcze o tym nie wiedziałem ale wypadła jedna ze śrub mocująca serwo w prawym płacie) do przechyłu w prawo ale nie zawsze. Miały być zdjęcia ale kolega który miał je robić nie mógł uchwycić modelu w obiektyw. Więc zacząłem latać bliżej, niżej i wolniej. I to był błąd. Z protokołu komisji badającej wypadki lotnicze w modelarstwie RC ,,na wskutek małej prędkości poziomej modelu nastąpiła utrata siły nośnej skrzydła a dodatkowo mała wysokość nie pozwoliła odzyskać sterowności,, . Krótko mówiąc model przepadł i pogonił kreta. Na szczęście walnął w miękkie zaorane pole niemalże pionowo. Jakież było nasze zdziwienie kiedy okazało się że poza złamanym śmigłem i lekko pękniętą maską silnika (śmigło się kupi a po wizycie w Biedronce będzie nowa maska) nic się nie stało No to śmigło 9x6 i w górę ale lot nie był już dobry, model przechylał się w prawo, udało się wylądować i wtedy zauważyłem że prawa lotka ma luz. Sądziłem że poszły tryby w serwie, ale okazało się że to mocowanie serwa. Zdjęcie już po nie do końca udanym oblocie. W sumie to jestem zadowolony. Model lata całkiem dobrze, nie było problemu z wyważeniem, konstrukcja całkiem mocna. Jak na 800g na niecałe 3/4 gazu idzie pionowo do góry. Po regulacji będzie nieźle śmigał Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy245 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 powracam do starego tematu i odświeżę je trochę Modelik powrócił do lotów śmiga świetnie tylko faktycznie nie lubi małych prędkości ale teraz już s powrotem poszybował w górę i dziś bo długiej przerwie lata i lata bardzo świetnie sam się zdziwiłem :shock: fotek nie wstawię bo nie robiłem ale jak na tak niewinny samolocik lata super :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Potwierdzam. Byłem i widziałem :shock: . Sam jestem zaskoczony ze po tylu przejściach trzyletni deproniak nadal jest w wyśmienitej formie. Nie zrobiłem żadnego zdjęcia ale będzie jeszcze okazja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomozi Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Witam wszystkich. Troche sie podczepię do tematu. Chciałbym przedstawić relacje bydowy mojej Błyskawicy. Model nie jest wykonany dokładnie z planami a mianowicie ma wiekszą rozpietość (100cm) zamiast rurki weglowej w skrzydle dałem listewkę sosnową 5x10, reszta raczej jak w planach. Podczas budowy (a długo to trwało) zastanawiałem sie czy zmiany które wniosłem nie spowodują nielotu modelu. Na lotnisku przed pierwszym lotem serce waliło, rece sie trzęsły ale już po wypuszczeniu z ręki modelik leciał prawie sam, ruwno bez rzadnych dziwnych zachowań czym byłem bardzo zaskoczony oczywiscie pozytywnie. Modelik lata wspaniale jak po sznurku, z ręką na sercu mogę go polecic, tani w wykonaniu a zabawa jest nieziemska. Oto link do relacji: http://www.rcplock.p...?thread_id=1216 Pozdrawiam Tomek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Gratuluję ! Zmiany które poczyniłeś zrobiły z tego modelu cudo . Chyba trochę wydłużyłeś przód i dzieki temu ma jeszcze bardziej rasową sylwetkę. Jak model wyścigowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomozi Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Masz racje, przód jest wydłużony o ten pierścień bo jak dałem ośkę na sinik i potem kołpak ze śmigłem to zrobiłą się przerwa więc trzeba było ją jakoś wypełnić. Przy pierwszym oblocie miałem śmigło 8/4 niby latał szybko ale jak wczoraj założyłem 8/6 to dopiero pokazał pazury :) .Nie mogę wyjść z podziwu jak on super lata, planuje dać mu jeszcze podwozie niech sam startuje i ląduje jak poczciwy samolot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.