Jump to content

Błyskawica II


Recommended Posts

Witam. Pokażę tutaj zdjęcia z budowy mojego pierwszego depronowego dolnopłata. Szczegóły dotyczące wyposażenia i oblotu opisałem w dziale ,, Moje modele,, temat ,,Hangar Adama,, . Wybaczcie jakość niektórych zdjęć, nie miałem jeszcze swojego aparatu foto, zamiast niego miałem już Optica6. Panienka która te zdjęcia robiła bardzo się spieszyła (do swojego chłopaka).

Budowa kadłuba. Depron z wewnętrznymi elementami konstrukcyjnymi z balsy.

a59720b606bc1818med.jpg

11ad9b3c721fde9bmed.jpg

8ce68b2196f9c5d6med.jpg

Skrzydło posiada wznios tylko od dołu, górna powierzchnia jest równa.

cb518369dc01a91dmed.jpg

Stateczniki, krawędzie natarcia mają oklejone balsa 3mm i oszlifowane na okrągło, krawędź spływu - balsa 6mm zeszlifowana na klin.

a9f2dbda82a38a56med.jpg

Widok ogólny modelu.

04d4b8aa916a1efcmed.jpg

664855a409b4a39fmed.jpg

Szczegóły ustrzenia.

5d3311a19c432b2amed.jpg

Widok na wyposażenie.

083996c28949015amed.jpg

cff834d960098ff7med.jpg

Łoże akumulatora, rzep+podwójna guma zaczepiana o te wystające elementy

717bfc28558db710med.jpg

Wręga silnikowa-sklejka ,,owocówka,, 3mm -mój największy błąd.

34304e0cc1160566med.jpg

Pokrywa akumulatora i kabina od wewnątrz.

3fd7f71e8cd80ce1med.jpg

Wyloty powietrza chłodzącego pakiet, obustronnie pod kabiną. Chyba dzięki nim model latając wydawał głośny świst.

41a9ddb32804d976med.jpg

Widok od dołu kadłuba na łoże skrzydła.

c9837cecf4e9a697med.jpg

Skrzydło, miejsce mocowania do kadłuba.

fc4101b548bc0406med.jpg

Skrzydło, napęd lotki. Widoczne odchylenie popychacza poprawiłem przekładając popychacz na drugą stronę dźwigni serwa.

32a1259547b3fee7med.jpg

Pokrywa serwomechanizmu. Do niej od wewnątrz jest przykręcone serwo.

7ebffb53f0e1eec0med.jpg

Prezentacja gotowego modelu.

ebf70ade5695b1f1med.jpg

Z modelu byłem bardzo zadowolony. Latając do tej pory modelami szkolnymi, trenerkiem i motoszybowcem była to nowa jakość latania.

Pozdrawiam Adam.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam. Tak. Plany są z Przeglądu Modelarskiego RC. Jak go zbudujesz to na pewno będziesz zadowolony z jego lotów, a poza tym bardzo ładnie prezentuje się w powietrzu

Pozdrawiam Adam.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Zajrzyj do działu ,,Moje modele,, temat ,,Hangar Adama,, tam opisałem szczegóły wyposażenia i oblotu. Dowiesz się wszystkiego a w razie wątpliwości-pytaj.

Pozdrawiam Adam.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witam. Półrocznej przerwie powróciła do mnie Błyskawica II. Kolega który ją odbudował po mojej kraksie w tym tygodniu wykonał jeden lot i stwierdził że to nie jest model dla niego. Za szybki i za nerwowy. Dałem za nią CedekaIII (krzyżaka). Kolega okleił ją kilkoma naklejkami dzięki czemu nabrała rasowego wyglądu 8) . Silnik miałem wolny taki http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2106&Product_Name=KD_A22-20L_Brushless_Outrunner_Motor

Do niego śmigło APC 10x7, regulator TP 25A, pakiet jakiś chińczyk Transmetik 2450mAh - podobno 30C z allegro.

Silnik tym razem umyśliłem umieścić na zewnątrz kadłuba. I wyszło coś takiego.

b80b659c38b13bf4.jpg

Do tego konieczna jest maska silnika. wybór padł na opakowanie po ,,Monte,, (przysmak mojego sześcioletniego syna) pasowała akurat.

45fbc48e2e15f729.jpg

Cięższy silnik zamocowany bardziej z przodu, odbudowa zmasakrowanego przodu spowodował całkowitą zmianę w rozmieszczeniu wyposażenia. Komora w której był pakiet jest pusta. Swobodnie leży w niej regulator.

accd062b9eb68a56.jpg

Pakiet leży aż za środkiem ciężkości na dolnej powierzchni skrzydła.

4dc7feca06c12fd7.jpg

A i tak model jest chyba trochę ciężki na nos, ale dokładnie zobaczymy po pierwszym locie. Problem jest taki że nie ma możliwości przesuwania pakietu, gdybym musiał przesunąć środek ciężkości to tylko dodatkowymi ciężarkami. Po tych przeróbkach model waży 800g i prezentuje się tak.

153ba338e0af755d.jpg

Jutro oblot jeżeli pogoda pozwoli.

Pozdrawiam Adam.

Link to comment
Share on other sites

Witam. No i oblot się odbył, pogoda była wyśmienita. W zasadzie wszystko odbyło się prawidłowo. Po starcie poszedł pionowo do góry (mocy jest b. dużo :D ), kilkanaście kliknięć trymerem wysokości w miarę poziomy lot ale tylko czeka żeby wyrwać do góry ( zero skłonu koniecznie opuścić oś w dół, ale bez silnika szybuje prawidłowo! :D ). Trochę przechyla się w prawo, parę kliknięć i skrzydła w miarę poziomo ale dalej ma tendencję (jeszcze o tym nie wiedziałem ale wypadła jedna ze śrub mocująca serwo w prawym płacie) do przechyłu w prawo ale nie zawsze. Miały być zdjęcia ale kolega który miał je robić nie mógł uchwycić modelu w obiektyw. Więc zacząłem latać bliżej, niżej i wolniej. I to był błąd. Z protokołu komisji badającej wypadki lotnicze w modelarstwie RC ,,na wskutek małej prędkości poziomej modelu nastąpiła utrata siły nośnej skrzydła a dodatkowo mała wysokość nie pozwoliła odzyskać sterowności,, . Krótko mówiąc model przepadł i pogonił kreta. Na szczęście walnął w miękkie zaorane pole niemalże pionowo. Jakież było nasze zdziwienie kiedy okazało się że poza złamanym śmigłem i lekko pękniętą maską silnika (śmigło się kupi a po wizycie w Biedronce będzie nowa maska) nic się nie stało :D

c68543a7ec21be4b.jpg

No to śmigło 9x6 i w górę ale lot nie był już dobry, model przechylał się w prawo, udało się wylądować i wtedy zauważyłem że prawa lotka ma luz. Sądziłem że poszły tryby w serwie, ale okazało się że to mocowanie serwa. Zdjęcie już po nie do końca udanym oblocie.

f3be6cd505dde1c9.jpg

W sumie to jestem zadowolony. Model lata całkiem dobrze, nie było problemu z wyważeniem, konstrukcja całkiem mocna. Jak na 800g na niecałe 3/4 gazu idzie pionowo do góry. Po regulacji będzie nieźle śmigał :D

Pozdrawiam Adam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

powracam do starego tematu i odświeżę je trochę Modelik powrócił do lotów śmiga świetnie tylko faktycznie nie lubi małych prędkości ale teraz już s powrotem poszybował w górę i dziś bo długiej przerwie lata i lata bardzo świetnie sam się zdziwiłem :shock: fotek nie wstawię bo nie robiłem ale jak na tak niewinny samolocik lata super :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witam wszystkich.

Troche sie podczepię do tematu. Chciałbym przedstawić relacje bydowy mojej Błyskawicy. Model nie jest wykonany dokładnie z planami a mianowicie ma wiekszą rozpietość (100cm) zamiast rurki weglowej w skrzydle dałem listewkę sosnową 5x10, reszta raczej jak w planach. Podczas budowy (a długo to trwało) zastanawiałem sie czy zmiany które wniosłem nie spowodują nielotu modelu. Na lotnisku przed pierwszym lotem serce waliło, rece sie trzęsły ale już po wypuszczeniu z ręki modelik leciał prawie sam, ruwno bez rzadnych dziwnych zachowań czym byłem bardzo zaskoczony oczywiscie pozytywnie. Modelik lata wspaniale jak po sznurku, z ręką na sercu mogę go polecic, tani w wykonaniu a zabawa jest nieziemska.

Oto link do relacji:

 

http://www.rcplock.p...?thread_id=1216

 

Pozdrawiam Tomek.

Link to comment
Share on other sites

Masz racje, przód jest wydłużony o ten pierścień bo jak dałem ośkę na sinik i potem kołpak ze śmigłem to zrobiłą się przerwa więc trzeba było ją jakoś wypełnić. Przy pierwszym oblocie miałem śmigło 8/4 niby latał szybko ale jak wczoraj założyłem 8/6 to dopiero pokazał pazury :) :) :) .Nie mogę wyjść z podziwu jak on super lata, planuje dać mu jeszcze podwozie niech sam startuje i ląduje jak poczciwy samolot.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.