qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam! W moim juniorze bardzo mocno grzeje sie slinik (aż podtopiła sie wrega silnika) mam regulator pulso 33A++ http://www.pulso.pl/product_info.php?cPath=21&products_id=49 mam ustawione timingi na duże, i zrobilem tez krotki test na małych i bez zmian, silnika nie da sie dotknąć. Pakiet to 3s, choc silnik teoretycznie jest na 2s, ale jak koledzy opisują, bez problemu lata na 3s. Jak latałem bylo poniżej 5 st C, a latanie to tak pół na pół, na gazie i szybowanie. generalnie latam na polowie gazu, moze przez chwile mial wiecej. Co jest powodem tej temp.??
Dj. Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 W moim juniorze bardzo mocno grzeje sie slinik (aż podtopiła sie wrega silnika) Jeżeli silnik jest bez zasilania i obracasz smigłem - obraca sie gładko, bez zaciec? Może łożyska są zatarte... :?:
qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 wydaje mi sie ze normalnie, lekki skokowy opór jakto z magnesów. latałem na tym silniku dopiero 3 razy
qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 silnik graupner compakt 345Z, smigło 9x6, taki oto zestaw http://cyber-fly.pl/produkt-758.html jest nawet fotka opakowania
grzegorzp Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Pakiet to 3s, choc silnik teoretycznie jest na 2s, ale jak koledzy opisują, bez problemu lata na 3s No tak, ale w temacie o Juniorze koledzy pisali, żeby do pakietu 3s zastosować mniejsze śmigło.
Ładziak Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Jeżeli silnik ma dobre chłodzenie (czyli wloty, ale i wyloty powietrza w kadłubie), to pozostaje zmiana łopatek śmigła na mniejsze, np. 8x6 albo i 8x4,5. W konfiguracji, jaką masz obecnie silnik jest nieco przeciążony. EDIT: ale w temacie o Juniorze koledzy pisali, żeby do pakietu 3s zastosować mniejsze śmigło. Nie czytałem tego tematu - czyli jest gotowa, sprawdzona odpowiedź. qbacz, pozostaje Ci uważnie przejrzeć temat :-) .
qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 no wlasnie to chłodzenie moim zdanie jest słabe, brakuje wlotu..
qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 no wlasnie to chłodzenie moim zdanie jest słabe, brakuje wlotu..
pppd Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Można ewentualnie zamienić kołpak na taki z wlotem powietrza. Sam chyba tak zrobię, bo ten wlot z boku kiepsko działa. Loguję temperaturę i na wykresach widać, że dość powoli schodzi w dół po wyłączeniu silnika.
qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 trzeba przyznac, ze zaizolowali go dobrze.. pppd, jak masz jakiegos linka do pasujacego kołpaka to podeslij.
pppd Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Pasujący jest np. tutaj - https://www.cermark.com/products/Open%2C-air-cool%2C-folding-50mm-red-anodized-aluminum-spinner-with-4mm-collet.html , ale jeszcze będę szukał gdzie indziej. Generalnie trzeba szukać 50mm na wał 4mm.
Andych Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Zrób z cztery otwory fi8 w podstawie i z dwa fi6 w stożku i będziesz miał luft wystarczający. Ja otworów nie robiłem, ale założyłem silnik Turnigy o identycznych parametrach i na śmigle 10*6 się nie grzeje, a mój Junior ma słuszną wagę 1300 gram.
uve Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Może taki ? http://www.nastik.pl/kolpak-turbo-50408-p-2199.html
wojcio69 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam Też rozmyślam o zwiększeniu chłodzenia w Juniorze. To co zaproponował Graupner to jakaś pomyłka chyba.
Dj. Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Też rozmyślam o zwiększeniu chłodzenia w Juniorze. To co zaproponował Graupner to jakaś pomyłka chyba. Kurcze latam codziennnie (prawie) swoim juniorem, ale nie wpadłem na to aby wsadzac palucha do silnika i sprawdzac czy"można smażyć placki czy nie" Dzis jednak to sprawdziłem - gorący jest, ale nic mu sie nie dzieje. Pod koniec kwietnia minie mu rok nalotu, cały czas te same pakiety (3S), warunki zmienne, bo i ciepło i zimno (pory roku) a on wciąż ten sam (silnik) niezmiennie z tym samym standardowym śmigłem... Jak nie macie co zrobic z palcem to proponuje w... Dobra to żart , nie przejmujcie sie tą temp. TAK MA BYC.
qbacz Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Hej. polatałem dzisiaj, 2 razy, ok 3,5 min, tz chwila latania i szybowania, potem ok 20 min przerwy na kombata i znow ok 4min z szybowaniem. Silnik byl b. ciepły, prawie gorący ale mozna go bylo spokojnie dotykac. Mam teraz troche wiekszy luz miedzy wregą,a kołpakiem i moze przez to troche lepiej. Dzieki DJ ze sprawdziłes, lżej mi z tym ze tak mozna latac.
bubu2 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Dj., Nie przepala się. Pewnie chce przeżyć również atak jakiegoś ptaka, jak poprzednik. Modele bywają cierpliwe w swej przewrotności. pozdr.
Arkos Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Drugi sezon latam Juniorem i nie odnotowałem takich problemów. Może Wasze regulatory nie pasują 8) U mnie ALIGN 35A i wymiata na 3S aż miło - kreseczka na niebie. Jarek ... pozdrówka !
Dj. Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 U mnie ALIGN 35A i wymiata na 3S aż miło ...a u mnie RAY 25A i także daje rade. Dziekuje i pozdrawiam. W niedziele bede w Twoich okolicach, jak pogoda dopisze to może polatamy? No tak wiem świeta, ale ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.