qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam! W moim juniorze bardzo mocno grzeje sie slinik (aż podtopiła sie wrega silnika) mam regulator pulso 33A++ http://www.pulso.pl/product_info.php?cPath=21&products_id=49 mam ustawione timingi na duże, i zrobilem tez krotki test na małych i bez zmian, silnika nie da sie dotknąć. Pakiet to 3s, choc silnik teoretycznie jest na 2s, ale jak koledzy opisują, bez problemu lata na 3s. Jak latałem bylo poniżej 5 st C, a latanie to tak pół na pół, na gazie i szybowanie. generalnie latam na polowie gazu, moze przez chwile mial wiecej. Co jest powodem tej temp.?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 W moim juniorze bardzo mocno grzeje sie slinik (aż podtopiła sie wrega silnika) Jeżeli silnik jest bez zasilania i obracasz smigłem - obraca sie gładko, bez zaciec? Może łożyska są zatarte... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 wydaje mi sie ze normalnie, lekki skokowy opór jakto z magnesów. latałem na tym silniku dopiero 3 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Jaki silnik? Jakie śmigło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 silnik graupner compakt 345Z, smigło 9x6, taki oto zestaw http://cyber-fly.pl/produkt-758.html jest nawet fotka opakowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Pakiet to 3s, choc silnik teoretycznie jest na 2s, ale jak koledzy opisują, bez problemu lata na 3s No tak, ale w temacie o Juniorze koledzy pisali, żeby do pakietu 3s zastosować mniejsze śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Jeżeli silnik ma dobre chłodzenie (czyli wloty, ale i wyloty powietrza w kadłubie), to pozostaje zmiana łopatek śmigła na mniejsze, np. 8x6 albo i 8x4,5. W konfiguracji, jaką masz obecnie silnik jest nieco przeciążony. EDIT: ale w temacie o Juniorze koledzy pisali, żeby do pakietu 3s zastosować mniejsze śmigło. Nie czytałem tego tematu - czyli jest gotowa, sprawdzona odpowiedź. qbacz, pozostaje Ci uważnie przejrzeć temat :-) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 no wlasnie to chłodzenie moim zdanie jest słabe, brakuje wlotu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 no wlasnie to chłodzenie moim zdanie jest słabe, brakuje wlotu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pppd Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Można ewentualnie zamienić kołpak na taki z wlotem powietrza. Sam chyba tak zrobię, bo ten wlot z boku kiepsko działa. Loguję temperaturę i na wykresach widać, że dość powoli schodzi w dół po wyłączeniu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 trzeba przyznac, ze zaizolowali go dobrze.. pppd, jak masz jakiegos linka do pasujacego kołpaka to podeslij. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pppd Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Pasujący jest np. tutaj - https://www.cermark.com/products/Open%2C-air-cool%2C-folding-50mm-red-anodized-aluminum-spinner-with-4mm-collet.html , ale jeszcze będę szukał gdzie indziej. Generalnie trzeba szukać 50mm na wał 4mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Zrób z cztery otwory fi8 w podstawie i z dwa fi6 w stożku i będziesz miał luft wystarczający. Ja otworów nie robiłem, ale założyłem silnik Turnigy o identycznych parametrach i na śmigle 10*6 się nie grzeje, a mój Junior ma słuszną wagę 1300 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Może taki ? http://www.nastik.pl/kolpak-turbo-50408-p-2199.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam Też rozmyślam o zwiększeniu chłodzenia w Juniorze. To co zaproponował Graupner to jakaś pomyłka chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Też rozmyślam o zwiększeniu chłodzenia w Juniorze. To co zaproponował Graupner to jakaś pomyłka chyba. Kurcze latam codziennnie (prawie) swoim juniorem, ale nie wpadłem na to aby wsadzac palucha do silnika i sprawdzac czy"można smażyć placki czy nie" Dzis jednak to sprawdziłem - gorący jest, ale nic mu sie nie dzieje. Pod koniec kwietnia minie mu rok nalotu, cały czas te same pakiety (3S), warunki zmienne, bo i ciepło i zimno (pory roku) a on wciąż ten sam (silnik) niezmiennie z tym samym standardowym śmigłem... Jak nie macie co zrobic z palcem to proponuje w... Dobra to żart , nie przejmujcie sie tą temp. TAK MA BYC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Hej. polatałem dzisiaj, 2 razy, ok 3,5 min, tz chwila latania i szybowania, potem ok 20 min przerwy na kombata i znow ok 4min z szybowaniem. Silnik byl b. ciepły, prawie gorący ale mozna go bylo spokojnie dotykac. Mam teraz troche wiekszy luz miedzy wregą,a kołpakiem i moze przez to troche lepiej. Dzieki DJ ze sprawdziłes, lżej mi z tym ze tak mozna latac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Dj., Nie przepala się. Pewnie chce przeżyć również atak jakiegoś ptaka, jak poprzednik. Modele bywają cierpliwe w swej przewrotności. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkos Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Drugi sezon latam Juniorem i nie odnotowałem takich problemów. Może Wasze regulatory nie pasują 8) U mnie ALIGN 35A i wymiata na 3S aż miło - kreseczka na niebie. Jarek ... pozdrówka ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 U mnie ALIGN 35A i wymiata na 3S aż miło ...a u mnie RAY 25A i także daje rade. Dziekuje i pozdrawiam. W niedziele bede w Twoich okolicach, jak pogoda dopisze to może polatamy? No tak wiem świeta, ale ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.