Skocz do zawartości

Graupner Elektro Junior S - Bardzo gorący silnik


qbacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W moim juniorze bardzo mocno grzeje sie slinik (aż podtopiła sie wrega silnika)

mam regulator pulso 33A++ http://www.pulso.pl/product_info.php?cPath=21&products_id=49

mam ustawione timingi na duże, i zrobilem tez krotki test na małych i bez zmian, silnika nie da sie dotknąć. Pakiet to 3s, choc silnik teoretycznie jest na 2s, ale jak koledzy opisują, bez problemu lata na 3s. Jak latałem bylo poniżej 5 st C, a latanie to tak pół na pół, na gazie i szybowanie. generalnie latam na polowie gazu, moze przez chwile mial wiecej.

Co jest powodem tej temp.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik ma dobre chłodzenie (czyli wloty, ale i wyloty powietrza w kadłubie), to pozostaje zmiana łopatek śmigła na mniejsze, np. 8x6 albo i 8x4,5. W konfiguracji, jaką masz obecnie silnik jest nieco przeciążony.

 

 

EDIT:

ale w temacie o Juniorze koledzy pisali, żeby do pakietu 3s zastosować mniejsze śmigło.

Nie czytałem tego tematu - czyli jest gotowa, sprawdzona odpowiedź. qbacz, pozostaje Ci uważnie przejrzeć temat :-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ewentualnie zamienić kołpak na taki z wlotem powietrza. Sam chyba tak zrobię, bo ten wlot z boku kiepsko działa. Loguję temperaturę i na wykresach widać, że dość powoli schodzi w dół po wyłączeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też rozmyślam o zwiększeniu chłodzenia w Juniorze. To co zaproponował Graupner to jakaś pomyłka chyba.

 

Kurcze latam codziennnie (prawie) swoim juniorem, ale nie wpadłem na to aby wsadzac palucha do silnika i sprawdzac czy"można smażyć placki czy nie" Dzis jednak to sprawdziłem - gorący jest, ale nic mu sie nie dzieje. Pod koniec kwietnia minie mu rok nalotu, cały czas te same pakiety (3S), warunki zmienne, bo i ciepło i zimno (pory roku) a on wciąż ten sam (silnik) niezmiennie z tym samym standardowym śmigłem...

Jak nie macie co zrobic z palcem to proponuje w... Dobra to żart , nie przejmujcie sie tą temp. TAK MA BYC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

polatałem dzisiaj, 2 razy, ok 3,5 min, tz chwila latania i szybowania, potem ok 20 min przerwy na kombata :) i znow ok 4min z szybowaniem. Silnik byl b. ciepły, prawie gorący ale mozna go bylo spokojnie dotykac. Mam teraz troche wiekszy luz miedzy wregą,a kołpakiem i moze przez to troche lepiej. Dzieki DJ ze sprawdziłes, lżej mi z tym ze tak mozna latac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.