Jump to content

Pierwsze zmagania RC.


radeon

Recommended Posts

Witam serdecznie krajowych modelarzy!!

To jest mój pierwszy post.Więc tak, zbudowałem samolot-pierwszy który lata.Wcześniej zbudowałem kilkadziesiąt samolotów ale żaden z nich nie latał, no chyba że parę metrów...Moja konstrukcja przypomina Wicherka 5( to był wzór)

Oto jego dane:

Konstrukcja:Podkłady pod panele,balsa twarda i miękka.sosna,troche styroduru(obrzynki ze studia reklamy-litera "o" i "z"),krycie taśma pakowa.Bowdeny-węgiel.

Masa :310g

Szerokość skrzydła :890mm

Cięciwa Skrzydła :120mm

statecznik poziomy :280x93mm

odl.krawędz spływu-statecznik :265mm

Silnik pchający :cedek (drut 0,4mm-12 zwoi na stator 9 zębów-przewijany ABCABCABC-lutowany w gwiazdę) Srednica statora 19mm wysokość 5mm.Sam przewijałem,trochę maławy

Śmigło :APC 6x5(dobre?)

Odbiornik :e-sky 6kan.

serwa :2x e-sky 8g

regler :tower pro 12A coś mi się zdaje że też maławy.

Aku :7,2 350 mA(i tu jest chyba problem i z nim związane pytanie do braci modelarskiej)

I teraz tak. Lata to, i to nieźle.Jak na pierwsze loty to jestem zadowolony.Nigdy nie latałem zdalnie.Samolot jest tak stateczny że szok(pewnie to zasługa dużego wzniosu), ciut za słabo reaguje na komendy.Puszczałem go podczas wiatru, silnie w górę i opadanie.Udało mi się nim odlecieć na jakieś 20m w górę i jakieś 70 m odemnie.Dlaczego podaję odległości a nie czas lotu?Ano dlatego, że silnik na ful mocy chodzi jedynie przez 5 sekund po czym regler go odcina...dalej w czasie jest juz katastrofa: odcina mi go na 1/4 gazu,nieda sie latać.A po około 2 min ledwo zipie i silnik nie ciągnie bo go odcina na samym początku lotu.Pozostaje więc szybowanie.

Dodam jeszcze, że zaraz po naładowaniu pakietu ciągnie spoko tego "Partyjniaka".Bateria to NiMH, z helikoptera Syma-nielot.

Pytanie brzmi:jakiego pakietu użyć do tego silnika i tego regla?..A może dac sobie spokój z tym zestawem(w stajni czeka na przewijkę "Senior HDD"- wpakuję na niego z 20 zwoi na stator, będzie miał niezłego kopa :rotfl: ).

Mam teraz mało kasy, więc Li pole nie wchodzą w grę.Ładowarkę sam nalutuję z tego co mam.Preferowałbym pakiet podobny w gabarytach jak ten od Symy

Proszę o konkretną odpowiedz.Dziękuję

Jutro dam fotki tego co posmarkałem...Musze go nareperować bo chęć długich lotów za wszelką cenę doprowadził moją czerwoną maszyne do katastrofy lotniczej-drzewo.

Link to comment
Share on other sites

regler :tower pro 12A coś mi się zdaje że też maławy.

Aku :7,2 350 mA

 

Na tych akumulatorach to nawet na szczotkowej 400-tce byś nie polatał. Nawet jeśli mają wydajność prądową 10C (co wydaje się raczej mało możliwe w przypadku NiMh) to wychodzi 3,5A prądu.

Jeśli chcesz latać na silnikach bezszczotkowych to zapomnij o tym rodzaju zasilania. Pozostaje odłożyć trochę kasy i zainwestować w LiPole. Nawet jeśli znajdziesz gdzieś aku NiMh o odpowiedniej wydajności to będą wagą porównywalne z cegłą.

 

 

 

Pozdrawiam

Robert

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Regulator Ci odcina bo pakiet 350mAh nie wyrabia pod obciążeniem. Musiałbyś pomierzyć prąd żeby coś sensownego doradzić. Nie jest prawdą, że na Ni-MH nie da się polatać. Latamy na 7 i 8 celach, najczęściej na 280 z przekładnią i zabawa jest przednia, zwłaszcza dla początkujących. Akumulatory min. 650, częściej 1100 mAh ale napędowe ! Te ze starych aparatów słuchowych czy fotograficznych nie nadają się, z przyczyn które opisałeś wyżej. Inna sprawa czy inwestować w NiMh-y czy Lipole ?

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z Jurkiem, własnoręcznie zrobiony silnik (szacun), wymaga eksperymentalnego dobrania śmigła (pomiar ciągu) i pomiaru prądu. Niestety do tych pomiarów potrzebne jest zasilanie o odpowiedniej wydajności (kółko się zamyka).

Można spróbować dobrać coś na czuja czyli kierując się wagą.

Sprawa dyskusyjna czy LiPole są drogie w porównaniu z NiMh (oczywiście w porównaniu do tych NiMh wysokoprądowych do napędzania modeli - AA i AAA odpadają). Są po prostu mniej trwałe.

Niestety do ceny LiPoli trzeba dodać cenę specjalnej ładowarki.

 

Najtańsze rozwiązanie to chyba LiPole od helikopterków E-Sky, i tej samej firmy ładowarka.

 

Było pytanie o regulator - wydaje się wystarczający. Jeśli się okaże że silnik pobiera więcej niż 12A, to zmniejszysz śmigło (średnicę lub skok). Ciągu i tak wystarczy do Twojego modelu.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki zaszybką odpowiedz.Mój aktualny "badziewny pakiet waży około 100 gram.Jednak model ma troche zapasu wagowego bo SC mam za nadto do tyłu przesunięty i musze go doważać...Waga więc nie jest tu problemem...Ten samolot chetnie przyjąłby jeszcze parę gramów.Obiecane fotki..Niestety słaba jakość.Dostane się do aparatu to cykne lepszej jakości.

 

c1e096a15919d7d8m.jpg

0a0b1630451cf75fm.jpg

No tylko tyle miejsca na pakiet-dobre usytuowanie.Kret i bateria wylatyje rozłączjąc się :lol:

23a885ed226695f5m.jpg

18ff986d3798e01em.jpg

A tutaj panele boczne z pudełeczek po szybkim żarciu (obrzydliwe były te kotlety jak podeszwa)

97606c3deef7bc1dm.jpg

Kurcze naczytałem się na forum o jakości Sanyo NiMh-ów Hr-3u A może właśnie takie.

Niewim dlaczego uparłem się na jakieś paluszki...Może dlatego że prawie każdy pakiet modelarski oszpeci mi samolot(będzie wystawał)A jak sam nalutuję jakiś to go upcham.

Link to comment
Share on other sites

No i jescze się pochwalę, dziś szybowałem tym klockiem całkiem sporo.10 sek na tym niezwykłym pakiecie wystarczyło aby się wznieść dość wysoko...Samolot stanął, a raczej zawisł w powietrzu, przepięknie, pod wiatr dujący całkiem mocno.I tak z 20 sekund tego miodu...Pyk odcieło go i opadanie ale zato jakie!Pod wiaterek ,majestatycznie i powoli...Chyba załapałem tego wira.Dam dziecku moją kolekcje plastików z II WŚ do piaskownicy!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Jeśli masz kupować - to raczej Lipole, jesli masz - to wykorzystać to co się posiada.... Jakie ? Nie powiem aż się nie dowiem ile ci ten silniczek łyka w pierwszych 2-5 sek z twoich 350 z Lamy......

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Nie z Lamy Jurku, tylko Symy .Pisałem że lipole nie wchodzą teraz w grę...(ładowarka-kasa).Chcę sobie rekreacyjnie polatać, choć 5 minut bez nerwów.Jak mam zmierzyć pobór..Dać na fula drąga gazu, a wówczas podpiąc miernik do pakietu?

Mam w chacie AA- 2300mAh(nówki no name) oraz AAA-650(no name). Zobaczymy zlutóję może to experymentalnie i zobaczę jakie mi to da wiatry :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

AA 2300 powinny być gorsze niż AAA 650. Spakietuj te 650, włącz szeregowo amperomierz i gaz na full...Wcześniej oczywiście naładować, jeszcze lepiej uformować. Przydatność do napędu z grubsza ocenisz mierząc prąd zwarcia. Naładowane ogniwo (!) zwierasz amperomierzem. Jak na zwarciu nie da 15-20A to do kosza lub odtwarzacza...

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

AAA 1000mah Vipow kosztują mniej niż 3zł za cele a mały modelik nawet do 500g napewno poleci chociaż będzie zapewne dosyć opornie sie wznosił. Marka akumulatorów dobra i sprawdzona. Spróbuj złożyć pakiet 8xAAA, jeżeli nawet nie bedzie dobrze latać to do pilota w sam raz :D

Link to comment
Share on other sites

"...i o to chodzi i o to chodzi..."Właśnie zakupiłem wysyłkowo 8 AAA 1000mAh, Tych 650-tek mam tylko 6-więc odpada, nie pakietuję.Dokładnie przed 15 minutami skończyłem ostatecznie upgradować motor mojego czerwonego partyjaniaka.Wkleiłem neodymy i pozbyłem się wagi (waży teraz niecałe 18g).Wkrótce dam relacje z oblotów.

No i fotki...Przed zabiegiem(wreszcie mam aparat).

43d3b83ae78f6285m.jpg

...I po.Dzieło szwajcarskich nanotechnologów :rotfl: der Blaue Reiter

b531b6969d1c8815m.jpg

12 magnesów neodymowych,plastik trzymający oś pomniejszony, ażurowany rotor dla poprawienia chłodzenia,pomalowany na niebiesko.Jak wam się podoba?

Sprawdzałem na razie ciąg na tym g...pakiecie...Z łapsk chce wyrwać kadłub.

Link to comment
Share on other sites

Więc tak.Synchronizacja sie najprawdopodobniej rwała.Pakiet za słaby ale i na pakiecie Nimh 8x1000mAh rwanie następowało powyżej 1/2gazu na seryjnych magnesach.Neodymy dały poprawę o odrobinke... dosłownie.Może winą jest zbyt duża odległość statora od powierzchni magnetycznych jakieś 0.7mm?Niestety samolot rozbiłem-ale i odbudowałem(staje się coraz cięższy)

Silnik zjada 8-9A wydaje mi się że to bardzo dużo.Zmierzone.Bez hamowni ,tez się widzę nie obejdzie.

Link to comment
Share on other sites

Odbudowany!!!A silniczek to się przyda do czegoś do 200g.Problem jest tez z tym napędęm pchającym bo śmigło większe niż 6xX nie wlizie.Pozatym z kątami sie nacudowałem żeby to latało.ten silnik obróci większym śmigłem,więc zbuduje coś z napędem ciągnącym i lżejszego.Ale nowy silnik,ładowarka,pożądny pakiet-to koniecznosc.Pozatym wiem juz co gdzie pęka w samolotach podczas twardych lądowań.Niektórych wzmocnień, nietrzeba było robić.Skrzydło to mi extremalnie pancerne wyszło można nim rzucać jak bumerangiem.A waży coś 90gram.No i to jest podzespół bazowy do następnego modelu,proporcji nie zmieniam-dzaidunio Wiesław S.-to Maestro. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Oswiezam temat bo:

-Model zbudowalem nowy(na bazie poprzednego)

-Kupilem silnik E-Flite Park 370-1360KV, 12A

-Regler Hype 10A(max12 na 10s)

-Lipole 1000mAh

Model ma nowy kadlub(silnik ciagnie go a nie pcha)Wazy tyle samo co poprzedno.

Czy to aku,ten silnik i ten regler ida w parze?Mam jeszcze regler Tower Pro Mag8 12A-moze lepszy do tego silnika?

Pytania juz po fakcie zakupienia, ktory w przyplywie gotowki sie zrealizowal nadzwyczaj szybko :D .

Link to comment
Share on other sites

2 Cele fullymax 1000mAh, 25C.

Na silniku stoi :12A-max15A

A na reglu stoi:10A-max 12A

Ten regulator hype lepszy bo ma ustawienia do lipoli(min, volta na cele)

To co, nic mi sie nie spoci mowisz?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.