Skocz do zawartości

OS Max 65LA vs. ASP FS 91 AR. Który wybrać?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów

Chciałbym wyposażyć trenerka klas 60 w jeden z wymienionych silników. Trenerek będzie stadium przejściowym a docelowo raczej trafi do jakieś półmakiety, czas pokaże.I tu moja prośba o poradę. Są dwa różniące się koncepcją silnik lecz o podobnych parametrach. Który silnik polecacie biorąc pod uwagę przede wszystkim trwałość i niezawodność a także łatwość regulacji. Czy silnik OS łożyskowany na panewce będzie miał krótszą żywotność? Obecnie użytkuję OS 46 ax i jestem bardzo zadowolony z tej marki i silnika. Poniżej pozwoliłem sobie przytoczyć podstawowe dane tych silników.

 

OS.Max

Pojemność: .662 (10,85 cm3)

Zakres obr./min.: 2,000 - 16,000

Moc: 1,7 KM przy 16,000 obr/min.

Waga: 510g

 

ASP

Pojemność: .91 (14,9122 cm3)

Moc: (1,3 kW) ~1,73 KM przy 10,500 obr/min.

Waga: 640 g

Opublikowano

Osobiście wybrałbym ASP FS 91 AR, po dotarciu te silniki pięknie pracują, można założyć duże sprawniejsze śmigło no i pali trochę mniej od 2T.

Opublikowano

Witaj

Posiadam dwa czterotakty ASP 30 i 91 z obu jestem bardzo zadowolony i wbrew opiniom nie mam problemów z ustawieniem wolnych obrotów ,pracują bardzo ładnie i faktycznie palą o połowę mniej od dwutaktów. Żeby nie być gołosłownym

bbcf9096ac0f9cc6m.jpg

f51fcbb49619556am.jpg

 

edit

 

W tej wildze na drugim zdjęciu jest zamontowana 30

Opublikowano

Ja na Twoim miejscu brałbym OS. Mam ASP zamontowany w Katanie 1,5m i pierwszy sezon było idealnie. Niestety pożniej silnik po prostu stracił swoją moc o ok. 40% !!!! Regulowałem zawody, lecz nie przyniosło to żadnego skutku.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli masz kasę bezapelacyjnie bierz ASP!!!Jeśli ma później latać w półmakiecie to jak najbardziej 4T,Os Max 65LA to niestety dwusuw i raz ze wyje na wysokich obrotach a dwa że jest łozyskowany na panewkach,co niezbyt dobrze wróży przy silniku tej pojemności.Niestety ASP FS(jeszcze) nie posiadam,ale skoro już sławekmod go polecił to musi być coś wart :wink: nie mam własnych doświadczeń z tym silnikiem ale nigdy nie widziałem kogokolwiek kto by na ten silnik bluźnił...wszyscy chwalą

Opublikowano

Ja mam ASP 91FS i musze go polecić bo silnik pracuje bardzo dobrze. Mam go w Bossanovie i nie gasnie, pięknie się wkręca od niskich do wysokich obrotów. Zresztą to jest 4t dodatkowo w bossie świetnie rezonuje ze skrzydłem wydając basowy pomruk. Miałem też saito 100 i w pracy nie widać różnicy... W wyglądzie jedynie :)

Aha i porównanie dwóch silników śmigło 16x4W (wiem że do asp 91 za duże ale na tym pracował i saito i asp)

 

Saito 100 20 nitro 20 edl

9200

ASP 91 8 nitro 15 edl 5 rycyna

8300

 

OSmax 65la jest na panewce, ma mniej mocy niż łożyskowce.. A regulacja bedzie porównywalna bo np asp 91fs nawet jak mu wykręcisz prawie całą iglice że bedzie sie z niej lać i tak nie zgaśnie :)

Czterosuwy ASP TAK dwusuwy NIE

Opublikowano
Aha i porównanie dwóch silników śmigło 16x4W (wiem że do asp 91 za duże ale na tym pracował i saito i asp)

 

Saito 100 20 nitro 20 edl

9200

ASP 91 8 nitro 15 edl 5 rycyna

8300

w pracy nie widać różnicy... W wyglądzie jedynie :)

Bartek, może tego tak od razu nie widać, ale z Twoich pomiarów wynika że Saito jest mocniejszy od Twojego ASP o 36%! Jak dla mnie, to przepaść i to przy mniejszej masie Saito :?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam 3 szt. ASP 2T, 1 szt. OS 2T i 2szt. ASP 4T. Jedyne co mogę dodać, to pytanie: po jaką cholerę kupowałem te dwutakty?

 

P.S. mam jeszcze parę innych silników 2T, ale zdania nie zmieniam.

Opublikowano

Dobry wybór :D

To przecież jest kopia os maxa :D

Gość Anonymous
Opublikowano

Silnik dotarty, wylatał już 3L paliwa CONTEST10. Jak narazie jestem bardzo zadowolony. Pali na dotyk, ładnie się reguluje no i ta moc...miodzioooo :D Wkrótce czeka mnie zakup kolejnej piątki. Co sądzicie o tym paliwie? Może jakaś alternatywa.

Opublikowano

Latałem na Conteście i nie mam zastrzeżeń, do Arcticglow zraził mnie wszechobecny czarny lepiący się brud wydostający się z silnika (nie jest to bynajmniej wina silnika bo dotyczyło to kilku silników na jakich używałem to paliwo). Obecnie testuję w moich czterotaktach paliwo samochodowe Hyper z olejem Turbo Racing Car 10%, rycyną 2% i 16% nitra. Naprawdę miło się zaskoczyłem. Więcej mocy, zauważalne zwiększenie dynamiki, bajeczna regulacja, czystszy model, no wogule power.

Opublikowano

Jest jeszcze paliwo podobne do contest 10 z tej samej firmy ale na oleju edl 2 z dodatkiem sical poczytac na ten temat możesz na perfect hobby.Ja uzywałem paliwa contest 10 i mieszałem z zwykłym rycynowym 80/20 do 1L contestu wlewałem jak dobrze pamietam 300-400ml zwykłego paliwa zawartosc rycyny troszke wzrastała i silnik stabilniej pracował na wolnych i srednich obrotach

Opublikowano
Obecnie testuję w moich czterotaktach paliwo samochodowe Hyper z olejem Turbo Racing Car 10%, rycyną 2% i 16% nitra. Naprawdę miło się zaskoczyłem. Więcej mocy, zauważalne zwiększenie dynamiki, bajeczna regulacja, czystszy model, no wogule power.

 

Czyli masz w tym paliwie tylko 12% oleju ? To w sumie nic dziwnego że odczuwasz że silnik znacznie lepiej sie wkręca. ale to raczej dla niego zabójcze.

Opublikowano

Mysle, że za 3 lata to juz o nim zapomnisz to nie Saito albo OS zywotnosc jest znacznie krótsza przy intensywnym lataniu straci moc w połowie drugiego sezonu nawet na oleju 20%

Opublikowano

Zapomniałem dodać mordkę :D

Te silniki są tak żywotne, że z paliwem Hyper nawet nie zauważę że się wcześniej wykończył :)

 

EDIT: Muszę jeszcze dodać, że nie chodzi o to ile mam oleju, tylko jaki mam olej. Jak się dobrze poszuka, to się znajdzie ludzi którzy latają na jeszcze mniejszych ilościach oleju.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.