Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Witam kolegów Chciałbym wyposażyć trenerka klas 60 w jeden z wymienionych silników. Trenerek będzie stadium przejściowym a docelowo raczej trafi do jakieś półmakiety, czas pokaże.I tu moja prośba o poradę. Są dwa różniące się koncepcją silnik lecz o podobnych parametrach. Który silnik polecacie biorąc pod uwagę przede wszystkim trwałość i niezawodność a także łatwość regulacji. Czy silnik OS łożyskowany na panewce będzie miał krótszą żywotność? Obecnie użytkuję OS 46 ax i jestem bardzo zadowolony z tej marki i silnika. Poniżej pozwoliłem sobie przytoczyć podstawowe dane tych silników. OS.Max Pojemność: .662 (10,85 cm3) Zakres obr./min.: 2,000 - 16,000 Moc: 1,7 KM przy 16,000 obr/min. Waga: 510g ASP Pojemność: .91 (14,9122 cm3) Moc: (1,3 kW) ~1,73 KM przy 10,500 obr/min. Waga: 640 g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Osobiście wybrałbym ASP FS 91 AR, po dotarciu te silniki pięknie pracują, można założyć duże sprawniejsze śmigło no i pali trochę mniej od 2T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Witaj Posiadam dwa czterotakty ASP 30 i 91 z obu jestem bardzo zadowolony i wbrew opiniom nie mam problemów z ustawieniem wolnych obrotów ,pracują bardzo ładnie i faktycznie palą o połowę mniej od dwutaktów. Żeby nie być gołosłownym edit W tej wildze na drugim zdjęciu jest zamontowana 30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrZ Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Ja na Twoim miejscu brałbym OS. Mam ASP zamontowany w Katanie 1,5m i pierwszy sezon było idealnie. Niestety pożniej silnik po prostu stracił swoją moc o ok. 40% !!!! Regulowałem zawody, lecz nie przyniosło to żadnego skutku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Jeśli masz kasę bezapelacyjnie bierz ASP!!!Jeśli ma później latać w półmakiecie to jak najbardziej 4T,Os Max 65LA to niestety dwusuw i raz ze wyje na wysokich obrotach a dwa że jest łozyskowany na panewkach,co niezbyt dobrze wróży przy silniku tej pojemności.Niestety ASP FS(jeszcze) nie posiadam,ale skoro już sławekmod go polecił to musi być coś wart :wink: nie mam własnych doświadczeń z tym silnikiem ale nigdy nie widziałem kogokolwiek kto by na ten silnik bluźnił...wszyscy chwalą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrZ Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Os Max 65LA Tak, tylko kolega mowi o 46AX a rożnica miedzy 65LA a 46AX jest znaczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Ja mam ASP 91FS i musze go polecić bo silnik pracuje bardzo dobrze. Mam go w Bossanovie i nie gasnie, pięknie się wkręca od niskich do wysokich obrotów. Zresztą to jest 4t dodatkowo w bossie świetnie rezonuje ze skrzydłem wydając basowy pomruk. Miałem też saito 100 i w pracy nie widać różnicy... W wyglądzie jedynie Aha i porównanie dwóch silników śmigło 16x4W (wiem że do asp 91 za duże ale na tym pracował i saito i asp) Saito 100 20 nitro 20 edl 9200 ASP 91 8 nitro 15 edl 5 rycyna 8300 OSmax 65la jest na panewce, ma mniej mocy niż łożyskowce.. A regulacja bedzie porównywalna bo np asp 91fs nawet jak mu wykręcisz prawie całą iglice że bedzie sie z niej lać i tak nie zgaśnie Czterosuwy ASP TAK dwusuwy NIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Aha i porównanie dwóch silników śmigło 16x4W (wiem że do asp 91 za duże ale na tym pracował i saito i asp) Saito 100 20 nitro 20 edl 9200 ASP 91 8 nitro 15 edl 5 rycyna 8300 w pracy nie widać różnicy... W wyglądzie jedynie Bartek, może tego tak od razu nie widać, ale z Twoich pomiarów wynika że Saito jest mocniejszy od Twojego ASP o 36%! Jak dla mnie, to przepaść i to przy mniejszej masie Saito :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kretobójca Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Mam 3 szt. ASP 2T, 1 szt. OS 2T i 2szt. ASP 4T. Jedyne co mogę dodać, to pytanie: po jaką cholerę kupowałem te dwutakty? P.S. mam jeszcze parę innych silników 2T, ale zdania nie zmieniam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Ok. Decyzja zapadła. Mam już ASP 4T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Dobry wybór To przecież jest kopia os maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Silnik dotarty, wylatał już 3L paliwa CONTEST10. Jak narazie jestem bardzo zadowolony. Pali na dotyk, ładnie się reguluje no i ta moc...miodzioooo Wkrótce czeka mnie zakup kolejnej piątki. Co sądzicie o tym paliwie? Może jakaś alternatywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 http://arcticglow.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=&product_id=35&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=36 latam na tym .Problemów nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmiloob Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Ja bym został przy Contest 10. Latam na nim juz kilka lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kretobójca Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Latałem na Conteście i nie mam zastrzeżeń, do Arcticglow zraził mnie wszechobecny czarny lepiący się brud wydostający się z silnika (nie jest to bynajmniej wina silnika bo dotyczyło to kilku silników na jakich używałem to paliwo). Obecnie testuję w moich czterotaktach paliwo samochodowe Hyper z olejem Turbo Racing Car 10%, rycyną 2% i 16% nitra. Naprawdę miło się zaskoczyłem. Więcej mocy, zauważalne zwiększenie dynamiki, bajeczna regulacja, czystszy model, no wogule power. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Jest jeszcze paliwo podobne do contest 10 z tej samej firmy ale na oleju edl 2 z dodatkiem sical poczytac na ten temat możesz na perfect hobby.Ja uzywałem paliwa contest 10 i mieszałem z zwykłym rycynowym 80/20 do 1L contestu wlewałem jak dobrze pamietam 300-400ml zwykłego paliwa zawartosc rycyny troszke wzrastała i silnik stabilniej pracował na wolnych i srednich obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Obecnie testuję w moich czterotaktach paliwo samochodowe Hyper z olejem Turbo Racing Car 10%, rycyną 2% i 16% nitra. Naprawdę miło się zaskoczyłem. Więcej mocy, zauważalne zwiększenie dynamiki, bajeczna regulacja, czystszy model, no wogule power. Czyli masz w tym paliwie tylko 12% oleju ? To w sumie nic dziwnego że odczuwasz że silnik znacznie lepiej sie wkręca. ale to raczej dla niego zabójcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kretobójca Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Zmniejszyłem ilość oleju o 1/3, czyli że o 1/3 zmniejszy mi się żywotność silnika? Jeśli tak, to za 3 lata będę musiał zrobić szlif. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Mysle, że za 3 lata to juz o nim zapomnisz to nie Saito albo OS zywotnosc jest znacznie krótsza przy intensywnym lataniu straci moc w połowie drugiego sezonu nawet na oleju 20% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kretobójca Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Zapomniałem dodać mordkę Te silniki są tak żywotne, że z paliwem Hyper nawet nie zauważę że się wcześniej wykończył EDIT: Muszę jeszcze dodać, że nie chodzi o to ile mam oleju, tylko jaki mam olej. Jak się dobrze poszuka, to się znajdzie ludzi którzy latają na jeszcze mniejszych ilościach oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.