Jump to content

OS Max 65LA vs. ASP FS 91 AR. Który wybrać?


Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Witam kolegów

Chciałbym wyposażyć trenerka klas 60 w jeden z wymienionych silników. Trenerek będzie stadium przejściowym a docelowo raczej trafi do jakieś półmakiety, czas pokaże.I tu moja prośba o poradę. Są dwa różniące się koncepcją silnik lecz o podobnych parametrach. Który silnik polecacie biorąc pod uwagę przede wszystkim trwałość i niezawodność a także łatwość regulacji. Czy silnik OS łożyskowany na panewce będzie miał krótszą żywotność? Obecnie użytkuję OS 46 ax i jestem bardzo zadowolony z tej marki i silnika. Poniżej pozwoliłem sobie przytoczyć podstawowe dane tych silników.

 

OS.Max

Pojemność: .662 (10,85 cm3)

Zakres obr./min.: 2,000 - 16,000

Moc: 1,7 KM przy 16,000 obr/min.

Waga: 510g

 

ASP

Pojemność: .91 (14,9122 cm3)

Moc: (1,3 kW) ~1,73 KM przy 10,500 obr/min.

Waga: 640 g

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Osobiście wybrałbym ASP FS 91 AR, po dotarciu te silniki pięknie pracują, można założyć duże sprawniejsze śmigło no i pali trochę mniej od 2T.

Link to comment
Share on other sites

Witaj

Posiadam dwa czterotakty ASP 30 i 91 z obu jestem bardzo zadowolony i wbrew opiniom nie mam problemów z ustawieniem wolnych obrotów ,pracują bardzo ładnie i faktycznie palą o połowę mniej od dwutaktów. Żeby nie być gołosłownym

bbcf9096ac0f9cc6m.jpg

f51fcbb49619556am.jpg

 

edit

 

W tej wildze na drugim zdjęciu jest zamontowana 30

Link to comment
Share on other sites

Ja na Twoim miejscu brałbym OS. Mam ASP zamontowany w Katanie 1,5m i pierwszy sezon było idealnie. Niestety pożniej silnik po prostu stracił swoją moc o ok. 40% !!!! Regulowałem zawody, lecz nie przyniosło to żadnego skutku.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz kasę bezapelacyjnie bierz ASP!!!Jeśli ma później latać w półmakiecie to jak najbardziej 4T,Os Max 65LA to niestety dwusuw i raz ze wyje na wysokich obrotach a dwa że jest łozyskowany na panewkach,co niezbyt dobrze wróży przy silniku tej pojemności.Niestety ASP FS(jeszcze) nie posiadam,ale skoro już sławekmod go polecił to musi być coś wart :wink: nie mam własnych doświadczeń z tym silnikiem ale nigdy nie widziałem kogokolwiek kto by na ten silnik bluźnił...wszyscy chwalą

Link to comment
Share on other sites

Ja mam ASP 91FS i musze go polecić bo silnik pracuje bardzo dobrze. Mam go w Bossanovie i nie gasnie, pięknie się wkręca od niskich do wysokich obrotów. Zresztą to jest 4t dodatkowo w bossie świetnie rezonuje ze skrzydłem wydając basowy pomruk. Miałem też saito 100 i w pracy nie widać różnicy... W wyglądzie jedynie :)

Aha i porównanie dwóch silników śmigło 16x4W (wiem że do asp 91 za duże ale na tym pracował i saito i asp)

 

Saito 100 20 nitro 20 edl

9200

ASP 91 8 nitro 15 edl 5 rycyna

8300

 

OSmax 65la jest na panewce, ma mniej mocy niż łożyskowce.. A regulacja bedzie porównywalna bo np asp 91fs nawet jak mu wykręcisz prawie całą iglice że bedzie sie z niej lać i tak nie zgaśnie :)

Czterosuwy ASP TAK dwusuwy NIE

Link to comment
Share on other sites

Aha i porównanie dwóch silników śmigło 16x4W (wiem że do asp 91 za duże ale na tym pracował i saito i asp)

 

Saito 100 20 nitro 20 edl

9200

ASP 91 8 nitro 15 edl 5 rycyna

8300

w pracy nie widać różnicy... W wyglądzie jedynie :)

Bartek, może tego tak od razu nie widać, ale z Twoich pomiarów wynika że Saito jest mocniejszy od Twojego ASP o 36%! Jak dla mnie, to przepaść i to przy mniejszej masie Saito :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Anonymous

Silnik dotarty, wylatał już 3L paliwa CONTEST10. Jak narazie jestem bardzo zadowolony. Pali na dotyk, ładnie się reguluje no i ta moc...miodzioooo :D Wkrótce czeka mnie zakup kolejnej piątki. Co sądzicie o tym paliwie? Może jakaś alternatywa.

Link to comment
Share on other sites

Latałem na Conteście i nie mam zastrzeżeń, do Arcticglow zraził mnie wszechobecny czarny lepiący się brud wydostający się z silnika (nie jest to bynajmniej wina silnika bo dotyczyło to kilku silników na jakich używałem to paliwo). Obecnie testuję w moich czterotaktach paliwo samochodowe Hyper z olejem Turbo Racing Car 10%, rycyną 2% i 16% nitra. Naprawdę miło się zaskoczyłem. Więcej mocy, zauważalne zwiększenie dynamiki, bajeczna regulacja, czystszy model, no wogule power.

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze paliwo podobne do contest 10 z tej samej firmy ale na oleju edl 2 z dodatkiem sical poczytac na ten temat możesz na perfect hobby.Ja uzywałem paliwa contest 10 i mieszałem z zwykłym rycynowym 80/20 do 1L contestu wlewałem jak dobrze pamietam 300-400ml zwykłego paliwa zawartosc rycyny troszke wzrastała i silnik stabilniej pracował na wolnych i srednich obrotach

Link to comment
Share on other sites

Obecnie testuję w moich czterotaktach paliwo samochodowe Hyper z olejem Turbo Racing Car 10%, rycyną 2% i 16% nitra. Naprawdę miło się zaskoczyłem. Więcej mocy, zauważalne zwiększenie dynamiki, bajeczna regulacja, czystszy model, no wogule power.

 

Czyli masz w tym paliwie tylko 12% oleju ? To w sumie nic dziwnego że odczuwasz że silnik znacznie lepiej sie wkręca. ale to raczej dla niego zabójcze.

Link to comment
Share on other sites

Mysle, że za 3 lata to juz o nim zapomnisz to nie Saito albo OS zywotnosc jest znacznie krótsza przy intensywnym lataniu straci moc w połowie drugiego sezonu nawet na oleju 20%

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem dodać mordkę :D

Te silniki są tak żywotne, że z paliwem Hyper nawet nie zauważę że się wcześniej wykończył :)

 

EDIT: Muszę jeszcze dodać, że nie chodzi o to ile mam oleju, tylko jaki mam olej. Jak się dobrze poszuka, to się znajdzie ludzi którzy latają na jeszcze mniejszych ilościach oleju.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.