Irek M Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Możesz próbować zmniejszyć predkosc modelu - w tym i lotu ślizgowego - przyklejając turbulatory(qrcze! czy dobrze napisałem :?: ) W najprostszym wykonaniu będą to cienkie i wąskie paski np papieru ściernego przyklejone w zdłuż skrzydeł. Zacząłbym od okolic natarcia - i pewnie na nich się kończy:mrgreen: Chodzi o zaburzenie przepływu pow. "omiatanego" skrzydła. Sam miałem to wypróbować w moim dużo większym modelu ale jakoś nie doszło do tego jeszcze. W każdym bądź razie jesli to Ciebie interesuje to temat ten był szeroko omawiany w moim wątku Fokker D.VIII - gdzies tak pod koniec tematu.
f-150 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Podkładki możesz zrobić między łożem a mocowaniem do kadłuba.Objaw który opisujesz jako kangur to pompowanie(do góry,spadek prędkości nos w dół ,rozpędzenie i nos do góry i tak cały czas)może być spowodowany przetrymowaną wysokością ale również złym kątem zaklinowania skrzydła względem statecznika.Można to zlikwidować jedynie doświadczalnie podkładając podkładki o różnej grubości pod skrzydło w miejscu mocowania do kadłuba od strony krawędzi spływu.Od tego bym zaczął a dopiero później silnikiem.Ale zanim zaczniesz tym wszystkim ruszać najpierw wyważ popranie,to podstawa.
Irek M Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Wojtek - objaw, o którym piszesz to w/g mnie właśnie złe wyważenie czego nie krył autor od samego początku. Może więc niech najpier odpowiednio wykona tę czynność a potem zastanowimy sie jesli nie pomoże ;D ale znając życie raczej w tym tkwił problem. Tak jak ci juz wyjaśniono z obiema wartościami SC - staraj się na początek ustalić przy wartości bliższej 1/4 cięciwy.
mahoney Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Dobrze po weekendzie dam znać jakie są rezultaty po kalibracji
f-150 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Irek napisałem że najpierw dokładne wyważenie,a jeżeli nie pomoże to dopiero cały chek list opcji do wykonania.
zzradek Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 F-150 kilka postów wyżej bardzo przystępnie opisał jak podejść do trymowania, ale jest jeszcze jedno niebezpieczeństwo: Jeśli bez silnika zadziera nos do góry, to może być spowodowane złym wytrymowaniem (za bardzo do góry) steru wysokości, co znowu jest spowodowane zbytnim przesunięciem SC do przodu. Rozpoznać to można po tym, że zbyt szybko wychodzi z lotu nurkowego, czyli zadziera przy wzroście prędkości (kangur). Wtedy środek ciężkości należy przesunąć do tyłu. Sterowność przy małych prędkościach nie zależy od zastosowanego śmigła. Jedynie przy większej średnicy śmigła będzie większa możliwość pracy gazem i możliwość ewentualnego odejścia w górę przy nieudanym podejściu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.