Jump to content

"Nieznany szybowiec 2" ASW-19 - odbudowa


Marcin

Recommended Posts

Hej,

 

dawno nic glupiego nie zrobilem, wiec czas to naprawić.

 

Pamiętacie może niektórzy akcję z ASW 22 Multiplexa... 4metrowy, ponad 20letni model. No więc teraz mam kolejny :)

 

Na kadłubie pisze ASW 19, ale oryginał nie miał SW i statecznika pływającego, natomiast mój model ma właśnie cały statecznik pracujący jako ster wysokości.

 

Tak więc, czy to jest mimo wszystko ASW 19 albo jednak coś innego? :)

 

dscf3223w.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

kadłub podobny do ASW 19, jak i do ASW 20, ale to chyba ten sam kadłub :P

http://www.alexander-schleicher.de/galerie/typen_galerie/19_3sa.jpg

http://www.alexander-schleicher.de/galerie/typen_galerie/20_3sa.jpg

 

a ten pływający ster wysokości to może wymysł kogoś kto go robił, kupił sam kadłub a resztę dorabiał, pasował mu taki SW to taki zrobił :jupi: :faja:

porównaj skrzydła, jeśli je masz 8)

Link to comment
Share on other sites

19tka :)

 

Zdjęcie z przed remontu :

 

album_pic.php?pic_id=1775

 

nie widać na nim niestety stanu dokładnego modelu.

Kadłub popękany lakier, poza tym cały prawie. Jedynie przejście z ogona w statecznik pionowy do sklejenia, bo uszkodzone.

Jak narazie zacząłem usuwać starą folię ze skrzydeł.

 

Po godzinie czasu cos takiego wyszlo:

 

album_pic.php?pic_id=1776

 

Natarcie w jednym miejscu uszkodzone - się zalaminuje

 

album_pic.php?pic_id=1777

Link to comment
Share on other sites

Szlifowanie, szlifowanie i jeszcze raz szlifowanie

 

album_pic.php?pic_id=1778

album_pic.php?pic_id=1779

 

po kilku godzinach pracy skrzydła straciły resztki starej folii

 

album_pic.php?pic_id=1780

 

Teraz widać, że jedno skrzydło wymaga podklejenia w kilku miejscach, drugie wygląda na nienaruszone konstrukcyjnie.

 

Stare i zardzewiałe elementy metalowe przy końcu skrzydła

album_pic.php?pic_id=1781

 

Jeden z hamulcy

DSCF3275.JPG

wraz z systemem wspomagania zamykania

 

album_pic.php?pic_id=1782

 

Jutro zabieram się za laminowanie pęknięć i wzmacnianie skrzydeł na krańcach.

Pozostaje zdecydować, czy serwa lotek wpakować do skrzydeł czy pozostać przy oryginalnym rozwiązaniu - serwo lotek w kadłubie.

Link to comment
Share on other sites

VJ_Adams,

nie wiem czemu nie działają, w ostateczności tutaj http://picasaweb.google.pl/MarcinJendrosz/Asw19# znajdziesz caly album

 

Serwa lotek tak czy inaczej będą dwa. Zastanawiałem się jedynie nad dwiema opcjami.

 

Opcja pierwsza: lotka ------- dzwignia L -------- serwo w kadłubie

 

Opcja druga: lotka ---------serwo w skrzydle

 

Zdecydowałem na wersję drugą, z serwami http://www.nastik.pl/gws-micro2bbmg-p-337.html schowanymi w skrzydła.

Link to comment
Share on other sites

Czipsy...ee, serwa przyszły :)

 

album_pic.php?pic_id=1790

 

HS 322 HD na kierunek i hamulce, 475 HB na wysokość, duży GWS na wyczep, mniejsze MG na lotki.

 

Z większych wydatków, to chyba tyle. Zostaje jeszcze pakiet odbiornika, no i nie wiem, może sam odbiornik kupię, jeśli nie będzie mi się chciało przenosić z innego modelu.

Link to comment
Share on other sites

A gdzie tam. Serwa na razie leżą. Najpierw chcę przygotować pod nie skrzydła, przeciągnąć okablowanie itp. Potem okleić i na końcu zamontować serwa w wycięte uprzednio, przed oklejaniem, luki na serwa. Gdy uporam się ze skrzydłami, wezmę się za usterzenie, tu na szczęście tylko okleić ponownie trzeba. Potem naprawa kadłuba, przymiarki wyposażenia i montaż serw. Niby niewiele, ale myślę, że do lipca model już będzie gotów. Może i wcześniej.

Link to comment
Share on other sites

może sam odbiornik kupię, jeśli nie będzie mi się chciało przenosić z innego modelu.

Słuszna koncepcja :wink: . Tak poważny model nie zasługuje na to, żeby musiał dzielić się odbiornikiem z innym modelem :devil: .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.