Marcin Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 HS 82 MG wejdzie w ogon bezproblemowo. Tylko czy nie będzie za słabe?
Rob Mc Fly Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Obejrzyj Marcinie tego cosia: http://www.modelarski.com/produkt-D%C5%BAwignia_do_usterzenia_typu_T,5390.html :wink: .
Marcin Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 Mam tak rozwiązane w ASW 22. W 19tce chciałem wykorzystać oryginalny mechanizm. Ale może i taką dźwignię sobie sprawię. Albo HS 82 MG na wysokość i już
Adam B. Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Marcin daj serwo w ogon a HS125MG będzie wystarczające
motyl Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Nie mam wolnego HS 125MG w Nastiku Grzesiek pewnie ma
Marcin Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2009 Serwa do modelu już zakupione, nie będę nic zmieniał. W oryginale było serwo w kadłubie, i tak chyba zrobię, jeśli nie uda mi się nic innego wymyślić. Wydałem na model sporo pieniędzy i nie mam zamiaru wyrzucać ich i kupować kolejne serwa. W ostateczności zobaczę, czy standard da radę się tam zmieścić, a jeśli nie - dam serwo w kadłub, popychacz ogonem puszczę i zrobię jak był oryginał.
Marcin Opublikowano 23 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2009 82MG w ogonie. Jeden popychacz, zero luzów.
Marcin Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2009 Zaczęła się zabawa z wyposażaniem kadłuba. Serwo do hamulcy umieszczone u góry, dzięki czemu na dole mogę umieścić serwo do kierunku pull-pull. Otwór na koło wycięty (trochę nie centralnie, będę musiał dociąć z jednej strony). Na razie półki umieszczone tylko na wcisk, więc jeśli wydaje się jakaś krzywa to jeszcze nie jest to zamocowane na stałe. Jutro powinienem dokończyć lokalizowanie poszczególnych elementów - zostaje mi jeszcze serwo wyczepu i półka na pakiet odbiornika. Ciekawe ile ołowiu wejdzie w dziób celem wyważenia.
wojt1125 Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Wiem, że 'reszta Świata' widziała już Twoje postępy w odbudowie. Może tutaj coś dla części mniej angielskojęzycznej?
Marcin Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 Hehe, zrobię update, obiecuję. Na tę chwilę mogę powiedzieć: 1. Wszystkie serwa podłączone, ustawione i wyregulowane - lotki, wysokość, kierunek, hamulce, wyczep działają 2. Zamontowałem koło 3. Wstępnie wyważyłem model, tzn odlałem ołowiany dziobek i wkleiłem w dziób modelu, do wyważenia zostało jakies 70 - 100g ale mam do zrobienia jeszcze kabinkę więc moze max 50g olowiu bedzie trzeba dodać. Ten ołów będzie jednak w bardziej dostępnym miejscu, tak, żeby można było nim swobodnie manewrować. 4. Wnętrza - kabinki na razie nie będę kończył, tzn oklejał fotelu itp - zrobię to po oblocie. 5. Oblot po weekendzie - dziś nie da rady, jutro zajęte, niedziela wpadne na Żar, po niedzieli poleci. A już oglądam na www.topmodel.cz DG 800S albo ASG 29 , oba podchodzą pod 5m rozpiętości :-D
Marcin Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 Model gotow do lotu wyglada tak: A teraz po kolei troche opisu: Ołowiany balast w dziobie (Dzięki Adam za podpowiedź jak wykonać) tworzenie formy - dziób modelu wbity w kubek wypełniony płynnym gipsem po zalaniu formy roztopionym ołowiem i wyciągnięciu wklejanie Wręga zalaminowana wokoło żywicą z mikrobalonem nie wygląda już tak ohydnie Kabina: widoczny pakiet odbiornika, tablica zegarów i fotel. Po prawej widać stalowy pręt 2mm - zaczep do holowania, wycięty z boku kadłuba rowek. Nie robiłem haka w dziobie. za fotelem kryje się cały zestaw serw U góry, zamocowane odwrotnie serwo do hamulcy, z tyłu serwo kierunku, na przeciw odbiornika serwo wyczepu. Widać jedną śrubę łączącą kadłub ze skrzydłem. Gwintowanie prętu M2 na popychacze do lotek Nadwymiarową długość dźwigienek już uciąłem. Serwo lotki dodatkowo zabezpieczyłem kawałkami sklejki dokręconej do balsy po obu stronach serwa - w ten sposób serwo z dołu złapane na rzep, po bokach w balsie, a od góry zakryte przykręconą sklejką. Nie ma szans wyskoczyć w czasie eksploatacji. Do zrobienia zostało dopracować napęd kierunku, osłonki linek kierunku przy koncowce kadłuba, obłożenie materiałem fotela i tyle. Model już wyważony, lecieć może kiedy tylko chce Sam kadłub po zmatowieniu pociągnąłem białym Motipem - różnica jest widoczna, wystarczy spojrzeć na żółte w okolicy prętu (zabezpieczyłem to taśmą, żeby nie weszła farba)
Marcin Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Opublikowano 20 Lipca 2009 Oblotu nadszedł czas... Standardowy zestaw powiększony o nowy zabytek prawda, ze podobne? Kontrolny lot ASW-22 dla 'rozgrzewki' Holownik grzeje silnik, w tle gotowy i czekajacy na holowanie model No to w górę Niestety holownik w locie zgubil kolo, na szczescie udalo mi sie usiasc na pozostalym, lekko tylko wyginajac podwozie. :x Nowe kola juz zamowione. A sam szybowiec w locie lata spokojnie, dosc wolno - oblatujacy go kumpel twierdzi, ze model moglby byc ciezszy, gdyz pod wiatr dosc mocno hamuje. Jutro zwaze drania, zobacze ile tak na serio on wazy
Marcin Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2009 2900g do lotu Dalsze losy modelu chyba będą tutaj http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=216070&sid=54c4626f4ebf19baa6001ab61ef7f116#216070
modelpiotrek Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 ASW 19b tak wygląda obecnie u mnie w Raciborzu przerobiony na elektro.Pozostało mi tylko dopracować detale
kuba r. Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 piękny model teraz pozostaje w maju przyjechać do Tęgoborza na zawody makiet, w Tęgoborza holowanie, a dwa miesiące później w Tarnowie dwie kategorie - holowanie i elektro makiety. Szkoda, że tyle osób lata makietami a na zawodach jest zawsze ta sama ekipa :/
modelpiotrek Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Kuba miło mi ale temu modelowi do makiety to jeszcze hohohoho daleko niestety jest to tylko półmakieta i co ja bym tam robił
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.