Irek M Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Do czego służy to ustrojstwo i jak działa wiemy. Pytanie 1) Czy tani menager jest gorszy od drogiego ? ( analogia do innych akces. model.) Pytanie 2) Czy jeśli zamiast menagera dwa pakiety połączę równolegle to czy nie uzyskam prawie tego samego? Łącząc równolegle uzyskam większą pojemność, ale i w razie padnięcia celi w jednym z pakietów, prąd nadal "płynie" z drugiego pakietu więc prawie jak z menagerem. Dodatkowo równomiernie oba są rozładowywane. Może jednak popełniam jakiś błąd myślowy burzący zasadniczo moją teorię? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Tani to jaki. MGM robi naprawdę dobre a kosztują 75 PLN. To 1/3 ceny serwa. Chodzi o zwiększenie bezpieczęstwa po przez redudancję. Nie uzyskasz tego samego po przez połączenie równolegle - dalej masz tylko jedno "najsłabsze ogniwo" a przy redudancji najprostszej już dwa. Cielkawe co na to cela która jest w obwodzie równoległym po tym ja została sama w pakiecie :wink: Przecież nie koniecznie pad celi czy cel oznacza brak przewodzenia. Menager odłączy uszkodzony pakiet. I co najważniejsze będzie sygnalizował, przed lotem i po locie problem z pakietem - a to jest dość cenna informacja. I jeszcze jedno wcale nie błache - wyłącznik. To jest duży kłopot - drgania. Manager aby włączył zasilanie musisz rozewrzeć styki włącznika. To już chyba rozumiesz dlaczego stosuje się manager zasilania a nie próbuje oszczędzać przyslowiowe dwa złote w modelu za parę tysięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Ad1. Z tego co wiem to te tansze menagery sprawdzaja pakiety pod mniejszym obciazenie albo ich wogule nie sprawdzaja np. accu switch 4 sprawdza pakiety pod obciazeniem 10A i jak pakiety wytrzymaja to jest dobrze i mozna latac. Ad2. Jezeli podłaczysz pakiety rownolegle to uzyskasz tylko wieksza pojemnosc a przy menagerze to jak ci sie jeden pakiet zepsuje lub wyładuje to przełacza na drugi pakiet i latasz dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Dzięki Armand za wyjasnienia. mowiąc o drogim i tanim miałem na myśli taki za ponad 100zł i jeszcze droższe oraz takie za 50 zł bo taki mam. Przyznam, że dalej nie bardzo rozumiem; jesli w połączeniu równoległym pójdzie cela lub celki to przecież i tak bierze prąd znamionowy pakietu nie uszkodzonego. Oczywiście w tym wypadku pojemnośc jest również mniejsza. Pytam tylko z ciekawości a nie chęci oszczędzania. Przy moim menager( menagerze) - qrna jak to odmieniać :jupi: nie ma wyłącznika chyba, że pod tym pojęciem mialeś na mysli całą elektronikę układu menagera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 A nie będzie dążyc do wyrównania potencjałów układ, czyli zacznie ładowąć pakiet uszkodzony?? Nie wiem jaki masz manager te MGM mają włacznik - bez to jak lizak bez patyka :wink: Po prostu na dwóch kabelkach taki mały "psztyczek" - i to jest zaleta rozwiązania on ma rozewrzeć styki. Często jest wymieniany na coś innego z tasiemką i napisem wyjąć przed lotem. A jeszcze jedno jak kondycja pakietów będzie słaba to nie właczy zasilania na odbiornik. Sa jeszcze ale już drogie tzw. box czyli manager zasilania i stabilizator pracują z "Li-polami", wzmacniacze sygnału do serw, wbudowane programowane rozdzielacze sygnału chyba do 4 serw na kanał, obsługujące dwa odbiorniki itd. Ale trudno pomylić bo zaczynają się od około 200 USD. W dużych modelach musisz, z odbiornika tylko sygnał idzie na serwa (no i masa) zasilane sa z oddzielnej listwy co by nie przepalić ścieżek w odbiorniku. Prądy przy serwach cyfrowych nie są takie małe a masz trzy na jedną lotkę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Ponownie dzięki za wyjaśnienie. Tak więc już wiem , że "prawie" to nie jest to to samo :rotfl: Mówisz dalej o wyłączniku - to chodzi o odrębny? U mnie to i tak będzie szło poprzez wyłącznik pakietu odbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Wyłacznik jest dość newralgicznym punktem instalacji zwłaszcza w trzepiących benzynach. Potrafi rozłączyć, bo nie wytrzymał drgań - po prostu Dobry wyłacznik to w sklepie modelarskim koszt managera :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Kolega w modelu 5m z silnikiem ZDZ 80ccm ma orginalny wyłacznik i jeszcze nigdy mu sie nie wyłaczyło zasilanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Kolega w modelu 5m z silnikiem ZDZ 80ccm ma orginalny wyłacznik i jeszcze nigdy mu sie nie wyłaczyło zasilanie. Tzn?? - oryginalny mało mówi. Chcesz przez to powiedzieć, że problem nie istnieje?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 To nie długo kolega może się nieźle zdziwić O ile oryginał to ten z radia. Bo równie dobrze może mieć oryginał za kilka ładnych złotych i ten na trochę posłuży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Skoro mówimy tu o włącznikach, a są one tak niezmiernie ważnym elementem to może w moim wątku o wyłączniku zaprezentujecie te najbardziej godne polecenia? Chętnie skorzystam z takiej porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 5m z silnikiem ZDZ 80ccm To chyba motoszybowiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Kolega w modelu 5m z silnikiem ZDZ 80ccm (..) Napisz co ma 5m rozpietości i lata na 80 benzynie czy to motoszybowiec?? I tak z ciekawości ile waży?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyW Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Tak to się zgadza, włącznik jest newralgicznym punktem instalacji. Czasami jest tak, że model „wariuje”, my myślimy o zakłóceniach, a może się okazać sprawą przerw w instalacji. Zdecydowanie należy stosować sprawdzone elementy, ewentualnie jeżeli jest możliwość „banany”. Osobiście w spalinach stosuję włączniki Hitec lub Graupnera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Fokker : Moje stanowisko znasz - manager MGM i jakiś ładny patent na wyłącznik to co pisałem z tasiemką (rozwarcie styków po przez wyjęcie bolca czy zwykłej zworki) Jeśli wyłacznik to np. wyłącznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Mam takie pytanie: Jak będą się zachowywać pakiety (w zasadzie napięcie wyjściowe) połączone równolegle z użyciem diod? Tak aby w przypadku awarii jednego pakietu drugi nie mógł go ładować (obniżenie napięcia wyjściowego z pakietu sprawnego)? A w takim przypadku wyłączniki zastosować dwa - jeden dla każdego pakietu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 To sie robi na diodach chyba Shotkiego. Ale tu elektronika wypowiedz była by potrzebna. I dwa wyłączniki. Ale ekonomicznie tak sobie to wychodzi przy cenie sklepowej wylączników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 z tego co widziałem z instalacji to jest wyłacznik orginalnyod menagera. Waga do lotu to 20kg. Kiedys był to motoszybowiec z silnikiem 35ccm a teraz z nowym silnikiem to uzywamy go do cholowania szybowców o wadze do 7kg. Ponizej wstawiam foto. Na tym wyłaczniku lata juz od 2 lat i nic mu sie jeszcze nie stało. http://img262.imageshack.us/my.php?image=furnier2xw5.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 z tego co widziałem z instalacji to jest wyłacznik orginalnyod menagera. (..) To obojętne jaki jest wyłacznik mogą być nawet gołe druty. On ma rozłączyć bo jest przerzutnik w manager'ze. I jeśli nawet rozleci sie przełącznik to i tak zasilenie jest, co najwyżej będzie problem z wyłączeniem trzeba bedzie zewrzeć kabelki. I dlatego nie ma znaczenia jakość włacznika!!!!!!!! Bądz pewien przykładu, przed podaniem go. Nie pisałeś wczesniej że jest manager zasialania. Wprowadziłeś w błąd czytających. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 ...Ale ekonomicznie tak sobie to wychodzi przy cenie sklepowej wylączników.... No tak przy cenie 68,99 dwa przełączniki to poważny koszt. ... jednak typowy wyłącznik dwu pozycyjny, dwu sekcyjny, 6-ścio pinowy to koszt... ok 50gr/szt - natomiast trzy pozycyjny, dwu sekcyjny, 8-mio pinowy to koszt 2,99zł/szt. Lub przełączniki firmy Arcolectric ON-ON dwu sekcyjny 20A/28VDC 7,39zł/szt lub.. Arcolectric dwu sekcyjny ON-OFF-ON 20A/28VDC 6.49zł/szt Co jest w tym wyłączniku takiego że kosztuje tak wiele? Kabelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.