piotr22 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Brawo, model wyszedł bajecznie. Teraz tylko relacja z oblotu . PS: Ja też robie fun fly;a katane v2 46 . Może gdy wylatam się nią załatwie sobie plany i zrobie takie cudeńko :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Model gotowy,wyważyłem tak jak w planach 96mm+4,jak założę maskę to się wyrówna mam nadzieję.Gdyby ktoś kiedyś robił ten model i chciał utrzymać wagę 2300g(pod silnik w okolicach 480 do 500g) to musi bardzo odchudzić ogon modelu, inaczej się nie da. Ja czekam na pogodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 To juz moge Ci powiedziec ze model bedzie sciagac w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Radek nie bąć taki tajemniczy tylko powiedz dlaczego i jak to poprawić ?Nie chciałbym go rozwalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Wszystkie modele w graniach 1,5m przy tym silnik potrzebują dużego kąta w prawo miałem 1,7m to po 2 podkładki metalowe było mało teraz mam Funtana 180cm i zobacz na zdjeciu jaki jest kat, a model dalej ciągnie w pionie na lewą stronę PS model nie jest krzywy po prostu z tymi srednicami i skokiem smigieł koniecznie trzeba dac kilka stopni w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Gdzie można dostać plany tego modelu ? Mam plany modelu szakal ale nie wiem czy nie lepiej zrobić ten . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Nie wiem gdzie można dostać plany, ten model to tartak więc posiadał całą dokumentację. Ja bym budował na twoim miejscu Madmana, są plany i szczegółowy opis budowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Dziś oblatałem Diamanta, rewelacji nie ma ale może to wina zle dobranego śmigła bo bardzo słabo ciągnie, mam śmigło 14x4 nie dawałem 15ki bo kosiłbym trawę.Leciałem 3x model nie chciał iść pionowo do góry zwalał się na skrzydło, silnik asp91fs jeszcze nie dotarty więc za bardzo go nie poganiałem i cały czas na przelaniu.Zastanawiam sie jakie śmigło z 14 tek byłoby dobre.Jeśli potrzebna byłaby 15 ka to będę musiał podnieść podwozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelpiotrek Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Jano Diamant to naprawdę cudownie latający model .Długo szperałem ale znalazłem bo i ja miałem i latałem Diamantem ale na Webrze 10cm Niestety ostało mi się tylko takie zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnich Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Jano mam jedno małe pytanko: jaki rozmiar kołpaka masz założony do tego modelu? Ja latam madmanem bez kołpaka, ale chyba coś mu kupię bo nie mogę go odpalać rozrusznikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 23 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 Każdy model bez kołpaka można odpalać rozrusznikiem,odwracając gumę w rozruszniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 23 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2009 W tym modelu mam 56mm ale to tylko aż założę maskę na silnik potem dam 60mm.Ale tak jak napisał Heniek jak odwrócisz gumę w rozruszniku to bez problemu odpalisz bez kołpaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Dziś oblatałem Diamanta, rewelacji nie ma ale może to wina zle dobranego śmigła bo bardzo słabo ciągnie, mam śmigło 14x4 nie dawałem 15ki bo kosiłbym trawę.Leciałem 3x model nie chciał iść pionowo do góry zwalał się na skrzydło, silnik asp91fs jeszcze nie dotarty więc za bardzo go nie poganiałem i cały czas na przelaniu.Zastanawiam sie jakie śmigło z 14 tek byłoby dobre.Jeśli potrzebna byłaby 15 ka to będę musiał podnieść podwozie. 14x6 daje prawie identyczny ciag jak 15x4 bambula ja latałem na Master airscrew 14x6 szerokołopatowe smigło do silników 4 suwowych z 10% nitra w paliwie mocy nie brakuje nawet w modelu 3.3kg http://www.nastik.pl/master-airscrew-series-14x6-p-605.html Diamant nie powinien sie walić na skrzydło tylko spadac jak gazeta na 90% masz za mocno przesuniety do przodu srodek ciezkosci. Modelpiotrek Ci może powiedziec cos na temat latania diamantem przy ograniczonej przestrzeni bo z tego co wiem to tymi modelami nie raz latał na pokazach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zamówiłem śmigła 14x6 master i bambula zobaczę jak na tym lata.To zwalanie na skrzydło wyglądało tak.model ciągnąłem świecą i w pewnym momencie brakło ciągu no i zwalał się na skrzydło.Wydaje mi się że to normalny objaw.No ale jak Ty masz rację to przesunę do tyłu sc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 A to normalne myslałem ze przy wzoszeniu pod kątem jak czadziłeś i zabrakło mocy to zaczynały sie kłopoty. Norma, że tak zrobi przy pionowym wznoszeniu.środek ciężkości można sprawdzić na kilka sposobów lot na plecach w diamantach przesuwalismy do punktu kiedy model minimalnie opadał.Inny sposób to wynieść model wysoko do góry ustawic go ryjem do ziemi i zostawić go na wolnych obrotach niech sobie opada wtedy obserwować czy odchodzi na kabine czy w kierunku podwozia.Dobrze wyważony z dobrze ustawionym kątem silnika powinien pikować w linii i nie odchodzić.Mocy musi byc od groma na Master 14x6 tylko wiadomo, że na przelaniu teraz latasz to też inna sprawa. Przy normalniej regulacji na paliwie i korektach srubka składu mieszanki silnik sie przebudzi i model powinien ciągnąc pionowo na połowie gazu tak było w przypadku diamanta 2,8kg w których wymienilismy silnik z Webry 10ccm na ASP 91. Tutaj dla zobrazowania waga modelu 3,3kg 14x6 master i ASP 91 http://www.youtube.com/watch?v=TDRRfoHC98c&feature=channel_page Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Dzięki Radek, jak tylko będzie możliwość polatać(pogoda :evil: )to wszystkie Twoje wskazówki zostaną wprowadzone w życie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Jestesmy jakies 60km d siebie, więc ta sama pogoda mam nadzieje, że weekend nie bedzie zmarnowany :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Wczoraj polatałem więcej, nie było wiatru więc łatwiej było zaobserwować zachowanie modelu.Asp91FS ze śmigłem 14x6 ma taki cug ze praktycznie świecą można iść do granicy widoczności.Wykłon silnika musiałem zmniejszyć(o połowę) bo zakręcał w prawo.O uciekaniu w lewo jak pisał Radek nie ma mowy.Przy pikowaniu wychodzi na podwozie(?) najbardziej interesuje mnie co zrobić by przy locie na plecach nie dawć tyle wysokości by utrzymac lot poziomy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Musisz przesunąc srodek cięzkosci do tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Kilka uwag po 2 miesiącach latania Diamantem.Być może przyda sie komuś kto chciałby ten model budować.Najistotniejsze jest to że w planach jest podany bardzo asekuracyjny ść.98mm.Powoduje to problemy z wyważeniem modelu który w tym przypadku ma bardzo ciężki ogon,potrzebny jest ciężki motor(750g) lub 300g ołowiu.Po przesunięciu ść. na 140mm można z powodzeniem dać lżejszy motorek w moim przypadku 10ccm4t (ok420g).Model wtedy wychodzi 2300g i lata lepiej niż z 15cmm4t(ść.100mm).Przy tej 15- ce trudno jest wyważyć model na 140mm bez ołowiu na ogon.Zrobiłem tak bo wydawało mi się że lepiej dać słabszy silnik niż do 2800g modelu dokładać ołowiu by osiągnąć ść. na 140mm.Model z dyszką lata dobrze, jest lżejszy i bardziej zwrotny.15- kę zagospodarowałem w Top Starze który oblatam jutro jak dopisze pogoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.