Kwapo Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Witam, jestem nowy na tym forum więc serdecznie wszystkich witam. Od paru tygodni składam model trenerka depronowego. Jego rozpiętość to 980 mm waga z wyposażeniem ( bez silnika ) około 500 g I tu mam pytanie jaki dać mu silnik ? pakiet 3s 1800 mah 20 C regulator 25 A (tower pro) planowane śmigło 8x6 poszukuje silnika który będzie kosztował nie wiecej niz 100 zł ale będzie miał duży ciąg, no i wytrzyma taki pakiet. ważną sprawą jest to, że nie chce zmienia pakietu ani regulatora jeśli to nie będzie konieczne P.S. Na razie kupiłem tower pro 2408-21 ale nie przewidziałem, że pakiet jest dla niego za mocny u usmażyłem biedaka
Irek M Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 P.S. Na razie kupiłem tower pro 2408-21 ale nie przewidziałem, że pakiet jest dla niego za mocny u usmażyłem biedaka Jak to za mocny :!: Baaaardzo dużo lotów wykonałem na tym silniku i pakiecie 3s 1800mAh, a potem 2200mAh. Wydajnosć moich pakietów jest o połowę mniejsza niż Twoich. Musiałeś połączyć coś nie tak lub zakładałeś zbyt duże śmigło. U mnie ten silnik napędzał model Aqua Star ( i nie tylko ) o wadze ponad 800g do lotu. Jak to lata znajdziesz na filmie w temacie dot. tego modelu. Według mnie masz, miałeś odpowiedni silnik do modelu, pakietu i regulatora. Śmiało możesz używać coś z rodziny tych "dzwonków" lub w podobnej cenie E-Max 2822. Co do Twego modelu - jak na materiał i wymiary to chyba ciężki ci wyszedł. Moja Aqua jest całobalsowa o rozp 1100mm i jak podałem ponad 800g do lotu z pływakami lub 700z czymś bez pływaków.
Kwapo Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Opublikowano 6 Maja 2009 no właśnie twoje pakiety mają więc 10 c a moje 20 c, a jeśli dobrze rozumuje to na 60 s ładuje w silnik dwa razy więcej A niż ty ! obliczyłem że wbijam w niego 36 A na 60 s ( zgodnie ze wzorem poj. razy ilość C wiec u mnie 1,8 * 20 = 36) to chyba troszkę za dużo jak na ten silniczek a dodam że używam śmigła 8x6 P.S. Może śmigło za duże? w każdym razie na tym śmigle tak mi się rozgrzewa po 45 sekundach pełnych obrotów, że wlutowały mi się kable z silnika a na palcach od temperatury porobiły mi się bąble !!! nie wiem co robię źle
marcin133 Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Pakietem nie ładujesz Amper w silnik Silnik w zestawieniu ze śmigłem potrzebuje pewną ilość A i taką sobie pobierze z pakietu. Oznacza to że wydajność regulatora jak i pakietu powinna być wyższa niż zapotrzebowanie silnika. Wniosek z tego taki że bardzo dobrze jeśli posiadasz tak wydajny pakiet. Jeśli silnik się smaży jak opisujesz mogą być dwa powody: - uszkodzony silnik lub regulator. - zbyt wysokie obciążenie silnika, czyli za duże śmigło Producent silnika przy tym pakiecie (3s) zaleca śmigło 8x4. Ty posiadasz 8x6 ale jakiej marki?
Kwapo Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Opublikowano 6 Maja 2009 Przepraszam za mój nieprofesjonalny język ale jestem początkującym modelarzem a z fizyki leże Śmigło GWS 8x6 regulator na pewno dobry,bo niedawno kupiłem nówka sztuka tower pro mag 8 (25 a) pakiet esky 1800 mAh 20C 3s przyznaje że silnik aż wyje przy dużych obrotach na tym śmigle. Ale wydaje mi się że uszkodziłem silnik i dlatego teraz tak się grzeje , jutro postaram się założyć śmigło 8x4 i zobaczymy jak będzie chodzić
sudik Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 Wg mnie grzenie silnika powinno ustac w locie, czyli na ziemi się grzeje ponieważ chłodzenie nie jest za dobre a w powietrzu prędkośc modelu powinna chłodzic silnik . Ja mam podobnie z innym dzwonkiem a w powietrzu jest ok. Pozdrawaim Bartek
Irek M Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 Na tym silniku miałem założone różne smigła od 8x4 do 9x5. Najcześciej latałem z 8x6. To, że silnik aż wyje to nie jest oznaka jego przesilenia - może tobie się tak wydaje a to "wycie" pochodzi(?) od śmigła GWS, które potrafi wydawać taki dźwięk. Nie przejmuj się nim. Gdy objrzysz film z lotu tej mojej łodzi to nie uwierzysz pewnie , że to silnik, o którym mówimy :devil: Sprawę pakietu już wyjaśnił Marcin, powtórzę tylko, że lepiej mieć wydajniejszy pakiet niż mniej wydajny. EDIT: Tak, prawie kazdy silnik 3f dość szybko grzeje się pracując " w miejscu" czyli nie w locie. Ponieważ autor zaznacza, że jest początkującym więc może mylnie interpretować spostrzeżenia. oczywiście prócz tego, że silnik nie działa :rotfl: ...a może.
Mareq Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 W silnikach tower pro 2408-21 mocowanie z tyłu jest o tyle głupie, że minimalnie za mocno dokręcisz śrubkę i deformujesz łożysko z obsadką. Wtedy to nawet bez śmigła silnik potrafi poparzyć łapki.
Kwapo Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Opublikowano 7 Maja 2009 pewnie za mocno wkręciłem śrubę i mogłem trochę zniekształcić. postaram się nadać mu poprzedni kształt.
robert_s86 Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 pewnie za mocno wkręciłem śrubę i mogłem trochę zniekształcić. postaram się nadać mu poprzedni kształt. Zmiana łożyska cię czeka a nie jakieś tam prostowanie :lol2:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.