Kwapo Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Witam, jestem nowy na tym forum więc serdecznie wszystkich witam. Od paru tygodni składam model trenerka depronowego. Jego rozpiętość to 980 mm waga z wyposażeniem ( bez silnika ) około 500 g I tu mam pytanie jaki dać mu silnik ? pakiet 3s 1800 mah 20 C regulator 25 A (tower pro) planowane śmigło 8x6 poszukuje silnika który będzie kosztował nie wiecej niz 100 zł ale będzie miał duży ciąg, no i wytrzyma taki pakiet. ważną sprawą jest to, że nie chce zmienia pakietu ani regulatora jeśli to nie będzie konieczne P.S. Na razie kupiłem tower pro 2408-21 ale nie przewidziałem, że pakiet jest dla niego za mocny u usmażyłem biedaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 P.S. Na razie kupiłem tower pro 2408-21 ale nie przewidziałem, że pakiet jest dla niego za mocny u usmażyłem biedaka Jak to za mocny :!: Baaaardzo dużo lotów wykonałem na tym silniku i pakiecie 3s 1800mAh, a potem 2200mAh. Wydajnosć moich pakietów jest o połowę mniejsza niż Twoich. Musiałeś połączyć coś nie tak lub zakładałeś zbyt duże śmigło. U mnie ten silnik napędzał model Aqua Star ( i nie tylko ) o wadze ponad 800g do lotu. Jak to lata znajdziesz na filmie w temacie dot. tego modelu. Według mnie masz, miałeś odpowiedni silnik do modelu, pakietu i regulatora. Śmiało możesz używać coś z rodziny tych "dzwonków" lub w podobnej cenie E-Max 2822. Co do Twego modelu - jak na materiał i wymiary to chyba ciężki ci wyszedł. Moja Aqua jest całobalsowa o rozp 1100mm i jak podałem ponad 800g do lotu z pływakami lub 700z czymś bez pływaków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwapo Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 no właśnie twoje pakiety mają więc 10 c a moje 20 c, a jeśli dobrze rozumuje to na 60 s ładuje w silnik dwa razy więcej A niż ty ! obliczyłem że wbijam w niego 36 A na 60 s ( zgodnie ze wzorem poj. razy ilość C wiec u mnie 1,8 * 20 = 36) to chyba troszkę za dużo jak na ten silniczek a dodam że używam śmigła 8x6 P.S. Może śmigło za duże? w każdym razie na tym śmigle tak mi się rozgrzewa po 45 sekundach pełnych obrotów, że wlutowały mi się kable z silnika a na palcach od temperatury porobiły mi się bąble !!! nie wiem co robię źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Pakietem nie ładujesz Amper w silnik Silnik w zestawieniu ze śmigłem potrzebuje pewną ilość A i taką sobie pobierze z pakietu. Oznacza to że wydajność regulatora jak i pakietu powinna być wyższa niż zapotrzebowanie silnika. Wniosek z tego taki że bardzo dobrze jeśli posiadasz tak wydajny pakiet. Jeśli silnik się smaży jak opisujesz mogą być dwa powody: - uszkodzony silnik lub regulator. - zbyt wysokie obciążenie silnika, czyli za duże śmigło Producent silnika przy tym pakiecie (3s) zaleca śmigło 8x4. Ty posiadasz 8x6 ale jakiej marki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwapo Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Przepraszam za mój nieprofesjonalny język ale jestem początkującym modelarzem a z fizyki leże Śmigło GWS 8x6 regulator na pewno dobry,bo niedawno kupiłem nówka sztuka tower pro mag 8 (25 a) pakiet esky 1800 mAh 20C 3s przyznaje że silnik aż wyje przy dużych obrotach na tym śmigle. Ale wydaje mi się że uszkodziłem silnik i dlatego teraz tak się grzeje , jutro postaram się założyć śmigło 8x4 i zobaczymy jak będzie chodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Wg mnie grzenie silnika powinno ustac w locie, czyli na ziemi się grzeje ponieważ chłodzenie nie jest za dobre a w powietrzu prędkośc modelu powinna chłodzic silnik . Ja mam podobnie z innym dzwonkiem a w powietrzu jest ok. Pozdrawaim Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Na tym silniku miałem założone różne smigła od 8x4 do 9x5. Najcześciej latałem z 8x6. To, że silnik aż wyje to nie jest oznaka jego przesilenia - może tobie się tak wydaje a to "wycie" pochodzi(?) od śmigła GWS, które potrafi wydawać taki dźwięk. Nie przejmuj się nim. Gdy objrzysz film z lotu tej mojej łodzi to nie uwierzysz pewnie , że to silnik, o którym mówimy :devil: Sprawę pakietu już wyjaśnił Marcin, powtórzę tylko, że lepiej mieć wydajniejszy pakiet niż mniej wydajny. EDIT: Tak, prawie kazdy silnik 3f dość szybko grzeje się pracując " w miejscu" czyli nie w locie. Ponieważ autor zaznacza, że jest początkującym więc może mylnie interpretować spostrzeżenia. oczywiście prócz tego, że silnik nie działa :rotfl: ...a może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 W silnikach tower pro 2408-21 mocowanie z tyłu jest o tyle głupie, że minimalnie za mocno dokręcisz śrubkę i deformujesz łożysko z obsadką. Wtedy to nawet bez śmigła silnik potrafi poparzyć łapki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwapo Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 pewnie za mocno wkręciłem śrubę i mogłem trochę zniekształcić. postaram się nadać mu poprzedni kształt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert_s86 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 pewnie za mocno wkręciłem śrubę i mogłem trochę zniekształcić. postaram się nadać mu poprzedni kształt. Zmiana łożyska cię czeka a nie jakieś tam prostowanie :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.