Skocz do zawartości

trenerek pomoc w doborze silnika


Kwapo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na tym forum więc serdecznie wszystkich witam.

Od paru tygodni składam model trenerka depronowego.

Jego rozpiętość to 980 mm

waga z wyposażeniem ( bez silnika ) około 500 g

I tu mam pytanie jaki dać mu silnik ?

pakiet 3s 1800 mah 20 C

regulator 25 A (tower pro)

planowane śmigło 8x6

 

poszukuje silnika który będzie kosztował nie wiecej niz 100 zł ale będzie miał duży ciąg, no i wytrzyma taki pakiet.

ważną sprawą jest to, że nie chce zmienia pakietu ani regulatora jeśli to nie będzie konieczne

 

P.S. Na razie kupiłem tower pro 2408-21 ale nie przewidziałem, że pakiet jest dla niego za mocny u usmażyłem biedaka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Na razie kupiłem tower pro 2408-21 ale nie przewidziałem, że pakiet jest dla niego za mocny u usmażyłem biedaka

 

Jak to za mocny :!: Baaaardzo dużo lotów wykonałem na tym silniku i pakiecie 3s 1800mAh, a potem 2200mAh. Wydajnosć moich pakietów jest o połowę mniejsza niż Twoich. Musiałeś połączyć coś nie tak lub zakładałeś zbyt duże śmigło. U mnie ten silnik napędzał model Aqua Star ( i nie tylko ) o wadze ponad 800g do lotu. Jak to lata znajdziesz na filmie w temacie dot. tego modelu.

Według mnie masz, miałeś odpowiedni silnik do modelu, pakietu i regulatora. Śmiało możesz używać coś z rodziny tych "dzwonków" lub w podobnej cenie E-Max 2822.

Co do Twego modelu - jak na materiał i wymiary to chyba ciężki ci wyszedł. Moja Aqua jest całobalsowa o rozp 1100mm i jak podałem ponad 800g do lotu z pływakami lub 700z czymś bez pływaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie twoje pakiety mają więc 10 c a moje 20 c, a jeśli dobrze rozumuje to na 60 s ładuje w silnik dwa razy więcej A niż ty ! obliczyłem że wbijam w niego 36 A na 60 s ( zgodnie ze wzorem poj. razy ilość C wiec u mnie 1,8 * 20 = 36) to chyba troszkę za dużo jak na ten silniczek a dodam że używam śmigła 8x6

 

P.S. Może śmigło za duże? w każdym razie na tym śmigle tak mi się rozgrzewa po 45 sekundach pełnych obrotów, że wlutowały mi się kable z silnika a na palcach od temperatury porobiły mi się bąble !!! nie wiem co robię źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakietem nie ładujesz Amper w silnik :)

 

Silnik w zestawieniu ze śmigłem potrzebuje pewną ilość A i taką sobie pobierze z pakietu. Oznacza to że wydajność regulatora jak i pakietu powinna być wyższa niż zapotrzebowanie silnika. Wniosek z tego taki że bardzo dobrze jeśli posiadasz tak wydajny pakiet.

 

Jeśli silnik się smaży jak opisujesz mogą być dwa powody:

 

- uszkodzony silnik lub regulator.

- zbyt wysokie obciążenie silnika, czyli za duże śmigło

 

Producent silnika przy tym pakiecie (3s) zaleca śmigło 8x4. Ty posiadasz 8x6 ale jakiej marki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za mój nieprofesjonalny język ale jestem początkującym modelarzem a z fizyki leże :D

Śmigło GWS 8x6

regulator na pewno dobry,bo niedawno kupiłem nówka sztuka tower pro mag 8 (25 a)

pakiet esky 1800 mAh 20C 3s

przyznaje że silnik aż wyje przy dużych obrotach na tym śmigle. Ale wydaje mi się że uszkodziłem silnik i dlatego teraz tak się grzeje , jutro postaram się założyć śmigło 8x4 i zobaczymy jak będzie chodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie grzenie silnika powinno ustac w locie, czyli na ziemi się grzeje ponieważ chłodzenie nie jest za dobre a w powietrzu prędkośc modelu powinna chłodzic silnik . Ja mam podobnie z innym dzwonkiem a w powietrzu jest ok.

 

Pozdrawaim

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym silniku miałem założone różne smigła od 8x4 do 9x5. Najcześciej latałem z 8x6. To, że silnik aż wyje to nie jest oznaka jego przesilenia - może tobie się tak wydaje a to "wycie" pochodzi(?) od śmigła GWS, które potrafi wydawać taki dźwięk. Nie przejmuj się nim. Gdy objrzysz film z lotu tej mojej łodzi to nie uwierzysz pewnie , że to silnik, o którym mówimy :devil:

Sprawę pakietu już wyjaśnił Marcin, powtórzę tylko, że lepiej mieć wydajniejszy pakiet niż mniej wydajny.

 

EDIT: Tak, prawie kazdy silnik 3f dość szybko grzeje się pracując " w miejscu" czyli nie w locie. Ponieważ autor zaznacza, że jest początkującym więc może mylnie interpretować spostrzeżenia. oczywiście prócz tego, że silnik nie działa :rotfl: ...a może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach tower pro 2408-21 mocowanie z tyłu jest o tyle głupie, że minimalnie za mocno dokręcisz śrubkę i deformujesz łożysko z obsadką. Wtedy to nawet bez śmigła silnik potrafi poparzyć łapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.