smootny Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Czy ten pakiet ( waży nadzwyczaj mało !!! ): http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7653 Rhino 4900mAh 2S1P 20C Lipoly Pack Capacity: 4900mAh Constant discharge: 20C Burst rate: 30C (15sec) Configuration : 2S 7.4v Pack size: 175x46x18 Weight : 270g (true weight, incl. wire & plug) nadał by się do zasilania EG PRO w konfiguracji : SILNIK RAY C3536/08 Silnik przeznaczony do napędu bezpośredniego mniejszych modeli samolotów i elektroszybowców jako zastępstwo silników spalinowych o pojemności 2.5cm. Oś silnika zamocowana jest na dwóch łożyskach kulkowych. Silnik jest fabrycznie przygotowany do montażu "za wręgą", jednak za pomocą opcjonalnego zestawu elementów można go zamontować rotorem do przodu. Dane techniczne: wymiary śr. x dł.: 35 x 36mm średnica ośki: 4mm zasilanie: 2-3 ogniw Li-xxx, 7-10 ogniw Ni-xx waga: 110g KV: 1000 obr/V zalecane śmigła: 2S Li-pol 11x6, 3S Li-pol 9x6 moc max: do 400W obiążenie max: 30A/60s zalecany regulator: 25A zastosowanie: modele trenerków i elektroszybowców do 1500g, akrobaty do 1100g, akrobaty 3D do 1000g + regulator : TURNIGY PLUSH 40A Dane parametryczne Masa - 33g Wymiary - 55x28x12 mm (DŁ x SZER x WYS) Zasilanie 2 – 6 cell Li-Po 5 – 18 call Ni-Mh BEC 3A! Prąd wyjściowy 40A - max 55A!!! + odbiornik corona 8 kanałów i 2 serva HXT900 + 2 Hitec HS-81
zzradek Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Jak dla mnie to pakiet ma za duże gabaryty, żeby go upchnąć. Piszę na szybko, bez mierzenia. Może by się udało, gdyby wyciąć mu odpowiednio dużo miejsca przed sklejeniem, ale to znacznie osłabi kadłub. A co do reszty to czy silnik nie jest przesadzony? Przecież on będzie miał ciąg większy niż masa EG. Ukręci mu tego elaporowego dzioba.
bubu2 Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Silnik dużo za duży. Pakiet duzo za ciężki. W końcu, to motoszybowiec, nie samolot. Zwykły dzwonek, 1200kv, śmigło 8x5, pakiet 3s 1500mAh i trzy godz. latania. pozdr.
smootny Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Opublikowano 13 Maja 2009 Silnik narazie jest ok [ innego mniejszego chyba niemam żeby się pobawić] , niczego jeszcze nie wyrwało przy śmigle 10x6 i półgazie zapi......la pionowo az do granic widoczności aktualnie latam z pakietem 2250 mAh - minimum 2 godzinki latania.. pakiet zmiesci się [z malutkimi przeróbkami] - wczoraj mierzyłem.. tylko czy to będzię ze sobą współgrało :] PS. czy silniczek tego typu (coś takiego chyba się ostało) : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=3524 będzie wstanie pociągnąć ten model ??
zzradek Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Będzie współgrało. A ten dotychcasowy pakiet to też 7.4V? Jeśli tak, to nie odczujesz różnicy w dynamice. Jednak dalej jestem zdania, że to jest robienie z szybowsa cegły (albo akrobata, co w tym przypadku znaczy to samo). A ten drugi silnik powinien dać radę, chociaż przyznam, że zapasu mocy nie będziesz mieć żadnego. Tylko majestatyczne wznoszenie na pełnym gazie.
smootny Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Opublikowano 13 Maja 2009 A ten dotychczasowy pakiet to też 7.4V? Jeśli tak, to nie odczujesz różnicy w dynamice. A ten drugi silnik powinien dać radę, chociaż przyznam, że zapasu mocy nie będziesz mieć żadnego. Tylko majestatyczne wznoszenie na pełnym gazie. aktualny pakiet mam 11.1V - dlatego pytam :] do tego dzwonka który chyba jeszcze posiadam - jakie najlepsze śmigło powinno być do tego modelu w konfiguracji 1600 mah 3s ??
zzradek Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Nie odpowiem nic więcej niż zaleca producent, bo nie używałem tego motorka. Napiszę tylko , że ze względu na obroty lepszy byłby do niego pakiet 2S i śmigło 10-calowe.
ertman_176 Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Na moje spoko, powinno dać rade tylko może by śmigiełko wieksze dać.
smootny Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Opublikowano 13 Maja 2009 Na moje spoko, powinno dać rade tylko może by śmigiełko wieksze dać. którego z zapytań dotyczy twoja odpowiedz :rotfl:
ertman_176 Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 Całość. Nie osiagniesz wielkich mocy na 2 celach a wiec spokojnie możesz pakować na moje zestaw z pierwszego postu oczywiście zmieniając silnik na dzwonek. Tak jak mówił Radek, daj 10 calowe śmigło. Wszystko w sumie zależy czy model ma być do płaskiego terenu czy na wiatr i ew. zbocze. Ewentualnie daj pakiet 2200 3s, powinien dac ci jakies 20min ciągłej pracy silnika. Rozważył bym zakup 2200 3s sztuk 2-3 za jak pamietam ~15$ sztuka[miał dopisek OEM czy jakoś tak]
smootny Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Opublikowano 13 Maja 2009 Całość. Nie osiagniesz wielkich mocy na 2 celach a wiec spokojnie możesz pakować na moje zestaw z pierwszego postu oczywiście zmieniając silnik na dzwonek. Tak jak mówił Radek, daj 10 calowe śmigło. Wszystko w sumie zależy czy model ma być do płaskiego terenu czy na wiatr i ew. zbocze. Ewentualnie daj pakiet 2200 3s, powinien dac ci jakies 20min ciągłej pracy silnika. Rozważył bym zakup 2200 3s sztuk 2-3 za jak pamietam ~15$ sztuka[miał dopisek OEM czy jakoś tak] w zasadzie nie chodzi mi tu o ciągła pracę tylko ewentualne windowanie szybowca w niebiosa :] w zestawieniu które wam podałem powyżej tylko z pakietem 2250 eg pro lata naprawdę długo. Biorac pod uwagę podobne wagi pakietów sadziłęm że 2250 a ponad 4000mah to będdzie znaczne wydłużenie czasu lotu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.