Skocz do zawartości

os max 40 FS jak dorobić układ wydechowy ?


szymon_wolebez

Rekomendowane odpowiedzi

Stałem się szczęśliwym posiadaczem silnika 4t os max 40 FS.

Jedynym mankamentem jest brak układu wydechowego.

 

Dziś silnik przepłukałem denaturatem ( trochę leżał i przepustnica zastygła ), od razu wszystko puściło. Silnik oceniam na stan bardzo dobry i mało przelatany ( więc możliwe, że obejdzie się bez regulacji zaworów.

Sprawdziłem świecę itp.

Silnik nerwowy już mnie śmigłem zaatakował i zrobił siniaka. Mam tendencje do próby odpalania silnika w ręce. Oczywiście w celu sprawdzeniu czy chce łapać. Pozostałość denaturatu w środku + nagrzana świeca...... i oczywiście silnik w jednej ręce a drugą za śmigło. Zaczął kopać i to dość mocno, siniak na palcu :wink: ( tylko sprawdzam czy kopie, nie odpalam i nie gazuje na denaturacie :shock: bo mogło by to się źle skończyć np. zatarciem ) .

Więc wstępnie wiem, że będzie chciał gadać i z odpaleniem nie będzie problemów.

 

Wracając do tematu układu wydechowego.

Więc mam kompletny silnik z gwintowanym otworem w głowicy na kolanko wydechowe.

Pytałem w sklepach modelarskich ( wysyłając e-mail ) czy posiadają / sprowadzą itp.

Ogólnie mówiąc nie dostałem znaczącej odpowiedzi, tylko takie krótkie, że nie mają i jest problem z tą częścią.

 

Chętnie odkupię taki wydech ( to już umieściłem w dziale giełda ).

Czy jest już jakiś sprawdzony sposób na dorobienie takiego kolanka wraz z odpowiednim gwintem. Sam wydech to już chyba mniejszy problem ( znaczy mniej wpływa na samą prace silnika niż w silnikach 2T ), tak tylko sadzę.

 

Nie mam żadnej instrukcji co do wszelkich ustawień i serwisu. Jest to pierwszy modelarski 4T więc wszelkie inf. będą cenne.

 

Liczę na współpracę w temacie i osiągniecie zamierzonego celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę , że najszybciej i najprościej poprosić kolegę tokarza o dorobienie takiego wydechu . Kolektor to przecież tylko rurka cienkościenna obustronnie nagwintowana . Każdy zakład rzemieślniczy wykona taką usługę( jeśli nie ma kolegi) i kto wie czy w sumie nie będzie taniej niż oryginał. Dorabiałem cały wydech do OS 70 FS i działa bez problemów .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica wewnętrzna kolektora jest taka sama jak wylot w głowicy.No może być o 0,5 mm większa jeśli grubość ścianek na to pozwoli. Gwint musi być taki sam jak w silniku oczywiście .Trzeba zmierzyć skok i średnicę i już . Średnica zewnętrzna kolektora to średnica zewnętrzna gwintu.Tłumik można wykonać kierując sie proporcjami na zdjęciu . Nie ma on takiego wpływu na pracę jak w 2 T . Będzie większy to cichszy i tyle. Ja sobie zrobiłem według tych zasad i działa wspaniale. Zrobiłem rozkręcany gdyż wygodniej jest wytoczyć środek tłumika . Średnicę wylotu mam o 1 mm mniejszą niż średnica wewnętrzna kolektora . Oczywiście kolektor po nacięciu gwintu trza wygiąć o około 45 stopni mniej więcej w jego środku . Jeśli masz dostep do tokarki i kawałek stalowej rurki lub wałka na kolektor i kawałek aluminiowego wałka na tłumik to naprawdę jest to stosunkowo niewiele pracy . W internecie jest trochę zdjęć tego tłumika. Może nawet będzie rysunek z podanymi wymiarami gdyby dłużej poszukać .

 

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCC04&P=SM

 

http://www.modelarski.com/produkt-Silnik_Os_Max_FS_40S,392.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka podpowiedź to już coś ( ale zawsze warto to jeszcze raz sprawdzić ).

Faktycznie to nie jest aż takie kłopotliwe do wykonania na tokarce.

Odwiedzę sąsiada i dowiem się wszystkiego na temat takiego przedsięwzięcia z jego strony.

 

Z tego co widzę to gwint na rurce ( kolektorze ) i do tego nakrętka w postaci kontry ?

Czyli sam wydech można zrobić dowolny i wpłynie to tylko na dźwięk pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem u tokarza i tu mnie zdziwiła robocizna a bardziej materiały.

Aluminium ponoć bardzo drogie jak na puszkę wydechu.

 

gwint to jest M10x1

Co do gwintu to nie do końca jest tak M10x1.

Sprawdzanie grzebykiem gwintu wykazało, że to nie koniecznie taki gwint.

Próba wkręcenia gwintownika M10x1 wypada tak, że pierwsze zwoje wchodzą a na następnych widać skrawanie ( tak sprawdzał tokarz czy aby jest to na pewno taki gwint ).

Mnie trochę zamurowało, bo jak się uszkodzi w taki sposób głowice to amen.

Całkiem możliwe iż jest to ten gwint M10x1 lecz zrobiony dwójką ( czyli z nagwintowany bez 3 gwintownika ) w celu uszczelnienia na gwincie. I stąd pierwsze zwoje łapie a kolejne skrawa.

 

Zostawiłem silnik i wydrukowane zdjęcie układu wydechowego do analizy i oszacowania wymiarów / proporcji samego wydechu.

Liczyłem, że taka robocizna z materiałem to mniej jak 100zł, wstępnie za taką usługę to powiedział ponad.

 

Czy oby teraz aż tak podrożały usługi ślusarskie?

Czy dorabiać wydech i czy to jest przystępna cena za taką usługę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem, że taka robocizna z materiałem to mniej jak 100zł, wstępnie za taką usługę to powiedział ponad.

Prawdopodobnie za okolo 100 zł kupisz nowy tlumik z kolankiem. Poszukaj w sklepach. Dla porzadku zapytam, którą wersje fs-40 masz? Starą, czy nową (surpass)? Stary model nie miał tłumika, tylko rurkę (kolektor) odprowadzającą spaliny bez króćca do zbiornika. Jeśli ci sie nie spieszy, to za trzy tygodnie mogę ci pomierzyć tłumik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do tego osmaxa nie da sie dopasować tłumika od ASP/Magnum ? np napisać do wimarexu czy nie mają.

 

Jestem zielony w temacie 4t, więc jak ktoś wie czy można dopasować wydech od ASP?

 

Silnik jest to model FS40 suprass.

 

Cena mnie trochę szokuje, faktycznie za darmo nikt nic nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.