Jump to content

Hummer czy Gazela... oto jest pytanie


elektron

Recommended Posts

Witam.

Od dzisiaj jestem czlonkiem modelarnii w Grudziadzu(jedej z dwuch). Modelarnie prowadzi Aleksander Laskowski - wieloktorny mistrz Polski, Europy i Swiata w roznych klasach modeli gownie szybowcow RC (F3J, F3B,F3F...).

Po 3 godzinnej rozmowie o modelach poszlismy do modelarnii gdzie czekali na nas juz inni mlodzi modelarze. Chlopacy odazu wzieli sie do prac nad modelami ( jutro jest konkurs balonow w Lisich Katach).

A my z Panem Olkiem podziwialismy jego modele. Jak bede mial foty to wsawie. Modele tak piekne i o tak zaawansowanej technologii ze mi szczeka opadla doslownie - np. w trakcie bydowy motoszybowiec pod silnik 100ccm BENZYNA!!! 4.6m! :D

 

Ale do konkretow. Po moim zainteresowaniu modelami w klasach F3J i F3F Pan Olek zaproponowal mi sprzedarz jednego z dwuch modeli. Modele nowiutkie swierzo co po oblocie:)

W sklad "modelu" wchodzi pelne wyposarzenie(serwa,pakiet,kable itp po za odbiornikiem).

 

1.Do wyboru mam GAZELE produkcji Romana Czerwinskiego 3.2m z full serwami. Kadlub do malowania - jeszcze nie malowany. za 800 zl !! Tym modelem mialbym startowac w F3J

 

2.Lub model HUMMER produkcji Blejzyka - model lakierowany - przepiekny. Za 700 zl s full serwami. Model ten otrzymal pelna mechanizacje plata (klapy lotki) i bezszczelinowe lotki(gezela tez ma bezszczeliny). model ma 2.4m i mialbym nim latac w klasie F3F

 

Co tu duzo gadac - Gazela model typowo termiczny a Hummer(mlotek) do extremalnego latania na zboczu...

 

Jestem skolowany bo nie wiem co wziac - napalilem sie na Hummera bo jest przepiekny i podobno pieknie lata na zboczu - Pan Laskowski tak mowi wiec tak musi byc.

Natomiast Gazela jak sie wklei w niebo to nie zejdze :/

 

PANOWIE PROSZE O RADE !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 42
  • Created
  • Last Reply

Cześć

Ja bym brał Gazelę, ale pewnie dlatego, że posiadam coś na kształt hammera a choruję na porządny model termiczny.

Ale to Ty będziesz latał więc bierz to co ty lubisz, czyli jaki sposób latani Ci bardziej odpowiada (różnica między jednym a drugim jest spora).

 

Swoją drogą wie ktoś gdzie można dostać coś na kształt takiej gazeli, może plany, kadłub czy cokolwiek?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

u pana Romana Czerwinskiego :lol: - napisz Pm to dam ci numer tel.

 

No roznica jest. Tylko ja nigdy az tak dlugo nie polatalem w termice - wogole szybowce to jeszcze troche czarna magia :D

 

Wiem ze zbocze jest SUUPEER i ze hammer czulby sie w swoim raju

Link to comment
Share on other sites

No to chyba zostane zbutowany gdybym wybral hammera :D

 

Rozmawiajac z obecnym wlascicielem dowiedzialem sie tyle ze hammer spokojnie polata w wietrze pow.15m/s na zboczu. Natomiast gazela przy tym wietrze... lepiej aby nie startowala. Natomiast jezeli wiaterek spadnie ponizej 5m/s to gazela bedzie szla jak balon w gore a hummer... lepiej nie startowac :D:D

Link to comment
Share on other sites

Oj nie ... widziałem jak lata hummer ... coś fantastycznego.

Wojtek ... nie wiem czy pamiętasz takiego starszego pana na lotnisku.

To był Pan Czesław Murawski.

 

zdjcie30.jpg

 

zdjcie31.jpg

 

On lata hummerem już po paru ładnych kraksach i model waży ok 2.5 kg i nadal lata rewelacyjnie!

Niesamowicie się trzyma powietrza, i nieźle reaguje na termikę.

W razie pytań dot. hummera mogę Ci podać e-mail p. Czesława. Z nim też porozmawiaj.

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam że hummer lata szybko a gazela dostojnie. mYśLE żE I GAZELA POLATA NA ZBOCZU CHOć TAKA DUżA.

 

 

Wybacz, ale taka prośba:

Jak nie jesteś pewny to raczej nie pisz. Co jak co, ale modele klasy F3J można popędzić jak mało co.

 

A co do mnie to ja bym brał Gazelę, bo w termice będzie świetna, a na zboczu również da sobie dobrze radę :-)

Link to comment
Share on other sites

Jarek podaj mi na Pm e-mail :)

 

Kurcze ciezki wybor. W zasadzie nie jest to rzecz natychmiastowa bo model kupie najwczesniej za miesiac, ale lubie wiedziec na co kase zbieram :D

 

Gazele bede musial jak juz to pomalowac a plat polakierowac - bo jakos kolor lakierowanego forniuru mi sie nie widzi:D

 

Najlepszym rozwiazaniem bedzie poprostu poproszenie o wziecie obydu modeli na lotnisko i polatanie nimi:)

Link to comment
Share on other sites

Jak model dedykowany na zbocze to raczej szybki i profil ma do tego dedykowany, a jak w termikę to lata dostojnie.Choć to nie reguła , której trzymają sie wszystkie konstrukcje termiczne czy zboczowe. Napisałem przecież żę PODEJRZEWAM. niemal każdy model można pogonić jak się tylko zechce.Wystarczy go strymować czy zastosować odpowiednią technikę latania.

 

Wybacz Sokole ale nie zabronisz mi tu pisać tego co myślę. Każdy może wyrazić tu swoją opinię :lol:

 

Sam byś wybrał podobnie jak ja Gazelę :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mój 1,2m by przy takim polatał na pewno , a i Motyla nowy dlg też by dał rade gdyby był skończony.

 

Może uda mi się do was jak i Motyl skończy sprząta. Będzie wtedy piękny zlot.

 

proponuje jeszcze żebyście napisali chłopaki jakie macie kanały:

 

Ja mam 35MHz i kanał 72

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Z rady ta inna rade, sam nie wiem :/

Dzisiaj bardzo dokladnie,dotykowo przeanalizowalem Gazelle i wyglada na super modelik i na duze zbocze ( duzo miejsca do ladowania) i rewelacyjny na termike. Podobno potrafi sie utrzymac w powietrzu przy wietrze ponizej 2m/s :shock:

 

Bede tez stal przed zakupem odbiornika... Rex 7 da rade ?.

 

Pytanie tylko czy moj rex5 pociagnie to wszystko ??:/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.