Skocz do zawartości

Duży szybowiec, parę problemów.


piotr22

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Szukam kadłuba z laminatu o długości 1700mm do 1800mm.

Jeśli ktoś znalazłby link z takim kadłubem to prosze o przesłanie tego linku.

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Opublikowano

Może byś kolego sprecyzował trochę swój temat. :?

Do jakiego modelu ma być przede wszystkim ten kadłub:

- makieta

- czy np. kadłub laminatowy ala ArtHobby

Będzie to model szybowca przeznaczony do latania w termice, czy chcesz nim na przykład pokręcić akrobacje??

Opublikowano

W pośpiechu nie napisałem do czego ten kadłub.

 

A więc tak ma być to kadłub do makiety o długości minimalnie 1700mm .

A szybowiec ma mi służyć do latania w termice jak i do robienia prostych akrobacji.

 

PS : Myśle że kadłub o długości 17000 mm , 1800mm będzie dobry do skrzydeł o rozpiętości 3500 mm . Co o tym sądzicie ?

 

A wracając do kadłuba to prosze o link z kadłubem który spełnia moje wymogi :) , czyli o długości 1700mm , 1800mm.

Opublikowano

No nie wiem ,na linku podanym przez ciebie jest podana cena zestawu i dalej nie wiem gdzie nabyć ten kadłub bo tylko na tym mi zależy , prosiłbym o konkretny link z kadłubem 1700mm do 1800mm

Opublikowano

Kontakt:

Mariusz i Leszek Dakiniewicz

Tel. (074) 833 92 35 i 507065496

Najlepiej dzwonić po 16.00.

 

Najlepiej dzwonić i się pytać jakie ceny itp . . .

Opublikowano
tyle że tym raczej w termice nie pokręcisz :roll:

 

no nie wiem, nie wiem, kumpel ma Kobuza 4.5m który waży 13kg i w termice lata lepiej niż niejeden thermic typu ASW-28 czy Ventus, Discus itp. Tak więc to zależy od modelu, niektóre akrobaty są baaaaardzo uniwersalne :)

Opublikowano

Hmm, ja tam wole w jakimś sklepie modelarskim załatwić ten kadłub a nie dzwonic , nawet nie wiem czym zajmuje się ta osoba pod tym numerem,robi te kadłuby czy co ?

 

PS : W dalszym ciągu prosze o link z kadłubem 1700mm do 1800mm.

Naprawde potrzebuje ten kadłub więc prosze o link , z góry dziękuje.

Opublikowano
nawet nie wiem czym zajmuje się ta osoba pod tym numerem,robi te kadłuby czy co ?

 

podejrzewam, że skoro pojawił się tu ten numer to ma jakiś związek z firmą modellot :P (czyt. numer do gości z modellotu)

Opublikowano

Telefon jest do producenta kadłubów.

 

Mogą Ci je zrobić takie, jak tylko Ci pasuje - lżejsze, cięższe, wzmacniane - kwestia dogadania.

 

Trochę makietowych kadłubów ma w ofercie Nastik, też możesz sobie zerknąć.

Opublikowano

A gdzie taniej wyjdzie za ten kadłub : jeśli zrobie go na zamówienie czy jak kupie gotowy w jakimś sklepie modelarskim ?

Opublikowano

Witam.

 

Właśnie mam zamiar robić szybowca dużej skali o rozpiętości między 3200mm a 3600mm. Plany skrzydeł wezme od modelu fox , pirat albo foka tylko nieco je pomniejsze.

Jak narazie największy problem stanowi kadłub. Postanowiłem kupić kadłub z laminatu .

Powiem wprost , że kupuje gotowy tylko nie wiem jakiej długości .

 

Prosiłbym o pare linków z kadłubami które pasowałyby to takiej rozp. skrzydeł.

 

PS: W dalszej części tematu bede pytał o obce mi żeczy.

 

Jak narazie proszę o szybkie przesłanie linka z kadłubem oraz skomentowanie mojego pomysłu w sprawie modelu .

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Opublikowano

Scaliłem te dwa tematy bo nie ma co zakładać nowych jak pytasz się oto samo. Ja polecam kadłub do foxa z modellotu. Widziałem go na pikniku na Żarze i wykonanie bardzo dobre, na przekładce, dzięki czemu kadłub jest bardzo sztywny.

 

Namiary podałem wyżej.

Opublikowano

piotr22, Przepraszam, ale chyba nie słuchasz co koledzy do ciebie piszą... przepraszam, ale wydaje mi się, że postawa typu "dajcie mi link do tego, co ja chcę" nie jest godna polecenia. Pojawiły się namiary na firmę modellot. modele te są bardzo zachwalane. wystarczy teraz przejrzeć ofertę z podanego wątku, wybrać pasującą Ci rozpiętość i sprawdzić, jaką długość ma kadłub tego modelu. minimum przyzwoitości wymaga minimum wkładu własnego. sory za OT ale to Ty będziesz budował model i Ty musisz dokonać wyboru. nikt za Ciebie tego nie zrobi...

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Nie chcę niepotrzebnie śmiecić nowym wątkiem więc napiszę tutaj bo temat się zgadza:)

Wstępnie planuję budowę dużego modelu szybowca (3,2-3,5m) Szybowiec termiczny czysto rekreacyjny(nie będę na pewno startował nim w zawodach).Skrzydło konstrukcyjne skorupowe kadłub laminat. Profil skrzydła MH32 lub SD7037. Model w przyszłości będzie woził wynalazek pitlaba i pewnie jakiś aparat od czasu do czasu. Zastanawiam się czy serwa typu standard mają rację bytu w skrzydłach? Przy cięciwie płata 250mm wychodzi mi że takie serwo mieściło by się na styk.A Jeśli się nie zmieszczą wtedy pokrywa serwa będzie musiała być dopasowana do serwa(zmiejiając profil) Oczywiście można kupić serwa dedykowane do lotek ale to wydatek ok 400zł za 4szt a ból jest tym większy że mam kilkanaście serw typu standard które się kurzą. Luźne pytanie-opinie też mogą być luźne:)

Opublikowano
Zastanawiam się czy serwa typu standard mają rację bytu w skrzydłach?
W rekreacyjnym szybowcu tej wielkości spokojnie możesz zastosować serwa standardowe. Moment obrotowy mają wystarczający, a waga tu nie jest aż tak istotna.
Opublikowano

Po co od razu robić 3,6m - to do Piotra.

 

Będzie to droga zabawka , której będziesz używał rzadko z racji rozmiarów. Jak ma jeszcze akrobację kręcić to w ogóle wyposażenie będzie kosztowało majątek. Zastanów się czy tego naprawdę chcesz.

 

Sam miałem model 2,8m - latałem nim rzadko , kurzy się na szafie teraz tylko , a ja śmigam mniejszymi i frajdy mam więcej.

 

Mniejsze modele około 2m - wg.mnie dają więcej radochy , są sporo tańsze i można je tanio elektryfikować. Czytaj latamy nimi częściej i w różnych warunkach.

 

Ostatnio kolega zrobił 3,8m elektroszybowca , wciągnął go komin , a jak ratował się nurkowaniem to model nie wytrzymał prędkości i w locie się rozpadł. Potem przyznał mi rację jak mu mówiłem , żeby nie budował takiego bydlaka. Stracił kupę kasy przez to.

Opublikowano

Pozwole sobie zupelnie sie nie zgodzic z toba Malin. Kto polatal duzym modelem szybowca na termice wie jaka to przyjemnosc. Model jest mniej nerwowy, zazwyczaj ma wieksza doskonalosc i dzieki gabarytom mozna latac wyzej tj tam gdzie warunki termiczne sa znacznie lepsze; A co do kosztow wyposazenia to nie wiem dlaczego utarlo sie przekonanie ze zespol napedowy w motoszybowcu ma dawac ciag wiekszy od cieazaru calego ustrojstwa? Wystarczy przeciez umiarkowanie wznoszenie ktore tez mozna wykorzystywac do szukania ognisk termicznych. A klopoty transportowe rozwiazuje sie we wlasciwym podziale skrzydla tak aby jego najwieksza czesc nie przekraczala powiedzmy 1m. zteszta ta wielkosc jest do ustalenia w zaleznosci czym do transportu dysponujemy. ja w kazdym rzaie bardze chetnie "zapisalbym sie " na wyciete czesci do takiego skrzydla :)

Pozdrawiam Krzysiek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.