BART Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Nie wiem czy umieściłem we właściwym miejscu temat: chciałbym zamontować system dymotwórczy w modelu z silnikiem żarowym OSMAX55AX,46AX Czy ktos wie jaki system się nadaje, gdzie kupić ,jak zrobić? Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Myślę że mogło by się sprawdzić coś takiego Widziałem gdzieś to kiedyś w Internecie ale nie wiem gdzie. system podawania byłby taki jak w tanim aerografie. Dodatkowo można byłoby dać regulacje przepływu na serwo chodzi mi o to http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6922. Niestety ten układ miałby jedną wadę trzeba uszkodzić tłumik. Niech się jeszcze wypowiedzą doświadczeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Taniej pompki jak w Hobby kingu Sullivana to nie znajdziesz. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7324 W sumie nic tam nie ma rewelacyjnego, prócz wykonania obudowy, ale to nie jest cos w stylu f-my PowerSystem, no ale cena za siebie mówi. Pompka aktywowana z jednego kanału, na zasadzie on/off Z preparatem , było mase juz kombinacji, domieszek itp, i jakos naj-lepszy jest oryginalny http://www.rcskorpion.pl/advanced_search_result.php?keywords=smoke&osCsid=5909293cbde41e279c0ed2e059ab7df3 tu cała galeria akcesoriów do smoke. Koledzy osiagneli nawet jakis efekt podając nafte, są filmy na youtube, wiec sam ocenisz, bylo to bardzo zblizone do zwyklego paliwa z domieszka 30% oleju. Jestem pewien ze zaraz ktoś sie dopisze do tematu z tych "home made" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Mysle,ze przy tej pojemnosci nie warto sie w to bawic w małym modelu pompa dodatkowy zbiornik to niepotrzebna waga co innego jak jest to w modelu 50-150cc wtedy 500ml zbiornik nie robi róznicy i miejsca na cos takiego nie brakuje. Prosciej będzie zastosowac jakis mały dmuchany zbiorniczek aby po otwarciu zaworka np tego z modele sklep co kolega wyzej wskazał płyn był tłoczony pod cisnieniem do tłumika cos na zasadzie pistoletu na wode z pompą PS czy dodanie samego płynu do paliwa juz ktos próbował ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Masz racje co do wielkości,ale w tym sęk ,że moje modele to 46 a bardzo chciałbym aby podymiły. Widziałem systemy dymowtwórcze w sklepach ,ale opisane były jako do silników benz. BART Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 ....ale opisane były jako do silników benz. No i dlatego że przy tych silnikach taka instalacja.... działa Poszukaj na forum naszym było na ten temat już naprawdę dużo napisane wraz z gotowymi rozwiązaniami. Niestety efekt nie jest imponujący szczególnie w zestawieniu z małej pojemności silnikiem dwusuwowym żarowym. Problem to temperatura. Edit: A tam .... Link Pytanie tylko dlaczego użycie funkcji SZUKAJ tak boli przed zadaniem pytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Marcin 133 podał link do opisu prób które przeprowadzałem szkoda Twojego czasu temperatura spalin w tych silniczkach jest zamała dym jest ale mało. Jak będę miał trochę czasu to przeprowadzę taką samą próbę z silnikiem os max 120 zobaczymy czy efekt będzie lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 no i nie nafta tylko olej napędowy (ropa ) dymi najlepiej . Robiłem ostatni próby z naftą , efekt mizerny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Teraz pytanie jak bardzo olej napędowy syfi model. Zastanawiam się teraz nad jakimś dymem i jestem w kropce. Podpowiecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Chyba raczej wszystko syfi model , a najmocniej podczas zawisów , podczas normalnych przelotów nie jest tak źle , ja próbowałem rope , nafte (ta brudzi a nie dymi :evil:0 i ten płyn od rcskorpion , ropa dodatkowo śmierdzi i tu niektórzy dodają waniliowy aromat do ciast , tak około 5 szt na 5 litrów ropy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Swego czasu zrobiłem instalację do dymu wykorzystując maleńką pompkę od ciśnieniomierza, zakupioną na allegro za 5 zł, która to dostrczała ciśnienie do zbiornika z ON. Zaletą tego jest niska waga, niski koszt i duże cisnienie. Myślałem też nad zastosowaniem do tej pompki małego regulatorka do silników szczotkowych, żeby można było to jakoś regulować w trakcie dodawania gazu. Cała instalacja była założona przy silniku benzynowym, w żarowym jednak trzeba dodatkowo zamontować w tłumiku spiralę grzejną, żeby dało to jako taki efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Słyszałem że te płyny dymotwórcze - np. MDW - nie brudzą jakoś bardzo. Są suche czy jakoś tak. Ciekawi mnie to bardzo bo nie chce mieć modelu całęgo uwalonego po locie. Pozdro, Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 ...modelu uwalonego... :shock: ...nie kojarzę: co ma dym do kreta? Pewnie literówka "o" zamiast "a" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Uwalony - brudny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 ....może. Po polsku "uwalany" to brudny, a uwalony, to ten, który walnął (o ziemię) :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemis3 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Miałem pompę sulliwana zamontowaną w osie 160fx i dysza do dumu była wkecona do kolanko tuż za wylotem z silnika, ponad to płyn do dumu szedł przez zwojnice z rurki owinietej wokół kolanka , aby wchodził juz podgrzany, lecz nadal temperatura jest za mała. Mimo iż silnik dość duży - 26ccm to bardziej pluł tym płynem niż dymił. To mi się sprawdziło dopiero w DA50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Artemist: A może po prostu za dużo tego płynu było i nie zdążył się zagrzać zanim wyleciał. Nie mogę tego znaleźć Jak poszukam i znajdę to tu wstawię (bardzo ładnie to było pokazane) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 dziekuje za odpowiedzi ,cóż nadal nie wiem jak to zrobic. Moze jest to niewykonalne faktycznie w takim silniku. A może jest coś co mozna dodać do paliwa ,aby powstał intensywniejszy dym? Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.