Skocz do zawartości

system dymotwórczy


BART

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem czy umieściłem we właściwym miejscu temat:

 

chciałbym zamontować system dymotwórczy w modelu z silnikiem żarowym OSMAX55AX,46AX

Czy ktos wie jaki system się nadaje, gdzie kupić ,jak zrobić?

 

Bart

Opublikowano

Myślę że mogło by się sprawdzić coś takiego

e416c638d76dcf79m.jpg

 

Widziałem gdzieś to kiedyś w Internecie ale nie wiem gdzie. system podawania byłby taki jak w tanim aerografie. Dodatkowo można byłoby dać regulacje przepływu na serwo chodzi mi o to http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6922. Niestety ten układ miałby jedną wadę trzeba uszkodzić tłumik.

Niech się jeszcze wypowiedzą doświadczeni.

Opublikowano

Taniej pompki jak w Hobby kingu Sullivana to nie znajdziesz.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7324

W sumie nic tam nie ma rewelacyjnego, prócz wykonania obudowy, ale to nie jest cos w stylu f-my PowerSystem, no ale cena za siebie mówi.

Pompka aktywowana z jednego kanału, na zasadzie on/off

 

Z preparatem , było mase juz kombinacji, domieszek itp, i jakos naj-lepszy jest oryginalny

http://www.rcskorpion.pl/advanced_search_result.php?keywords=smoke&osCsid=5909293cbde41e279c0ed2e059ab7df3

 

tu cała galeria akcesoriów do smoke. Koledzy osiagneli nawet jakis efekt podając nafte, są filmy na youtube, wiec sam ocenisz, bylo to bardzo zblizone do zwyklego paliwa z domieszka 30% oleju. Jestem pewien ze zaraz ktoś sie dopisze do tematu z tych "home made"

Opublikowano

Mysle,ze przy tej pojemnosci nie warto sie w to bawic w małym modelu pompa dodatkowy zbiornik to niepotrzebna waga co innego jak jest to w modelu 50-150cc wtedy 500ml zbiornik nie robi róznicy i miejsca na cos takiego nie brakuje.

 

Prosciej będzie zastosowac jakis mały dmuchany zbiorniczek aby po otwarciu zaworka np tego z modele sklep co kolega wyzej wskazał płyn był tłoczony pod cisnieniem do tłumika cos na zasadzie pistoletu na wode z pompą

 

 

PS czy dodanie samego płynu do paliwa juz ktos próbował ?

Opublikowano

Masz racje co do wielkości,ale w tym sęk ,że moje modele to 46 a bardzo chciałbym aby podymiły. Widziałem systemy dymowtwórcze w sklepach ,ale opisane były jako do silników benz.

 

BART

Opublikowano
....ale opisane były jako do silników benz.

 

No i dlatego że przy tych silnikach taka instalacja.... działa :)

 

Poszukaj na forum naszym było na ten temat już naprawdę dużo napisane wraz z gotowymi rozwiązaniami. Niestety efekt nie jest imponujący szczególnie w zestawieniu z małej pojemności silnikiem dwusuwowym żarowym. Problem to temperatura.

 

Edit: A tam .... Link :)

 

Pytanie tylko dlaczego użycie funkcji SZUKAJ tak boli przed zadaniem pytania?

Opublikowano

Marcin 133 podał link do opisu prób które przeprowadzałem szkoda Twojego czasu temperatura spalin w tych silniczkach jest zamała dym jest ale mało. Jak będę miał trochę czasu to przeprowadzę taką samą próbę z silnikiem os max 120 zobaczymy czy efekt będzie lepszy

Opublikowano

Chyba raczej wszystko syfi model , a najmocniej podczas zawisów , podczas normalnych przelotów nie jest tak źle , ja próbowałem rope , nafte (ta brudzi a nie dymi :evil:0 i ten płyn od rcskorpion , ropa dodatkowo śmierdzi i tu niektórzy dodają waniliowy aromat do ciast , tak około 5 szt na 5 litrów ropy

Opublikowano

Swego czasu zrobiłem instalację do dymu wykorzystując maleńką pompkę od ciśnieniomierza, zakupioną na allegro za 5 zł, która to dostrczała ciśnienie do zbiornika z ON. Zaletą tego jest niska waga, niski koszt i duże cisnienie. Myślałem też nad zastosowaniem do tej pompki małego regulatorka do silników szczotkowych, żeby można było to jakoś regulować w trakcie dodawania gazu. Cała instalacja była założona przy silniku benzynowym, w żarowym jednak trzeba dodatkowo zamontować w tłumiku spiralę grzejną, żeby dało to jako taki efekt

Opublikowano

Słyszałem że te płyny dymotwórcze - np. MDW - nie brudzą jakoś bardzo. Są suche czy jakoś tak. Ciekawi mnie to bardzo bo nie chce mieć modelu całęgo uwalonego po locie.

 

 

Pozdro,

Paweł

Opublikowano

Miałem pompę sulliwana zamontowaną w osie 160fx i dysza do dumu była wkecona do kolanko tuż za wylotem z silnika, ponad to płyn do dumu szedł przez zwojnice z rurki owinietej wokół kolanka , aby wchodził juz podgrzany, lecz nadal temperatura jest za mała. Mimo iż silnik dość duży - 26ccm to bardziej pluł tym płynem niż dymił. To mi się sprawdziło dopiero w DA50.

Opublikowano

Artemist: A może po prostu za dużo tego płynu było i nie zdążył się zagrzać zanim wyleciał.

Nie mogę tego znaleźć :( Jak poszukam i znajdę to tu wstawię (bardzo ładnie to było pokazane)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dziekuje za odpowiedzi ,cóż nadal nie wiem jak to zrobic. Moze jest to niewykonalne faktycznie w takim silniku.

A może jest coś co mozna dodać do paliwa ,aby powstał intensywniejszy dym?

 

Bart

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.