Skocz do zawartości

system dymotwórczy


BART

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy umieściłem we właściwym miejscu temat:

 

chciałbym zamontować system dymotwórczy w modelu z silnikiem żarowym OSMAX55AX,46AX

Czy ktos wie jaki system się nadaje, gdzie kupić ,jak zrobić?

 

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że mogło by się sprawdzić coś takiego

e416c638d76dcf79m.jpg

 

Widziałem gdzieś to kiedyś w Internecie ale nie wiem gdzie. system podawania byłby taki jak w tanim aerografie. Dodatkowo można byłoby dać regulacje przepływu na serwo chodzi mi o to http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6922. Niestety ten układ miałby jedną wadę trzeba uszkodzić tłumik.

Niech się jeszcze wypowiedzą doświadczeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taniej pompki jak w Hobby kingu Sullivana to nie znajdziesz.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7324

W sumie nic tam nie ma rewelacyjnego, prócz wykonania obudowy, ale to nie jest cos w stylu f-my PowerSystem, no ale cena za siebie mówi.

Pompka aktywowana z jednego kanału, na zasadzie on/off

 

Z preparatem , było mase juz kombinacji, domieszek itp, i jakos naj-lepszy jest oryginalny

http://www.rcskorpion.pl/advanced_search_result.php?keywords=smoke&osCsid=5909293cbde41e279c0ed2e059ab7df3

 

tu cała galeria akcesoriów do smoke. Koledzy osiagneli nawet jakis efekt podając nafte, są filmy na youtube, wiec sam ocenisz, bylo to bardzo zblizone do zwyklego paliwa z domieszka 30% oleju. Jestem pewien ze zaraz ktoś sie dopisze do tematu z tych "home made"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle,ze przy tej pojemnosci nie warto sie w to bawic w małym modelu pompa dodatkowy zbiornik to niepotrzebna waga co innego jak jest to w modelu 50-150cc wtedy 500ml zbiornik nie robi róznicy i miejsca na cos takiego nie brakuje.

 

Prosciej będzie zastosowac jakis mały dmuchany zbiorniczek aby po otwarciu zaworka np tego z modele sklep co kolega wyzej wskazał płyn był tłoczony pod cisnieniem do tłumika cos na zasadzie pistoletu na wode z pompą

 

 

PS czy dodanie samego płynu do paliwa juz ktos próbował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....ale opisane były jako do silników benz.

 

No i dlatego że przy tych silnikach taka instalacja.... działa :)

 

Poszukaj na forum naszym było na ten temat już naprawdę dużo napisane wraz z gotowymi rozwiązaniami. Niestety efekt nie jest imponujący szczególnie w zestawieniu z małej pojemności silnikiem dwusuwowym żarowym. Problem to temperatura.

 

Edit: A tam .... Link :)

 

Pytanie tylko dlaczego użycie funkcji SZUKAJ tak boli przed zadaniem pytania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin 133 podał link do opisu prób które przeprowadzałem szkoda Twojego czasu temperatura spalin w tych silniczkach jest zamała dym jest ale mało. Jak będę miał trochę czasu to przeprowadzę taką samą próbę z silnikiem os max 120 zobaczymy czy efekt będzie lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej wszystko syfi model , a najmocniej podczas zawisów , podczas normalnych przelotów nie jest tak źle , ja próbowałem rope , nafte (ta brudzi a nie dymi :evil:0 i ten płyn od rcskorpion , ropa dodatkowo śmierdzi i tu niektórzy dodają waniliowy aromat do ciast , tak około 5 szt na 5 litrów ropy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu zrobiłem instalację do dymu wykorzystując maleńką pompkę od ciśnieniomierza, zakupioną na allegro za 5 zł, która to dostrczała ciśnienie do zbiornika z ON. Zaletą tego jest niska waga, niski koszt i duże cisnienie. Myślałem też nad zastosowaniem do tej pompki małego regulatorka do silników szczotkowych, żeby można było to jakoś regulować w trakcie dodawania gazu. Cała instalacja była założona przy silniku benzynowym, w żarowym jednak trzeba dodatkowo zamontować w tłumiku spiralę grzejną, żeby dało to jako taki efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem pompę sulliwana zamontowaną w osie 160fx i dysza do dumu była wkecona do kolanko tuż za wylotem z silnika, ponad to płyn do dumu szedł przez zwojnice z rurki owinietej wokół kolanka , aby wchodził juz podgrzany, lecz nadal temperatura jest za mała. Mimo iż silnik dość duży - 26ccm to bardziej pluł tym płynem niż dymił. To mi się sprawdziło dopiero w DA50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.