Skocz do zawartości

jaki silnik do szybowca


ali1983

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

mam pytanie do szanownych kolegów jaki silnik elektryczny zastosować do modelu o poniższych parametrach:

- waga to ok 0,9 kg (z tym wyposażeniem 2xhitec hss322hd, akku 4,8V 1300mAh hitec, odbiornik hfd-06mt)

- rozpiętość 1,6 metra

- cięciwa skrzydła 150 mm

serwa hitec hs322hd planuję wymienić na e-sky 8g, 0,9kg/cm (nie za małe?)

 

jaki silnik szczotka lub bezszczotka i regiel będą mi potrzebne, aby go ulotnić??? (w przystępnej cenie!!!)

 

model oczywiście nie będzie latał na podanym wyżej pakiecie - myślę o li-pol fullymax

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

To co powyżej - odpuść. Wyrzucone pieniądze. 400 z przekładnią 1/4 i 3 lipole powinne wystarczyć. Na e-bay-u, w firmie inc. coś tam jest kapitalny silnik 3708. 80g jeśli wierzyć informacji sprzedawcy. Sam używałem 3720 w Culbutinie elektro, 3714 w Max-ie używam aktualnie i jestem zadowolony, nawet bardzo ! Bardzo fajny stosunek cena/ jakość. Jeśli Ci się zmieści to załóż 3714 (140g). na śmigle 10x6 powinieneś zejść w okolice 20A, wtedy akumulatory 1500 - 1800 mAh w zupełności wystarczą. Ze śmigłem 12x7,5 bierze ten silnik 34A i z ponad 1 kg Maxem robi co chce...

- Jurek

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Tak, do tego modelu (o tych parametrach) wystarczy, ale z przekładnią 1/4. Lepsza 480, trochę cięższa a znacznie mocniejsza i też z przekładnią. Bez przekładni będziesz się męczył. Nie patrz, że za 25 zł, tylko szczotki w jakim są stanie, czy masz do niego regulator i ile będzie kosztowała przekładnia. Jeżeli nie masz nic i wszystko musisz kupić to zakup zupełnie nieopłacalny. Wtedy przymierzaj się do Ray-a lub czeskiego Mig-a lub Tower Pro. Patrz po silnikach w okol. 80 i więcej gram z obrotami 900 - 1300/V. Mniejsze obroty do wolniejszego modelu, większe do szybszego.

- Jurek

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Ten trochę słaby. A tak w ogóle: jaki to szybowiec chcesz zelektryfikować ?

- Jurek

Opublikowano

Damian-str, Masz za duze śmigło. Daj 8x4,5 i będzie latał jak rakieta. Silnik, na 1,5m rozpiętości i 500G wagi. jest akurat. pozdr.

Opublikowano
jaki to szybowiec chcesz zelektryfikować ?

ten który widać w moim avatarze. plany znalazłem w książce - to model treningowy klasy f3b który zmniejszyłem z 2metrów do 1,6metra

 

edit:

okazało się, że regler jest sprawny (wcześniej był źle programowany). wychodzi na to, że zostaje zakup silnika (w tym przypadku nowej szczotki) i akku (regler nie obsługuje li-pol, ale chyba podejmę to ryzyko...)

 

edit2: a może takie coś?

http://www.cyber-fly.pl/produkt-488.html

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Ale do tego jeszcze PRZEKŁADNIA ! Wtedy śmigło i kołpaczek będą zbędne...

- Jurek

Opublikowano

za 99 zł masz bezszczotke "dzwonek" z reglerem, w polskim sklepie, w UH kupisz taki zestaw za grosze. dzwonek to g.. silnik, ale kazdy dzwonek lepszy od bezszczotki.

A latanie na LiPolu z reglerem ktory nie odetnie pakietu na czas to kuszenie losu..

 

Baxter

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Wydawało mi się, że "dzwonek" to też bezszczotka, widać źle...

Temat regulatorów i odcinania też mi się wydawało, że był już rozebrany na atomy...Całe gadanie na nic ? Psy szczekają, karawana jedzie dalej ?

- Jurek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jakie silnik szczotkowy z przekładnią ma zalety w stosunku do bezszczotkowego? Ciekawi mnie to, bo panuje pogląd że obecnie szczotkowce nie mają już racji bytu w modelach latających z racji masy, osiągów a przy chińczykach nawet i ceny..

Opublikowano
Jakie silnik szczotkowy z przekładnią ma zalety w stosunku do bezszczotkowego?

 

No cóż, tak generalnie to żadnych :D , 2 - 3 razy mniejsza sprawność, większa waga przy tym samym ciągu, konieczność stosowania przekładni nawet w lekkich modelach 3D. W 320 gramowym acro 3d mam 380 (waga silnika bodajże 54 gramy) z przekładnią (nie ważyłem), ale tylko dlatego że była w kicie. Podobny model (chodzi głównie o wagę) na 3f (waga silnika 30 g) dużo lepszy pion i blisko 2 krotnie dłuższy lot...

 

edit

przepraszam, ale jest jedna: jak masz już przekładnię to wychodzi taniej :rotfl: .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

odświeżam temat.

 

pusty model waży 550gram. serwa 20g, li-pol ok 100G i silnik + regler ok 100g = około 800 gram (z dużym naddatkiem),a z podanym zestawem 750gram

 

więc za podpowiedzią czy ten zestaw nie będzie za słaby:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6097

 

i co z serwami - dysponuję e-sky 8g, uciąg 1,3kg???

 

ewentualnie ktoś może mi podpowiedzieć jak zrobić zakupy w hobbycity. listę rzeczy już zrobiłem (32$) ale jaką wysyłkę wybrać: international (registered) air mail (10$) czy ems express (40$) - nieopłacalna ?!?!

Opublikowano

mała zmiana planów. ten zestaw tower pro (z tego co widzę, chyba że źle widzę) jest montowany w kadłub...i mi się nie zmieści!!! kadłub ma 25 mm szerokości. więc potrzeba silnika przykręcanego do wręgi na zewnątrz.

 

może któryś RAY CD 28.. lub 35...

 

podpowiedzcie!!!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.