Jump to content

jaki silnik do szybowca


ali1983

Recommended Posts

witam.

mam pytanie do szanownych kolegów jaki silnik elektryczny zastosować do modelu o poniższych parametrach:

- waga to ok 0,9 kg (z tym wyposażeniem 2xhitec hss322hd, akku 4,8V 1300mAh hitec, odbiornik hfd-06mt)

- rozpiętość 1,6 metra

- cięciwa skrzydła 150 mm

serwa hitec hs322hd planuję wymienić na e-sky 8g, 0,9kg/cm (nie za małe?)

 

jaki silnik szczotka lub bezszczotka i regiel będą mi potrzebne, aby go ulotnić??? (w przystępnej cenie!!!)

 

model oczywiście nie będzie latał na podanym wyżej pakiecie - myślę o li-pol fullymax

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

To co powyżej - odpuść. Wyrzucone pieniądze. 400 z przekładnią 1/4 i 3 lipole powinne wystarczyć. Na e-bay-u, w firmie inc. coś tam jest kapitalny silnik 3708. 80g jeśli wierzyć informacji sprzedawcy. Sam używałem 3720 w Culbutinie elektro, 3714 w Max-ie używam aktualnie i jestem zadowolony, nawet bardzo ! Bardzo fajny stosunek cena/ jakość. Jeśli Ci się zmieści to załóż 3714 (140g). na śmigle 10x6 powinieneś zejść w okolice 20A, wtedy akumulatory 1500 - 1800 mAh w zupełności wystarczą. Ze śmigłem 12x7,5 bierze ten silnik 34A i z ponad 1 kg Maxem robi co chce...

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Tak, do tego modelu (o tych parametrach) wystarczy, ale z przekładnią 1/4. Lepsza 480, trochę cięższa a znacznie mocniejsza i też z przekładnią. Bez przekładni będziesz się męczył. Nie patrz, że za 25 zł, tylko szczotki w jakim są stanie, czy masz do niego regulator i ile będzie kosztowała przekładnia. Jeżeli nie masz nic i wszystko musisz kupić to zakup zupełnie nieopłacalny. Wtedy przymierzaj się do Ray-a lub czeskiego Mig-a lub Tower Pro. Patrz po silnikach w okol. 80 i więcej gram z obrotami 900 - 1300/V. Mniejsze obroty do wolniejszego modelu, większe do szybszego.

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

praktycznie nie mam nic.

400 mig-a siedzi w łódce, regulator e-sky 20A chyba coś z nim nie tak bo nawet na naładowanym akku po ok 10sek odcina prąd (przy speed 280), li-pol do kupienia

 

edit:

a gdyby takie coś

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=8621

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6105

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Ten trochę słaby. A tak w ogóle: jaki to szybowiec chcesz zelektryfikować ?

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Wyrzucone pieniądze

 

Nie jest tak żle, ale może za słabe KV:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6097

 

W moim twinstarze takie dwa jak w/w pracują robiąc przyjemny nadmiar mocy i bezstresowe loty (wiadomo ile wazy twinstar)...

 

Może tylko zmien smigło na składane z kołpaczkiem dopełniającym aerodynamike kadłuba :wink:

Link to comment
Share on other sites

jaki to szybowiec chcesz zelektryfikować ?

ten który widać w moim avatarze. plany znalazłem w książce - to model treningowy klasy f3b który zmniejszyłem z 2metrów do 1,6metra

 

edit:

okazało się, że regler jest sprawny (wcześniej był źle programowany). wychodzi na to, że zostaje zakup silnika (w tym przypadku nowej szczotki) i akku (regler nie obsługuje li-pol, ale chyba podejmę to ryzyko...)

 

edit2: a może takie coś?

http://www.cyber-fly.pl/produkt-488.html

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Ale do tego jeszcze PRZEKŁADNIA ! Wtedy śmigło i kołpaczek będą zbędne...

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

za 99 zł masz bezszczotke "dzwonek" z reglerem, w polskim sklepie, w UH kupisz taki zestaw za grosze. dzwonek to g.. silnik, ale kazdy dzwonek lepszy od bezszczotki.

A latanie na LiPolu z reglerem ktory nie odetnie pakietu na czas to kuszenie losu..

 

Baxter

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Wydawało mi się, że "dzwonek" to też bezszczotka, widać źle...

Temat regulatorów i odcinania też mi się wydawało, że był już rozebrany na atomy...Całe gadanie na nic ? Psy szczekają, karawana jedzie dalej ?

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jakie silnik szczotkowy z przekładnią ma zalety w stosunku do bezszczotkowego? Ciekawi mnie to, bo panuje pogląd że obecnie szczotkowce nie mają już racji bytu w modelach latających z racji masy, osiągów a przy chińczykach nawet i ceny..

Link to comment
Share on other sites

Jakie silnik szczotkowy z przekładnią ma zalety w stosunku do bezszczotkowego?

 

No cóż, tak generalnie to żadnych :D , 2 - 3 razy mniejsza sprawność, większa waga przy tym samym ciągu, konieczność stosowania przekładni nawet w lekkich modelach 3D. W 320 gramowym acro 3d mam 380 (waga silnika bodajże 54 gramy) z przekładnią (nie ważyłem), ale tylko dlatego że była w kicie. Podobny model (chodzi głównie o wagę) na 3f (waga silnika 30 g) dużo lepszy pion i blisko 2 krotnie dłuższy lot...

 

edit

przepraszam, ale jest jedna: jak masz już przekładnię to wychodzi taniej :rotfl: .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

odświeżam temat.

 

pusty model waży 550gram. serwa 20g, li-pol ok 100G i silnik + regler ok 100g = około 800 gram (z dużym naddatkiem),a z podanym zestawem 750gram

 

więc za podpowiedzią czy ten zestaw nie będzie za słaby:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6097

 

i co z serwami - dysponuję e-sky 8g, uciąg 1,3kg???

 

ewentualnie ktoś może mi podpowiedzieć jak zrobić zakupy w hobbycity. listę rzeczy już zrobiłem (32$) ale jaką wysyłkę wybrać: international (registered) air mail (10$) czy ems express (40$) - nieopłacalna ?!?!

Link to comment
Share on other sites

mała zmiana planów. ten zestaw tower pro (z tego co widzę, chyba że źle widzę) jest montowany w kadłub...i mi się nie zmieści!!! kadłub ma 25 mm szerokości. więc potrzeba silnika przykręcanego do wręgi na zewnątrz.

 

może któryś RAY CD 28.. lub 35...

 

podpowiedzcie!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.