marcin133 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Wygląda że na tym forum kupowanie drogich silników jak i tańszych nie jest mile widziane ;D :crazy: Wygląda na to że jeśli chcesz kupić drogi to masz kupić tani i jak tani to kupić drogi Bo w takim składem jak Ty napisałeś to wychodzi na to że najlepiej żadnych nie kupować. To jest prawda że są różne silniki, różne ceny ale prawda jest też taka że nie należy się ich bać. Dzisiaj motorki nie są złe i jednak spełniają swoje zadanie a na jaki kogo stać to już chyba indywidualna sprawa. Jedna ekstra będzie latała z drogim czterotaktem, druga z tańszym dwusuwem a ja mam nadzieje że obaj będziecie zadowoleni Druga sprawa to taka że najczęściej silnik żyje sporo dłużej niż płatowiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Decyzja została podjęta . W najbliższym czasie kupie silnik Super Tiger :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , a dokładnie ten : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6394 Do silników tej marki da się dokupić praktycznie każdą część. Mam tylko jedno pytanie , czy do tego silnika nada sie paliwo z 5% nitrometanolu czy raczej z 10% nitrometanolu ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Druga sprawa to taka że najczęściej silnik żyje sporo dłużej niż płatowiec I dlatego silnik jak dla mnie to najważniejsze bo u mnie jak na razie os służył w dwóch samolotach....mam cichą nadzieję że extra przetrwa i silnik też.... Modelarstwo to zabawa i ma nieść uśmiech małego chłopca na twarz dużego a niejednokrotnie to spełnienie dziecięcych marzeń :oops: jak w moim przypadku :rotfl: Co do paliwa to raczej 10% tigery lubią mój lubił :mrgreen: pijus jeden :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Jak zaczynałem zabawę latałem na MT Contest 10 (10 % nitro) a teraz trzeci sezon na MT Sport 5 (5% nitro). Wcześniej istotnych różnic nie zauważyłem jak zmieniałem paliwo. Teraz oglądając starsze swoje filmy mam wrażenie jakby na 10% (ST 40 Ring - bo ST51 jeszcze nie miałem) był "dynamiczniejszy" albo już sam za dużo myślę i na siłę szukam różnic Dlaczego akurat wybrałeś ten silnik? Koniecznie chciałeś ABC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 A czym się różni ABC od Ring ? PS : Wydaje mi się ,że na dotarcie tego silnika będzie lepsze paliwo 5% nitro a potem najwyżej 10 % nirto , mam racje ? :?: :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 niby masz bo w sumie spokojniejsze docieranie i temperatura stabilniejsza.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 A czym się różni ABC od Ring ? Inną konstrukcją tłoka i tulei. Silniki ABC mają tłok aluminiowy a tuleja jest z brązu i powlekana Chromem lub Niklem (ABN). Dodatkowo tuleja zwęża się ku górze (jest stożkowa) i silniki te nie posiadają pierścieni. Silnik Ring również posiadają tłok aluminiowy lecz nie jest on powlekany. Tuleja jest wykonana w innej technologi, nie jest stożkowa i bardziej porowata. Posiadają one jak sama nazwa sugeruje pierścień uszczelniający. Jakie rozwiązanie jest lepsze trudno powiedzieć, każde ma swoje zalety i wady. Najczęściej wymieniane różnice dotyczące użytkowania to: - Silniki ABC mogą zazwyczaj wytrzymać wyższą temperaturę przez co lepiej znoszą "mocniejsze" paliwa i tym samym są zdolne do wyprodukowania większej mocy. Tuleja z brązu lepiej rozprasza ciepło. - Ścianki tulei silnika ABC zwężają się ku górze. Może to powodować trudniejszy rozruch w w niskich temperaturach. - Podczas eksploatacji silników typu "ring" zaleca się stosowanie paliw z olejem który zawiera domieszkę oleju rycynowego. Zaleca się także większą dbałość o to by silnik nie pracował na zbyt ubogiej mieszance. - Silnik typu Ring są tańsze przy ewentualnym uszkodzeniu silnika, spadkiem kompresji. Zazwyczaj wystarczy wymienić pierścień a nie cały zestaw tuleja, tłok. - Silniki Ring lepiej znoszą ewentualne zanieczyszczenia powietrza, kurzem, brudem. - Silniki Ring dobrze użytkowane odwdzięczają się długą i mniej zawodną pracą. - Silniki typu Ring dociera się na "zimno" na bardzo bogatej mieszance. Silniki ABC dociera się inaczej, silnik musi pracować będąc cieplejszy i docieranie trwa krócej. Wszystkie informacje są zaczerpnięte albo z ogólnie dostępnych opinii lub z samych instrukcji silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Trochę nie tak, w silniku ABC to TULEJA z brązu jest powlekana chromem lub niklem a TŁOK jest aluminiowy bez żadnej powłoki. TUTAJ trochę tekstu po angielsku na temat ringed vs. ABC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Z niklem to nie ABC tylko ABN.Chyba OS-MAX wymyślił tą technologię i stosuje ją w serii AX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Trochę nie tak, w silniku ABC to TULEJA z brązu jest powlekana chromem lub niklem a TŁOK jest aluminiowy bez żadnej powłoki. TUTAJ trochę tekstu po angielsku na temat ringed vs. ABC :wall: Czytałem tą stronę i nie wiem co mi się pokiełbasiło! Poprawiłem wyżej. Z niklem to nie ABC tylko ABN.Chyba OS-MAX wymyślił tą technologię i stosuje ją w serii AX. Zgadza się ale to miałem zaznaczone prawidłowo (ABN - przy niklu) Silniki z serii AX i FX są budowane w technologi ABL (<- co to? Nigdzie nie mogę się doszukać) lub Ring. ABN było stosowane w wersjach LA i jak wiadomo.... nie najlepiej to marce wyszło na zdrowie ABN stosuje jeszcze inna znana marka ale chyba z lepszym skutkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Tak Marcin, Ty podałeś prawidłowo ABN, ja napisałem do Przemka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Więc panowie , co mi doradzacie silnik z seri ABC czy Ring. Warto dodać , że silnik idzie do modelu akrobatki . :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Masz objaśnione różnice pod linkiem który podałem. W skrócie, ABC ma stożkową tuleję, która po osiągnięciu temperatury nazwijmy to znamionowej rozluźnia się dzięki czemu silnik ABC jest w stanie wytrzymać wyższe temperatury. Z kolei silnik typu Ring jest łatwiejszy w rozruchu gdyż tuleja nie jest stożkowa a rolę uszczelniacza spełnia pierścień na tłoku. Tuleja w takim silniku jest porowata przez co nie rozprasza ciepła tak dobrze jak tuleja ABC czy ABN. Silnik ABC(N) poprzez dobór paliwa, składu mieszanki i śmigła można bardziej wyżyłować gdyż zniesie on większą ilość ciepła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 - Podczas eksploatacji silników typu "ring" zaleca się stosowanie paliw z olejem który zawiera domieszkę oleju rycynowego. Zaleca się także większą dbałość o to by silnik nie pracował na zbyt ubogiej mieszance. Silniki Ring lepiej znoszą ewentualne zanieczyszczenia powietrza, kurzem, brudem --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dyskutował bym Marcin o tej rycynie,każdy wie że rycyna pozostawia po sobie laki ,nagar itd.co się stanie jak pierścień przyklei się do tłoka chyba nie trzeba gadać i z tymi brudami też się nie zgadzam o silnik pierścieniowy bardziej trzeba dbać niż o inne, znaczy przepłukiwać go jak się odstawia na dłuższy czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Niestety nie znam się na tym więc prosze o pomoc z wyborem czy RING czy ABC . Wydaje mi się , że lepszy będzie ABC bo powędruje do akrobatki,a w modelach akrobatycznych silniki raczej uzyskują wysoką temperature. PS: Do silnika ABC na początek kupie to paliwo : http://www.nastik.pl/a519tlrd-litrow-aero-nitrometanu19-oleju-synt-p-395.html a potem przejde na to : http://www.nastik.pl/a1019tlrd-litrow-aero-nitrometanu19-oleju-synt-p-426.html CZY DOBRY WYBÓR ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Latam na tych samych paliwach które podałeś w linkach z tym że na tym pierwszym tylko w okresie docierania nowego silnika.Więc ja uważam że nie są złe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Niestety nie znam się na tym więc prosze o pomoc z wyborem czy RING czy ABC Silników jest wiele, predyspozycji, upodobań itp że tak naprawdę trudno radzić jednoznacznie Jeden zwraca na jedno uwagę, drugi na drugie. Jeden ma takie doświadczenia drugi inne Powiem Ci szczerze że mało kto interesuje się technologią wykonania silnika a jeszcze mniejsza liczba potrafi zauważyć istotne różnice. Większość lata amatorsko, nie wyczynowo Ostateczną decyzję musisz podjąć sam. Paliwa wybrałeś dobre. Jano: Wypisując te dane powyżej posiłkowałem się tym co można znaleźć w internecie. Próbowałem wybrać to co się powtarza. Osobiście mimo tego że użytkuję silniki w obu tych technologiach nie dotarłem w tym hobby jeszcze tak daleko by zauważać takie różnice P.S. W linku podanym powyżej (przez przemek_pc) autor tłumaczy dlaczego powinien być ten dodatek rycyny do paliwa w przypadku silników typu "Ring". Ale nikt tego nie wie czy autor wie co pisze :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Tydzień temu byłem z moimi kolegami na lotnisku. Jeden miał w swoim modelu silnik ASP a drugi Super Tiger , oba silniki działały kiepsko (gasły itp. , itd. ). Odradzali mi silniki tych producentów. Po namyśle zdecydowałem wydać trochę więcej i mieć niezawodny silnik firmy Os.Max. To już jest postanowione , że nie będe degustował w silnikach made in china :mrgreen: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Chyba chodzi Ci o gustowanie,degustować coś metalowego raczej trudno a być zdegustowanym to jeszcze inne znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 A wziąłeś pod uwagę, że być może właściciele tych silników (ASP i ST) nie potrafili ich obsługiwać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.