Callab Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Nie ma sensu robić oddzielnie centropłata i ucha. Zresztą w planach jest informacja, żeby robić z jednego kawałka.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Jeżeli nie ma być uszu (z oddzielnym wzniosem) to po co robić to skrzydełko w 2 kawałkach ? Tak przynajmniej zrozumiałem pytanie. Skrzydełko jako 1 element: prostokąt + trapez, na 1dźwigarze, najlepiej zwężającym się do 1,5-2mm na końcu (mowa o sośnie, świerku..) - Jurek
Łukasz K. Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Proszę o pomoc wydrukowałem plany i jest pare rzeczy,które nie wiem do czego są: nose block-to jedynie się domyślam że to w wersji szybowcoej na dziób robimy blok balsy i wklejamy botom part of tallbom-? side part of tallboom-? thurtle deck parts-? I mam jeszcze jedno pytanie- Jak jest ta część lamelowana(dół kokpitu) to nad to idzie jeszcze jakiś pasek balsy(żeby było łatwiej wkeić)?A może to któraś z tych części o które pytam.Wrazie potrzeby zaznacze to na planie.Dzięki z góry za pomoc.
Rafal B. Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 nose blok - tak jak piszesz są to części z których sklejamy balsowy klocek na przód. side part of tailboom - boczna ścianka belki ogonowej bottom part od tailboom - dolna scianka belki ogonwej. thurtle deck parts - to będzie zamknięcie górnej części kadłuba za skrzydłem.
Łukasz K. Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Aha, dziękuje!Jeszcze jakby ktoś mi powiedział co z tymi paskami balsy,czy coś tam się daje czy nie(post wyżej)
JarekF Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 Nic więcej nie dajesz. Tą część wylamelowaną - dolną część kadłuba wklejasz pomiędzy boki kadłuba. Powinno to wyglądać tak:
Łukasz K. Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Kijuik, Dziękuje bardzo! Dziś wrzucę fotki do relacji konkursowej
Piotrek9932 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Skoro jesteśmy już w temacie Guppego, to czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, dlaczego dźwigary (sosna 5x2) są układane poziomo? Z tego co czytałem to daje to większą wytrzymałość skrzydła niż ułożenie pionowe. Wtedy skrzydło bardziej pracuje i ma większą tolerancję na zginanie, tak? Pozdrawiam, Piotrek.
JarekF Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 Skoro jesteśmy już w temacie Guppego, to czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, dlaczego dźwigary (sosna 5x2) są układane poziomo? Z tego co czytałem to daje to większą wytrzymałość skrzydła niż ułożenie pionowe. Wtedy skrzydło bardziej pracuje i ma większą tolerancję na zginanie, tak? Pozdrawiam, Piotrek. Przeczytaj jeszcze raz swój wpis. Sam sobie odpowiedziałeś. Masz rację - "z tego co czytałem to daje większą wytrzymałość skrzydła niż ułożenie pionowe". Dlatego daje się poziomo. A jak jeszcze dasz pomiędzy takie poziome dźwigary wkładki balsowe ze słojami prostopadłymi do dźwigara to ze skrzydła robi się deska.
miqul Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Powstaje dwuteownik a on jest o wiele bardziej wytrzymały od dwóch płaskowników.
ali1983 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 a zamiast męczyć się z wklejaniem balsy między dźwigary można ja przykleić do boków dźwigarów od strony krawędzi natarcia tak żeby powstał ceownik. jest dużo mniej roboty. oczywiście trzeba to zrobić przed zamknięciem kesonów, bo po to już du...a.
Gość Anonymous Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Jak WY myślicie...czy silnik szczotkowy 400 i regulator 40A przy śmigle 6x3 pociągnie ten model do góry ??Tak jest w planach ale pytam was bo może jednak nie będzie dobrze latał na tym sprzęcie
JarekF Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2010 a zamiast męczyć się z wklejaniem balsy między dźwigary można ja przykleić do boków dźwigarów od strony krawędzi natarcia tak żeby powstał ceownik. jest dużo mniej roboty. oczywiście trzeba to zrobić przed zamknięciem kesonów, bo po to już du...a. Nie taka :ass: blada, bo można również z drugiej strony dźwigarka (od strony spływu) tak jak ja zrobiłem :wink: . fear3155 można zastosować ten silniczek, ale różnica w doskonałości pomiędzy zwykłą 400 a bezszczotkowym jest bardzo duża. Dlatego obecnie już rzadko stosuje się silniki szczotkowe.
Gość Anonymous Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Ale jak dam 400 szczotkowy to będzie dobrze??Chodzi mi o to czy ten silnik wyniesie mi ten model na wysokość ok. 400m ?Powtarzam że śmigło to 6x3 składane :wink:
JarekF Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2010 400m ? Zapomnij ! Prędzej pakiet padnie. Oczywiście jak jest termika przy noszeniach jest to możliwe, ale 400m dla modelu to znaczna wysokość. Śmigło uważam, że dajesz za małe. Ja mam w swoim Gupiku 9x6 1500kV pakiet 3S 1000mAh. Model ładnie prawie pionowo idzie w górę.
Gość Anonymous Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Ja się sugeruję planami. W planach jest 6x3 :wink: A więc według Pana na jaką wysokość mi wyniesie model ten silnik?
JarekF Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2010 To tylko teoretyczne gdybanie. Jak polecisz na 100 - 200m to też będzie radocha. Ważne aby bezpiecznie potem wylądować
Gość Anonymous Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 A właściwie to ma Pan rację :wink: Dzięki za podpowiedzi :wink:
kr3cik Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 W planach jest śmigło 6x3 bo to jest śmigło odpowiednie dla silnika ,,400" Osobiście nie polecam jednak tego napędu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.