meloow Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Witam, jako że zabrałem się za składanie Piperka J-3 który od roku leży i czeka na swoją kolej. Do tego modelu kupiłem nowy silnik ASP 25II i niestety mam problem z montażem gdyż okazało się że kolektor wydechu jest za krótki i nie da się go poprawnie przykręcić. Brakuje od 5-10mm . tak to wygląda wymyśliłem że dodam taką wstawke czy ktoś z was wie gdzie kupię taką wstawek do w/w silnika lub być może ktoś z was ma uszkodzony tłumik do takiego silnika jak tylko kolektor jest cały chętnie odkupię taki tłumik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fischer8 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Tutaj jest troszkę tego http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=11_15_47 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 niestety w tych z modelemax wymary nie te ja potrzebuje o wymiarach rozstaw śrub 34mm (osie śrub) wym wew. 18,60mm szer. 6,30mm wys. wym zew. 41mm szer. 9,30mm wys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Jeśli fabryczne nie pasują to możesz wyciąć samodzielnie. Dystans masz niewielki, do mego OS zrobiłem go z blaszek alu. o grubości 2mm - materiał mięki do obróbki, a do tego trwały. Sprawdzałem rozstaw mego - niestety 32mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 i chyba tylko mi pozostaje ręczne dorobie z 3 płaskowników alu 3,5mm Fokker a jak uszczelniłeś połączenie pomiędzy blachami alu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 zastosuj silikon dirko taki czerwony od dobrze uszczelnia lub czarny jest odporny na wysokie temperatury:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Czy mnie oczy nie mylą :shock: Zakupiłeś chyba ten sam model co mój: Ciekaw jestem Twoich zmagań z modelem bo ja nigdy nie wiedziałem czy mi się uda nim wystartować Jak już leciał to jakoś leciał. Przynajmniej dobry silnik wybrałeś ja miałem zainstalowane dwa: OS 20FP - trochę słaby a to dziwne jak na tą wielkość modelu i wagę i MVVS 4,6ccm i ten był trochę za mocny. Model o dziwo dość dzielnie znosił najróżniejsze fikołki a było ich całkiem sporo a jedynym elementem który notorycznie uszkadzałem to łoże silnika. Oczywiście jak nic się nie dzieje to trzyma ale jak się wali dziobem w glebę przy startach... ja wzmocniłem je żywicą i taśmą. Łoże nie ma przewidzianego skłonu w dół a taki powinno się zastosować. W moim przypadku były podkładki. Koniecznie nagraj film jak to będzie u Ciebie latało bo mój egzemplarz w chwili obecnej rozbebeszony wisi pod sufitem mimo tego że do końca był zdolny do lotu... brakowało mi już cierpliwości i wolałem podwiesić pod sufit niż zrobić to co tu na forum uważacie że to domena "głupich hamerykanów" ... i jeszcze by mnie ktoś nagrał i dopiero by było :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Marcin dzięki za informacje o tym modelu a pozostałym dzięki za pomoc problem został roziązany a zrobiłem tak. Wizyta w Castoramie, godzinka zabawy i przedłużka gotowa. Wykonane z płaskownika Alu grubość 6mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Wyszło i taniej i lepiej niż fabrycznie ;D specjalnie nie uszczelniałem, w planach miały być uszczelki miedziane lub kartonowe. Jednak po skręceniu było OK. Ale by być pewnym całość "owinąłem" warstewką Poxipolu. Z czasem warstewka ta zaczęła odzielać się od aluminium ale i tak trzyma sie nadal. Obecnie są w handlu kleje do aluminium więc on może służyć do uszczelnienia - tak na wszelki wypadek - wszystkich elementów przedłużki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Na uszczelnienie najlepszy klingierit, mozesz kupic jakąs uszczelke od motoru, i wyciąc sobie, czy od jakiegos silnika od ciagnika, w sklepie rolniczym. Wytrzyma ok 200st c, aczkolwiek zwykły papier z silikonem tez sie nie wypali, nie przy rekreacyjnym lataniu na 5% nitra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 uszczelki ma oryginalne (tektura) . Dodatkowo chyba użyje "hermetic" do uszczelniania częsci silników motorowych i samochodowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.