wichercat Opublikowano 26 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 MASK jedno pytanie miałeś do czynienia z elastycznymi wydechami do saiciaków. Szczerze mam Revolvera Great Planes i pasowałoby zamontować taki aby schować wydech pod maską i wyprowadzić go pod modelem.... Przejrzałem strony z takimi wydechami i zastanawia mnie to że niektóre nie mają króćców do ciśnienia...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Przecież na koncu przewodu zakręcasz tłumik chyba ze myslimy o czyms innym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Sam stanę się szczęśliwym posiadaczem tego silniczka w tym tygodniu lub początkiem przyszłego :rotfl: Co myślicie o tym: http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=150_155_197&products_id=2549 podobno fajny oddźwięk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 To są wydechy do silników wielocylindrowych, ciśnienie podaje się tylko z jednego wydechu stąd jedne mają króciec, inne nie. Generalnie tłumik silnika 4t jest bardziej podajnikiem ciśnienia do zbiornika niż tłumikiem. Mówiąc inaczej zwykły tłumik 4t daje większe ciśnienie do zbiornika niż tylko kolektor wydechowy z króccem. Do 3D raczej trzeba zastosować "tradycyjny" tłumik, do mniej wymagających zastosowań można instalować tylko kolektor, co z pewnością polepszy i tak przyjemny dźwięk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Plan zmieniony, kupię kolanko 90 stopni i potem w nie wkręce rurkę układając wszystko tak aby tłumik wyszedł pod łożem silnika pod katem w dół i spaliny za pomocą deflektora na zewnątrz a co taki bede powino być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Stała się rzecz niesłychana, a mianowicie spaliłem świece. Szukam lecz nie mogę znaleźć nigdzie ze znanych mi sklepów tych świec. Czy te silniki działają dobrze na jakiś innych świecach ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostry Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Działają, lecz podobno mniejsze spalanie jest na świecach oryginalnych Saito ( ? ) Tutaj dostępna świeca Saito typ SS - http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=2083 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 dostępna, jak dostępna Jest w asortymencie ale na stanie brak :? Dzwoniłem, pytałem, ale dostawy się nie spodziewają. Ale wpadłem na coś takiego: http://www.modelarski.com/produkt-%C5%9Awieca_3D-plug_,5400.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Ale wpadłem na coś takiego: http://www.modelarski.com/produkt-%C5%9Awieca_3D-plug_,5400.html Mam nieodparte wrażenie że ona do 2T a Saito to chyba 4T - nie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Saito najlepiej chodzą na OS Typ F. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Swiece 4T to nic innego jak ciepłe lub gorące wysokiej jakości świece żarowe. Podział na świece 2T i 4T jest podziałem czysto marketingowym. Do 4T dobiera się je tak samo jak do silników 2T, czyli do warunków pracy i paliwa. Wbrew powszechnej opinii najlepszą świecą jaką miałem w Saito, to nie była OS F, tylko Fox Miracle. Silnik w pozycji odwróconej może pracować cały dzień z prędkością obrotową rzędu 1600 rpm i bez zająknięcia wchodzi na obr maksymalne. Bardzo dobra jest też Enya #3. Kwestia dobrania. Ale faktycznie najlepszym punktem wyjścia jest OS F. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Ale faktycznie najlepszym punktem wyjścia jest OS F. Wyjścia i zejścia :rotfl: Na Rcuniverse wręcz zalecają po dotarciu wywalić oryginalna świecę i wkręcić OS Typ F. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Swiece 4T to nic innego jak ciepłe lub gorące wysokiej jakości świece żarowe. Podział na świece 2T i 4T jest podziałem czysto marketingowym. Do 4T dobiera się je tak samo jak do silników 2T, czyli do warunków pracy i paliwa. Wbrew powszechnej opinii najlepszą świecą jaką miałem w Saito, to nie była OS F, tylko Fox Miracle. Silnik w pozycji odwróconej może pracować cały dzień z prędkością obrotową rzędu 1600 rpm i bez zająknięcia wchodzi na obr maksymalne. Bardzo dobra jest też Enya #3. Kwestia dobrania.Ale faktycznie najlepszym punktem wyjścia jest OS F. Jest wręcz odwrotnie do 4t są świece zimne, pamiętać trzeba że że zapłon w 4t jest co dwa odroty silnika i świeca nie może się wychłodzić.Zimna świeca znaczy tyle co wolniej stygnąca. Co do podziału na 2t i 4t to pic,tu sie zgadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Jest wręcz odwrotnie do 4t są świece zimne No to zobaczmy jak sprawa wygląda na przykładzie świec Enya: # 3 Hot All Enya engines such as TV & four cycle engines # 4 Mildly hot All Enya engines, especially those used with 10%or greater nitromethane fuel # 5 Medium All Enya engines, especially the .40CX, .45CX and high nitro methane fuel # 6 Cold High compression engines and high niro methane fuel used in racing. i na temat OS F: Type F Mildly Hot Special long-reach plug recommended exclusively for O.S (and other) 4-stroke engines i jeszcze jedna ciepła 4t: Miracle Plug Hot 1.5 Vol a tu zestawienie: FOUR-STROKE GLOW PLUGS (hot) Fox: Miracle plug (often used in 2C's W/low nitro) McCoy: MC 14 (very hot, often used in inverted 4C's) O.S. Engines: Type F Sonic Tronics: Glowdevil ST 301/302 info pochodzi stąd: http://www.scootworks.com/rdrc/gloplugs.html Przyjemnej lektury :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=484 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 http://modele.sklep.pl/pr...products_id=484 :mrgreen: To się nazywa radosna twórczość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregwait Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 http://modele.sklep.pl/pr...products_id=484 :mrgreen: To się nazywa radosna twórczość Nie tak do końca http://osengines.com/accys/glowplugs.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Nie tak do końcahttp://osengines.com/accys/glowplugs.html F jest traktowana jako oddzielna kategoria i dlatego jest na koncu zestawienia, nie dlatego ze jest najzimniejsza . Z tego samego powodu nie ma jej w zestawieniu graficznym, a jest tylko pokazana obok. Ale jesli ktoś chce się upierać, to proszę bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Swiece 4T to nic innego jak ciepłe lub gorące wysokiej jakości świece żarowe. Podział na świece 2T i 4T jest podziałem czysto marketingowym. Do 4T dobiera się je tak samo jak do silników 2T, czyli do warunków pracy i paliwa. Wbrew powszechnej opinii najlepszą świecą jaką miałem w Saito, to nie była OS F, tylko Fox Miracle. Silnik w pozycji odwróconej może pracować cały dzień z prędkością obrotową rzędu 1600 rpm i bez zająknięcia wchodzi na obr maksymalne. Bardzo dobra jest też Enya #3. Kwestia dobrania.Ale faktycznie najlepszym punktem wyjścia jest OS F. Jest wręcz odwrotnie do 4t są świece zimne, pamiętać trzeba że że zapłon w 4t jest co dwa odroty silnika i świeca nie może się wychłodzić.Zimna świeca znaczy tyle co wolniej stygnąca. Co do podziału na 2t i 4t to pic,tu sie zgadza. Proszę Ciebie, nie wypisuj takich herezji!!! Zapłon trwa dwa obroty silnika, no weź pomyśl!!! Trwa tyle samo co w dwusuwie, natomiast potem przez półtora a nie pół obrotu, jak w przypadku dwusuwa, trwa "przerwa" w zapłonie. I dlatego świeca MUSI być jak najgorętsza, inaczej przez czas suwu wydechu, ssania i spreżania wystygnie do stopnia uniemozliwiającego zapłon podczas kolejnego suwu pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 to ja się zdecyduje na F'ke :devil: Dzięki za pomoc !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.