Skocz do zawartości

SAITO 82A


wichercat

Rekomendowane odpowiedzi

MASK jedno pytanie miałeś do czynienia z elastycznymi wydechami do saiciaków. Szczerze mam Revolvera Great Planes i pasowałoby zamontować taki aby schować wydech pod maską i wyprowadzić go pod modelem....

Przejrzałem strony z takimi wydechami i zastanawia mnie to że niektóre nie mają króćców do ciśnienia......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

To są wydechy do silników wielocylindrowych, ciśnienie podaje się tylko z jednego wydechu stąd jedne mają króciec, inne nie. Generalnie tłumik silnika 4t jest bardziej podajnikiem ciśnienia do zbiornika niż tłumikiem. Mówiąc inaczej zwykły tłumik 4t daje większe ciśnienie do zbiornika niż tylko kolektor wydechowy z króccem. Do 3D raczej trzeba zastosować "tradycyjny" tłumik, do mniej wymagających zastosowań można instalować tylko kolektor, co z pewnością polepszy i tak przyjemny dźwięk :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan zmieniony, kupię kolanko 90 stopni i potem w nie wkręce rurkę układając wszystko tak aby tłumik wyszedł pod łożem silnika pod katem w dół i spaliny za pomocą deflektora na zewnątrz :lol: a co taki bede powino być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Swiece 4T to nic innego jak ciepłe lub gorące wysokiej jakości świece żarowe. Podział na świece 2T i 4T jest podziałem czysto marketingowym. Do 4T dobiera się je tak samo jak do silników 2T, czyli do warunków pracy i paliwa. Wbrew powszechnej opinii najlepszą świecą jaką miałem w Saito, to nie była OS F, tylko Fox Miracle. Silnik w pozycji odwróconej może pracować cały dzień z prędkością obrotową rzędu 1600 rpm i bez zająknięcia wchodzi na obr maksymalne. Bardzo dobra jest też Enya #3. Kwestia dobrania.

Ale faktycznie najlepszym punktem wyjścia jest OS F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece 4T to nic innego jak ciepłe lub gorące wysokiej jakości świece żarowe. Podział na świece 2T i 4T jest podziałem czysto marketingowym. Do 4T dobiera się je tak samo jak do silników 2T, czyli do warunków pracy i paliwa. Wbrew powszechnej opinii najlepszą świecą jaką miałem w Saito, to nie była OS F, tylko Fox Miracle. Silnik w pozycji odwróconej może pracować cały dzień z prędkością obrotową rzędu 1600 rpm i bez zająknięcia wchodzi na obr maksymalne. Bardzo dobra jest też Enya #3. Kwestia dobrania.

Ale faktycznie najlepszym punktem wyjścia jest OS F.

Jest wręcz odwrotnie do 4t są świece zimne, pamiętać trzeba że że zapłon w 4t jest co dwa odroty silnika i świeca nie może się wychłodzić.Zimna świeca znaczy tyle co wolniej stygnąca.

Co do podziału na 2t i 4t to pic,tu sie zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wręcz odwrotnie do 4t są świece zimne

No to zobaczmy jak sprawa wygląda na przykładzie świec Enya:

 

# 3 Hot All Enya engines such as TV & four cycle engines

# 4 Mildly hot All Enya engines, especially those used with 10%or greater nitromethane fuel

# 5 Medium All Enya engines, especially the .40CX, .45CX and high nitro methane fuel

# 6 Cold High compression engines and high niro methane fuel used in racing.

 

i na temat OS F:

 

Type F Mildly Hot Special long-reach plug recommended exclusively for O.S (and other) 4-stroke engines

 

i jeszcze jedna ciepła 4t:

 

Miracle Plug Hot 1.5 Vol

 

a tu zestawienie:

 

FOUR-STROKE GLOW PLUGS (hot)

 

Fox: Miracle plug (often used in 2C's W/low nitro)

McCoy: MC 14 (very hot, often used in inverted 4C's)

O.S. Engines: Type F

Sonic Tronics: Glowdevil ST 301/302

 

info pochodzi stąd: http://www.scootworks.com/rdrc/gloplugs.html

 

Przyjemnej lektury :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F jest traktowana jako oddzielna kategoria i dlatego jest na koncu zestawienia, nie dlatego ze jest najzimniejsza :D . Z tego samego powodu nie ma jej w zestawieniu graficznym, a jest tylko pokazana obok. Ale jesli ktoś chce się upierać, to proszę bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece 4T to nic innego jak ciepłe lub gorące wysokiej jakości świece żarowe. Podział na świece 2T i 4T jest podziałem czysto marketingowym. Do 4T dobiera się je tak samo jak do silników 2T, czyli do warunków pracy i paliwa. Wbrew powszechnej opinii najlepszą świecą jaką miałem w Saito, to nie była OS F, tylko Fox Miracle. Silnik w pozycji odwróconej może pracować cały dzień z prędkością obrotową rzędu 1600 rpm i bez zająknięcia wchodzi na obr maksymalne. Bardzo dobra jest też Enya #3. Kwestia dobrania.

Ale faktycznie najlepszym punktem wyjścia jest OS F.

Jest wręcz odwrotnie do 4t są świece zimne, pamiętać trzeba że że zapłon w 4t jest co dwa odroty silnika i świeca nie może się wychłodzić.Zimna świeca znaczy tyle co wolniej stygnąca.

Co do podziału na 2t i 4t to pic,tu sie zgadza.

 

Proszę Ciebie, nie wypisuj takich herezji!!! Zapłon trwa dwa obroty silnika, no weź pomyśl!!! Trwa tyle samo co w dwusuwie, natomiast potem przez półtora a nie pół obrotu, jak w przypadku dwusuwa, trwa "przerwa" w zapłonie. I dlatego świeca MUSI być jak najgorętsza, inaczej przez czas suwu wydechu, ssania i spreżania wystygnie do stopnia uniemozliwiającego zapłon podczas kolejnego suwu pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.