Stanisław_ Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam Szanowni Koledzy. Zaczynam budowę PZL-26 w skali 1:3. Będzie to rekonstrukcja jako że brak jest oryginalnych rysunków technicznych. Liczę na zainteresowanie z Waszej strony. Pozdrawiam
ertman_176 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Rozumiem że plany z modelarza posiadasz :wink:
Leda_g Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Trzymam kciuki i dopinguje. Jak potrzeba jakiejś pomocy to pisz na PW. Mieszkamy nie daleko to mogę pomóc.
Boogie Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Pewnie ksiazke W.Schiera "Nasłynniejsze polskie sportowe samoloty wyczynowe" posiadasz?
Tomek Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Fajnie że powstanie kolejna polska konstrukcja. Fajnie było by jakbyś zerkną do regulaminu forum , i zobaczył co piszą tam o awatarze. Po za tym będę Ci kibicował w budowie. Wreszcie widać , że zaczyna się moda na nasze samoloty. Tak trzymać.
lukwisz.pl Opublikowano 13 Czerwca 2009 Opublikowano 13 Czerwca 2009 3mam kciuki! ja tez przymierzam się do polskiego samolotu.. jakiego to już się wkrótce wyda (mam nadzieję) P.S może by przenieśc do Polskich samolotów?
janusz jvd Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Makieta PZL-26 powstaje zapewne na pdst. planów W.Schiera opublikowanych w nr 11 i 12 Modelarza z 2000 roku. A oto kilka moich uwag do w/w planów: 1. rama wiatrochronu posiada środkową podporę co widać na zdjęciu tablicy przyżądów, a której brak na planie 2. sloty były wysuwane, a nie otwierane na zewnątrz skrzydła co jest widoczne na zdjęciach PZL-26 z otwarymi klapami i slotami. Taki sposób otwierania slotów został zastosowany tylko w PZL-19. Błędny jest także rysunek slotów, gdyż gdyby posiadały dzwignie o różnej długości nigdy by się nie mogły otworzyć 3. widoczne w przodzie kabiny wygięte dzwignie to nie są dzwignie gazu, a drążki służące do otwierania klap i slotów. W/g mojej oceny W.Schier błędnie zalożył, że klapy i sloty są napędzane elektrycznie. Z przodu podwieszonego skrzydła wyrażnie widoczne są dwa sprzęgła - przednie do napędu klap i slotów, a tylne do napędu lotek 4.kratownice środkowe kadłuba posiadają wzmocnienia poprzeczne co jest wyrażnie widoczne na zdjęci prawego boku kabiny 5.oszklenie kabiny nie ma dwóch tylnych górnych okien Myślę, że niektóre z tych uwag należy uwzględnić przy budowie makiety. A poza tym pogratulować wyboru. Powodzenia
Stanisław_ Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2009 Witaj Januszu Dzięki za uwagi. Faktycznie pan Schier popełnił wiele błędów, ale po przestudiowaniu dostępnych mi materiałów idę do przodu. Niebawem zamieszczę zdjęcia. Pozdrawiam
Stanisław_ Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2009 Witam Chciałbym przedstawić parę zdjęć z postępu prac . Jak na razie jest nie wiele, ale myślę że niebawem przyśpieszę. Pozdrowienia [/img] [ /URL][/img]
Stanisław_ Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Opublikowano 18 Lipca 2009 Witam Postępy w budowie są mizerne. Zrobiłem centropłata z pochwami na bagnety. Bagnety z rur duralowych 30 i 18 mm. Jest i statecznik pionowy na surowo. Teraz robię oprofilowanie przykadłubowe centropłata. Pozdrawiam [/img]
Tomek Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Ten profil jest strasznie gruby, przynajmniej na zdjęciach wygląda aż nieforemnie. :shock:
Stanisław_ Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Opublikowano 18 Lipca 2009 Profil jest zgodny z dokumentacją. Jest to IAW-334 20%
madrian Opublikowano 18 Lipca 2009 Opublikowano 18 Lipca 2009 Tak się tylko zapytam pro forma. Grubość poszycia została uwzględniona przy wykonywaniu szablonów? Mi się kiedyś zdarzyło wyciąć cały blok żeberek Clark Y, a zapomiałem ująć grubość poszycia (3mm pianka) I też mi bulwa wyszła. Musiałem robić od nowa. Dobrze, że żeberka też z pianki były to i roboty nie tak dużo
Stanisław_ Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Opublikowano 18 Lipca 2009 Z profilem jest ok. Poszycie odjęte-balsa 2mm.
MareX Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 I warto przy okazji, niejako, popatrzeć na skrzydełko obok kadłuba sobie leżące i na jego kształ /o profilu nie wspominając/...
awiator Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 Dziś tak niebudują samolotów a szkoda ,taki widok na lotnisku dziś jak na foto wywołał by niemałą sensacje :shock:
Stanisław_ Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam Trochę już widać że to będzie samolocik. Stateczniki i stery prawie gotowe. Poziomy ma 108 cm, będzie demontowany do transportu.Doszło też oprofilowanie przy kadłubowe. Pozdrowienia [/img] [/img]
madrian Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Zmieści się gotowy w drzwiach? Zapowiada się pięknie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.