Skocz do zawartości

Kontynuacja nauki, czyli mój pierwszy model ARF


DjJaseb

Rekomendowane odpowiedzi

Po opanowaniu Nemo, naszła mnie ochota, aby złożyć sobie jakiś model ARF zdolny do akrobacji 3D. Wstępnie wyszukałem sobie taki zestaw:

 

(3x) Konektor męski

(3x) Konektor żeński

(1x) Konektor typu "Dean T"

(2x) Śmigło GWS 11x4,7

(1x) Silnik 3F AXI 2212/26 Silver Line Outrunner

(1x) Radial Mount Set dla AXI 22xx/xx

(1x) PropSaver dla silników AXI 22xx

(1x) Regulator EMAX ESC 18A

(1x) Karta programowania do regulatorów EMAX ESC

(4x) Serwo TowerPro SG91R

(4x) Śruba M3x5

(4x) Śruba M3x8

(1x) Rzep samoprzylepny 25mm x 200 mm

(1x) Rzep samoprzylepny 50mm x 200 mm

(link do modelu: http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=653 )

 

 

 

Co o tym sądzicie? Czy taki zestaw nada się do treningu akrobacji?

A może macie jakieś własne propozycje?

 

 

 

EDIT:

 

Jak wygląda sprawa programowania regulatora? Czy każdy trzeba programować? Muszę kupić programator, czy poprosić o zaprogramowanie w sklepie modelarskim? Są na to jakieś domowe sposoby?

 

UWAGA! Jestem raczej początkujący w modelarstwie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam akrobacji się uczyłem na ParkMasterze więc myślę, że ten model też Ci na naukę pozwoli :wink:

 

Co do regulatorów, to ja jeszcze ani razu regla 3F nie musiałem programować :crazy: Więc chyba nie pomogę. Programatory są chyba pod firmę, więc np jeśli kupisz regiel TowerPro to kup też programator TowerPro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam akrobacji się uczyłem na ParkMasterze więc myślę, że ten model też Ci na naukę pozwoli :wink:

 

Co do regulatorów, to ja jeszcze ani razu regla 3F nie musiałem programować :crazy: Więc chyba nie pomogę. Programatory są chyba pod firmę, więc np jeśli kupisz regiel TowerPro to kup też programator TowerPro

 

niekoniecznie, regulatory tower pro mozna programowac karta programowania jeti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja za te pieniądze proponowałbym zakup chińskiego wyposażenia, 2 desek EPP (są w modelarnia.pl) i zbudowanie Infineona. Jest nierozbijalny, bardzo powoli lata, są dokładne plany które można spokojnie sobie wydrukować i poskładać.

 

Model jak najbardziej nada się pod naukę akrobacji, co do 3D wydaje mi się trochę ciężki, ale nie patrząc na specyfikację a na sam model - mój kolega ma identyczny. Jest generalnie dość szybki, i mnie jakoś nie pasował. No ale kwestia gustu :) Nadawać się nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, ledwo dałem się namówić na ARF, a co dopiero na deski i plany... :rotfl:

 

Czy każdy regulator trzeba programować? Co się może stać, jeśli zacznę używać bez uprzedniego zaprogramowania? I na czym to wogóle polega?

 

 

PS: Zdecydowałem poczekać jeszcze z tym modelem z kilku powodów:

 

a) jeszcze niemam tyle kasy :P

 

B) aparatura/odbiornik od Nemo tak mi dały dzisiał w tyłek, że postanowiłem najpierw uzbierać na apke Spektrum DX5e...bo przecież nie wsadzę do nowiutkiego modelu elektroniki od Nemo z takimi zakłóceniami, że o mało go nie rozbiłem :?

 

c) na apke szybciej przyjdzie kasa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj każdy regulator daje się zaprogramować "z drąga" czyli odpowiednio machając drążkiem od gazu ustawiasz go sobie.

 

Jeśli nie zaprogramujesz, to:

 

Małe minusy: możesz mieć włączony hamulec. Czyli po zdjęciu gazu silnik będzie za każdym razem stawał, co da wolniejszą reakcję na gaz a to w 3D nie za dobre.

 

Duże minusy: możesz mieć ustawione np. zasilanie pakietem NiCd, co przy połączeniu z LiPo może dać rozładowany na maksa pakiet, a to oznacza śmierć dla lipola (bardzo uogólniając). Możesz miec ustawiony High Timing, co będzie utrudniać działanie z niektórymi silnikami. Przy czym kwestia typu cel to duży problem, kwestia timingu niewielki.

 

Generalnie, regle które teraz się kupuje (nowe) są domyślnie ustawione na niski albo średni timing i pakiety LiPo. Hamulec tak jak mówiłem nie ma wielkiego znaczenia. A tak już zupełnie poza tematem - odradzam regle TowerPro. Są ludzie którzy je sobie chwalą, ale tyle samo jest takich, którzy są z nich bardzo niezadowoleni. Polecić mogę, z tych, co używałem: Keda, Dynam, E-Max, Turnigy, SuperSimple z HobbyCity. Te są bezproblemowe. Przynajmniej te które ja miałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj każdy regulator daje się zaprogramować "z drąga" czyli odpowiednio machając drążkiem od gazu ustawiasz go sobie.

 

Może to trochę głupawo zabrzmi, ale... Odpowiednio, to znaczy zwyczajnie od dołu do góry i odwrotnie ?? Czy są na to jakieś specjalne metody...?

 

Regiel, który mam na oku to ECO 18 firmy JETImodel.

 

Nie zamierzam się mieszać w żadne inne akumulatory - tylko LiPol'e :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie lepiej regiel SS albo TP :wink:

 

SuperSimple. TowerPro tak jak mówię - mają raz dobre, raz złe opinie. Te, z którymi ja sie spotkalem (kolegów) niestety miały tylko złe. W sumie z 4 czy 5 sztuk. Super Simple jest tani jak barszcz (wczoraj zapłaciłem 7$ za 10A) a działają bezproblemowo (mam 50A w Katanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hmmm... Zamierzam robić zakupy w www.perfecthobby.pl , ale tam nie mają w ofercie regulatorów SuperSimple :? W przypadku gdy wezmę regulator EMAX ESC 18A i do tego kartę programowania do regulatorów EMAX ESC, sprawę programowania mam znacznie uproszczoną :)

 

 

 

 

EDIT:

 

Oto lista produktów, od których zamówienia dzielą mnie 3 kliknięcia myszką. Czy czegoś (oprócz akumulatora :P ) jeszcze brakuje?

 

(3x) Konektor męski

(3x) Konektor żeński

(1x) Konektor typu "Dean T"

(2x) Śmigło GWS 11x4,7

(1x) Silnik 3F AXI 2212/26 Silver Line Outrunner

(1x) Radial Mount Set dla AXI 22xx/xx

(1x) PropSaver dla silników AXI 22xx

(1x) Regulator EMAX ESC 18A

(1x) Karta programowania do regulatorów EMAX ESC

(4x) Serwo TowerPro SG91R

(4x) Śruba M2x5

(4x) Śruba M2x8

(1x) Rzep samoprzylepny 25mm x 200 mm

(1x) Rzep samoprzylepny 50mm x 200 mm

 

Do tego oczywiście jeszcze model :P Tylko zastanawiam się jaki :? Mam na oku te dwa:

 

Zlin ZL 50 LS http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=529

FireFly http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=390

 

Słyszałem, że średniopłaty są stabilniejsze... Mam wrażenie, że FireFly byłby lepszy, bo wygląda na średniopłata, a ten Zlin to chyba dolnopłat. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie lepiej do piankowego modelu dobrać jednak tańszy silnik?

Wprawdzie ten AXI jest SUPER (sam uzywam), jednak jak poduczysz się akrobacji, to pewnie następnym modelem będzie coś większego i ten silnik pozostanie Ci bezużyteczny.

Jeśli będziesz kupował w tym sklepie to zwróć uwagę na silniki RAY, na przkład CD 2830/12. Na pewno w porównaniu z AXI, to badziewie i pewnie padną łozyska lub urwą się kable po jakiś 200-300 lotach, ale cena Ci to wynagrodzi.

Mocy będzie aż nadto (możesz się zastanowić nad mniejszym). Ja takim silnikiem napędzam akrobatkę 450g i idzie pionowo w górę, choć na 3D to ciut za mało.

Ośka w tym silniku jest gwintowana i śmigło GWS przykręcasz po prostu nakrętką M3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie lepiej do piankowego modelu dobrać jednak tańszy silnik?

 

Co do silnika, to zostawię tego AXIego, ponieważ zrezygnowałem ze Zlina (dolnopłat=mniej stabilny), za to dostałem rabat na Yaka 55 (patrz; link poniżej), a ten z kolei jest pełnokadłubowym modelem z EPP, więc sądzę, że mocniejszy silnik będzie tu przydatny :D :D

 

http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1618

 

 

PS: Przynajmniej na najbliższy rok lub 2 zamierzam pozostać przy modelach piankowych :) Jakoś nie kręci mnie klejenie i rozbijanie balsy :P A wogóle, czy piankowce mogą startować w F3A ?? Jeśli nie, to w jakich zawodach mogą ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi w sklepie poradzili, żebym dolnopłata nie brał, a w pełnokadłubowych uwielbiam to, że elektronikę umieszczam w kabince, i nie muszę się męczyć z montażem na zewnątrz. Czytałem też, że wilgoć ma negatywny wpływ na regulator, więc zabudowany pod kabiną będzie chyba bezpieczniejszy :?

 

Paczka z Yak'iem przyszła wczoraj rano :wink:

I teraz męczę się z klejeniem tego czegoś... Jest jakiś klej do EPP mocniejszy niż "UHU POR"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz męczę się z klejeniem tego czegoś... Jest jakiś klej do EPP mocniejszy niż "UHU POR"??

 

 

bo UHU się stosuje tak: obie strony pokrywasz, czekasz kilka minut, dociskasz i wuala.

 

Ale sam też go nie lubię, za dużo babrania i ciężki jest, Ca + aktywator to jest to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.