Korkis Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 witam Jakiś czas temu kupilem ten silnik http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=54_173&products_id=1935 . Jak podłączę ten silnik do rygiela z baterią to silnik nie reaguje :evil: (nie piszczy) ale serwa chodzą jak powinny. Bateria jest naładowana i kabelki silnika z rygielem są poprawnie podłączone,a rygiel jest sprawny. Moze to cos z uzwojeniem? z góry dziękuje
meloow Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 1. rygiel to jest do drzwi a w modelarstwie jest regulator lub regiel. napisz jakie masz wyposażenie nadajanik,odb,regiel,aku,serwa, dopiero wtedy możemy coś napisać EDIT. Wpisz poprawną miejscowość ! :twisted: poczytaj regulamin.
Paweł R Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Masz jak sprawdzić silnik na innym regulatorze i pisząc "bateria" chodzi ci o akumulator oczywiście?
madrian Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Typową cechą silników TP są urywające się kabelki od uzwojeń. Rozbierz silnik i sprawdź, czy któryś się nie urwał. Jesli tak to lutownica i do dzieła. Możesz też zmierzyć uzwojenia za pomocą omomierza (każdy multimetr za 10zł z promocji w markecie). Rezystanca wszystkich uzwojeń powinna być taka sama. Mierzysz końcówki: 1 z 2 2 z 3 3 z 1 Rezystancja wszystkich pomiarów powinna być prawie identyczna. Brak przejścia, lub bardzo niski odczyt świadczą o uszkodzeniu uzwojenia. Jak brak przejścia (nieskończoność na skali) to prawdopodobnie urwane wyprowadzenie uzwojenia. Bardzo niska rezystancja świadczy o zwarciu międzyzwojowym i wtedy trzeba by silnik przewinąć albo wymienić.
mammuth Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Typową cechą silników TP są urywające się kabelki od uzwojeń. Rozbierz silnik i sprawdź, czy któryś się nie urwał. Jesli tak to lutownica i do dzieła. Możesz też zmierzyć uzwojenia za pomocą omomierza (każdy multimetr za 10zł z promocji w markecie).Rezystanca wszystkich uzwojeń powinna być taka sama. Mierzysz końcówki: 1 z 2 2 z 3 3 z 1 Rezystancja wszystkich pomiarów powinna być prawie identyczna. Brak przejścia, lub bardzo niski odczyt świadczą o uszkodzeniu uzwojenia. Jak brak przejścia (nieskończoność na skali) to prawdopodobnie urwane wyprowadzenie uzwojenia. Bardzo niska rezystancja świadczy o zwarciu międzyzwojowym i wtedy trzeba by silnik przewinąć albo wymienić. Jest tez prostsza metoda jezeli nie masz miernika - co prawda mniej dokladna - ale dziala !!! Bierzesz silniczek w raczki - nie podlaczony do niczego - kable luzno nie zwieraja sie - i zakrecasz - zwracajac uwage na opor jaki daje. Nastepnie zlaczasz kabelek 1 z 2 i zakrecasz - opor powinien byc wiekszy powtarzasz z kabelkami 2 z 3 oraz 3-4 . Jezeli opor w ktoryms momencie sie nie zmieni to znaczy, ze uzwojenie jest uszkodzone. Choc zachecam do zakupu miernika - bo to jest taki szybki sposob jak nic pod reka nie ma
hubert_tata Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Moze to cos z uzwojeniem? Zerknąłem w Twój profil (kilka ostatnich wypowiedzi) i mam nadzieje, że problem pewnego połączenia silnik-regulator jest już rozwiązany. Być może użycie lutownicy pomogłoby i w tym przypadku. A multimetr to po prostu konieczny wydatek, gdy zamierzasz bawić się w modelarstwo trochę dłużej.
Adam P. Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 i pisząc "bateria" chodzi ci o akumulator oczywiście? Ten silnik nie nadaje się do zasilania pojedynczą celą, więc nie widzę innego rozwiązania niż bateria [eot] Korkis, sprawdź, czy drążek gazu jest opuszczony do max, ewentualnie "dobij" trymerem i wtedy podłącz zasilanie
Korkis Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2009 napisz jakie masz wyposażenie nadajanik,odb,regiel,aku,serwa, dopiero wtedy możemy coś napisać nadajnik jak i odbiornik są firmy art-tech (wzielem je z poprzedniego samolotu który kupilem wraz z wyposażeniem http://www.nitrotek.pl/4EPFY224.htm ). Serwa to 3 tower Pro SG90 i jedno tower pro SG51. Bateria to li-pol 11,1v 1200mAh firmy 3E Model, a regiel to Tower Pro MAG-8 12A. Silnik sprawdzilem tez na innym regulatorze i nie dzialal. MAMMUTH- ja różnicy nie widze w kreceniu (oporu) silnika po podlanczajac kolejno kabelków ze sobą (może jestem nie czuły, albo wszystkie zwoje są przerwane) MADRIAN- rozebralem silnik i sprawdzilem polonczenia kabelków i wszystke byly polonczone
Paweł R Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Paweł R napisał/a:i pisząc "bateria" chodzi ci o akumulator oczywiście? Ten silnik nie nadaje się do zasilania pojedynczą celą, więc nie widzę innego rozwiązania niż bateria Czytając forum zdarzały sie i takie wypadki że ktoś do koszyka paluszki wkładał Bateria w moim rozumowaniu = paluszki z kiosku -akumulator, pakiet, lipol- to inna sprawa - tak w formie uzupełnienia. Koniec offtopa :oops: Może izolacja się przetarła i robi się zwarcie?
Korkis Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2009 tylko ten silnik nie byl nigdy używany
Korkis Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2009 po rozebraniu silnika zauważylem przerwane zwoje w kilku miejscach, czy da sie je polonczyć czy zlutować :?: , czy jest jakis inny sposób by je naprawić :?:
ertman_176 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Przewinąć nowymi drutami http://fast-results.com/lnl/nawijanie.html http://forumrc.alexba.eu/gurke.htm
Korkis Opublikowano 17 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2009 Mam jeszcze jedno głupie pytanie, ale dla mnie bardzo ważne Gdzie mozna dostac takie drutu do zwoji :?:
Paweł R Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Musisz zmierzyć średnice i szukać albo w znanym serwisie aukcyjnym albo wziąć z transformatora. Pamiętaj aby odwijając policzyć ilość zwoi i jak zostały nakręcone.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.