Jump to content

Problem z silnikiem TOWER PRO 2406-21


Korkis

Recommended Posts

witam

Jakiś czas temu kupilem ten silnik http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=54_173&products_id=1935 . Jak podłączę ten silnik do rygiela z baterią to silnik nie reaguje :evil: (nie piszczy) ale serwa chodzą jak powinny. Bateria jest naładowana i kabelki silnika z rygielem są poprawnie podłączone,a rygiel jest sprawny. Moze to cos z uzwojeniem?

z góry dziękuje

Link to comment
Share on other sites

1. rygiel to jest do drzwi a w modelarstwie jest regulator lub regiel.

 

 

napisz jakie masz wyposażenie nadajanik,odb,regiel,aku,serwa, dopiero wtedy możemy coś napisać

 

EDIT. Wpisz poprawną miejscowość ! :twisted: poczytaj regulamin.

Link to comment
Share on other sites

Typową cechą silników TP są urywające się kabelki od uzwojeń. Rozbierz silnik i sprawdź, czy któryś się nie urwał. Jesli tak to lutownica i do dzieła. Możesz też zmierzyć uzwojenia za pomocą omomierza (każdy multimetr za 10zł z promocji w markecie).

Rezystanca wszystkich uzwojeń powinna być taka sama. Mierzysz końcówki:

1 z 2

2 z 3

3 z 1

Rezystancja wszystkich pomiarów powinna być prawie identyczna. Brak przejścia, lub bardzo niski odczyt świadczą o uszkodzeniu uzwojenia.

Jak brak przejścia (nieskończoność na skali) to prawdopodobnie urwane wyprowadzenie uzwojenia. Bardzo niska rezystancja świadczy o zwarciu międzyzwojowym i wtedy trzeba by silnik przewinąć albo wymienić.

Link to comment
Share on other sites

Typową cechą silników TP są urywające się kabelki od uzwojeń. Rozbierz silnik i sprawdź, czy któryś się nie urwał. Jesli tak to lutownica i do dzieła. Możesz też zmierzyć uzwojenia za pomocą omomierza (każdy multimetr za 10zł z promocji w markecie).

Rezystanca wszystkich uzwojeń powinna być taka sama. Mierzysz końcówki:

1 z 2

2 z 3

3 z 1

Rezystancja wszystkich pomiarów powinna być prawie identyczna. Brak przejścia, lub bardzo niski odczyt świadczą o uszkodzeniu uzwojenia.

Jak brak przejścia (nieskończoność na skali) to prawdopodobnie urwane wyprowadzenie uzwojenia. Bardzo niska rezystancja świadczy o zwarciu międzyzwojowym i wtedy trzeba by silnik przewinąć albo wymienić.

Jest tez prostsza metoda jezeli nie masz miernika - co prawda mniej dokladna - ale dziala !!!

Bierzesz silniczek w raczki - nie podlaczony do niczego - kable luzno nie zwieraja sie - i zakrecasz - zwracajac uwage na opor jaki daje.

Nastepnie zlaczasz kabelek 1 z 2 i zakrecasz - opor powinien byc wiekszy

powtarzasz z kabelkami 2 z 3 oraz 3-4 .

Jezeli opor w ktoryms momencie sie nie zmieni to znaczy, ze uzwojenie jest uszkodzone.

Choc zachecam do zakupu miernika - bo to jest taki szybki sposob jak nic pod reka nie ma ;)

Link to comment
Share on other sites

Moze to cos z uzwojeniem?

Zerknąłem w Twój profil (kilka ostatnich wypowiedzi) i mam nadzieje, że problem pewnego połączenia silnik-regulator jest już rozwiązany.

Być może użycie lutownicy pomogłoby i w tym przypadku.

A multimetr to po prostu konieczny wydatek, gdy zamierzasz bawić się w modelarstwo trochę dłużej.

Link to comment
Share on other sites

i pisząc "bateria" chodzi ci o akumulator oczywiście?

Ten silnik nie nadaje się do zasilania pojedynczą celą, więc nie widzę innego rozwiązania niż bateria ;)

 

[eot]

 

Korkis, sprawdź, czy drążek gazu jest opuszczony do max, ewentualnie "dobij" trymerem i wtedy podłącz zasilanie

Link to comment
Share on other sites

 

 

napisz jakie masz wyposażenie nadajanik,odb,regiel,aku,serwa, dopiero wtedy możemy coś napisać

 

nadajnik jak i odbiornik są firmy art-tech (wzielem je z poprzedniego samolotu który kupilem wraz z wyposażeniem http://www.nitrotek.pl/4EPFY224.htm ). Serwa to 3 tower Pro SG90 i jedno tower pro SG51. Bateria to li-pol 11,1v 1200mAh firmy 3E Model, a regiel to Tower Pro MAG-8 12A.

Silnik sprawdzilem tez na innym regulatorze i nie dzialal.

MAMMUTH- ja różnicy nie widze w kreceniu (oporu) silnika po podlanczajac kolejno kabelków ze sobą (może jestem nie czuły, albo wszystkie zwoje są przerwane)

MADRIAN- rozebralem silnik i sprawdzilem polonczenia kabelków i wszystke byly polonczone

Link to comment
Share on other sites

Paweł R napisał/a:

i pisząc "bateria" chodzi ci o akumulator oczywiście?

 

 

Ten silnik nie nadaje się do zasilania pojedynczą celą, więc nie widzę innego rozwiązania niż bateria

 

Czytając forum zdarzały sie i takie wypadki że ktoś do koszyka paluszki wkładał :lol:

Bateria w moim rozumowaniu = paluszki z kiosku -akumulator, pakiet, lipol- to inna sprawa - tak w formie uzupełnienia. Koniec offtopa :oops:

 

Może izolacja się przetarła i robi się zwarcie?

Link to comment
Share on other sites

Musisz zmierzyć średnice i szukać albo w znanym serwisie aukcyjnym albo wziąć z transformatora. Pamiętaj aby odwijając policzyć ilość zwoi i jak zostały nakręcone.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.